- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Blu-ray-films 15 tot 20 % duurder
Blu-ray-films 15 tot 20 % duurder
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me een prima prijs, ik ben er klaar voor.
Go Blue ray!
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Wat is dat in godsnaam ? Dat Blue Ray ?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
Sony Pictures is de eerste grote filmmaatschappij die details vrijgeeft over de prijzen van films op Blu-ray schijfjes, een van de nieuwe generatie high definition (HD) optische schijfjes die op lange termijn de bestaande dvd's zullen vervangen.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Alweer zo'n truck om ons consumenten geld uit onze zakken te schudden. Kunnen we heel deze actie niet gewoon boycotten? Wat is er nu mis met DVD?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alweer zo'n truck om ons consumenten geld uit onze zakken te schudden. Kunnen we heel deze actie niet gewoon boycotten? Wat is er nu mis met DVD?
De kwaliteit is beperkt, kan veel mooier.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat is dat in godsnaam ? Dat Blu Ray ?
Kruip eens onder je rots vandaan....
Blue Ray is (hopelijk) de opvolger van DVD met een heus High Definition signaal. 1080 beeldlijnen ipv 625!
Het probleem is alleen dat er ook nog HD DVD is, ook een beter format dan DVD maar met een mindere opslagruimte dan Blue Ray. Net als in het VHS/Betacam/video 2000 tijdperk zijn de partijen weer verdeeld. Dus de consument moet afwachten welk format het gaat worden...... Ik hoop Blue Ray, niet alleen omdat het een beter format is, maar ook omdat Philips er dan nog een boel euro's mee verdient. Lijkt me goed voor onze economie.
Maar de slag gaat gemaakt worden door het format met de beste content en ook daarin zijn de partijen hopeloos verdeeld. Sommige gaan exclusief voor Blue Ray en andere exclusief voor HD DVD, terwijl de belangrijkste spelers op beide formats inzetten..... TBC.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ha, eens. De aloude-videospeler discussie.
Maar om met Halcyon te spreken, ik zit er niet op te wachten. Vind de huidige kwaliteit (nog) ruimschoots voldoende.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
De kwaliteit is beperkt, kan veel mooier.
Ben ik het helemaal niet mee eens. De kwaliteit is echt wel in orde hoor. Zowel beeld als geluid. OK, het kan altijd beter, maar ik heb geen zin om elke 2 jaar over te stappen op een ander formaat. En zeker niet als de verbetering niet in verhouding is met de prijs. En daarbij, ik ben erg tevreden met de DVD en ik neem aan dat vele mensen dat ook zijn. Deze evolutie lijkt me dus overbodig en bovendien komt ze veel te snel.
Ik hoop gewoon dat consumenten met hun gezond verstand gaan reageren en gewoon "nee" zeggen. Dat al die marketeers eens een lesje leren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben al weer 9 jaar aan de dvd, dus ik zit wel te wachten op een opvolger. Prijs/kwaliteit verhouding lijkt me juist erg goed, twee keer zoveel beeldlijnen voor sleechts 25% extra kosten.
(Ik snap dat als je op een (klein) tvtje kijkt dat het niet veel uitmaakt, maar als je groot wil projecteren is meer beeldlijnen zeer welkom.)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Hmmm... ik heb ca. 4 jaar DVD en ben sedert vorig jaar pas echt "DVD-aktief", domweg omdat DVD aanbod nu veel groter is. (Verzamel vooral western en film-noir DVD's).
Sinds kort pas "regio-vrij"(maar heb nog veel films op mijn wensen- lijst staan, die nog steeds niet op DVD uit zijn...) en heb toevallig gisteren nog een Oehlbach hp-occ S-VHS kabeltje besteld.
Dus door dat BLU-ray, kan ik dat gebeuren rondom HDMI- en YUV- compatible overstaan?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Blue Ray gaat geloof ik juist wel via HDMI
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Blue Ray gaat geloof ik juist wel via HDMI
Zijn er trouwens al BLU-ray schermen/tv's?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In princpe zijn alle HD (en hd ready) daar geschikt voor. Net als de betere beamers. (1920 *1080 pixels)
kappeuter (crew films)
-
- 73650 berichten
- 5860 stemmen
Anno 2011 is blu-ray soms zelfs goedkoper dan DVD:
j0enne
-
- 9581 berichten
- 3631 stemmen
Da's dus gewoon onzin, Leon is voor €2,50 te koop op DVD.
Er zullen vast wel sommige Blu-rays goedkoper zijn, maar dat zijn er dan toch bar weinig.
mister blonde
-
- 12507 berichten
- 5518 stemmen
Idd. misschien niet het beste vb aangezien Leon voor 2,50 bij FRS ligt, maar heb het ook al gezien met verschillende films. Machete bijv. of Kiss of the Spider Woman. Maar ook anderen.
GinolaEHV
-
- 2126 berichten
- 2564 stemmen
Volgens mij The Fighter bij MediaMarkt (EHV) voor €11 op blu-ray, terwijl die op dvd volgens mij voor minimaal €14 te koop is.
Brix
-
- 19382 berichten
- 4808 stemmen
Wat kappeuter m.i. bedoelde is dat bij (bijvoorbeeld) Wehkamp de Blu-ray Director's-cut versie van Léon goedkoper is dan de DVD uitvoering.
(Tenzij ik het verkeerd zie)
De gewone DVD versie blijft met € 2,50 uiteraard een koopje.
Mescaline
-
- 7007 berichten
- 2828 stemmen
Je ziet het inderdaad wel steeds vaker, de blu-ray versie amper een paar euro duurder dan de dvd versie, ja dan denk ik dat de meeste film liefhebbers liever die paar euro neer bij leggen
Tegenwoordig heb je al hele aardige blu-ray films voor een 10tje, dus het valt allemaal goed mee nu.
kappeuter (crew films)
-
- 73650 berichten
- 5860 stemmen
Mescaline
-
- 7007 berichten
- 2828 stemmen
Wat ik wel aanraad is voor de aanschaf van een Blu-ray even kijken op blu-ray.com of soortgelijk om de kwaliteit te kunnen zien, niet iedere Blu-ray is de moeite waard.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Wat ik wel aanraad is voor de aanschaf van een Blu-ray even kijken op blu-ray.com of soortgelijk om de kwaliteit te kunnen zien, niet iedere Blu-ray is de moeite waard.
Al was het maar om vast te stellen of de BD ook nog LPCM 2.0 audio heeft. Als audiofiel is alleen 5.1 een ramp.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Vind de Blu-rays toch nog steeds te duur hoor vaak, sommige schelen inderdaad maar een paar euro, maar sommige ook bijna10tje, zo gaan de mensen natuurlijk over....Zowiezo denk ik dat het gros van de mensen onlangs die paar euro bij veel blu-rays toch liever de dvd koopt.
Mescaline
-
- 7007 berichten
- 2828 stemmen
Vind de Blu-rays toch nog steeds te duur hoor vaak, sommige schelen inderdaad maar een paar euro, maar sommige ook bijna10tje, zo gaan de mensen natuurlijk over....Zowiezo denk ik dat het gros van de mensen onlangs die paar euro bij veel blu-rays toch liever de dvd koopt.
Als het financieel lukt geniet ik toch veel liever van een blu-ray hoor
Maar of blu-ray aanslaat bij de mensen die soms maar eens een filmpje kijken? dont know..
Dr. Psycho
-
- 29 berichten
- 0 stemmen
Sinds een paar maanden ben ik echt bezig met het kopen en kijken van blu-ray's. In 2 maanden tijd ben ik van ca. 8 blu-ray's naar bijna 80 gegaan, vertienvoudigd dus. In die 2 maanden tijd bijna geen dvd's meer gekeken en er liggen nog tientallen blu-ray's om bekeken te worden. Vandaag wel een dvd opgezet en woow, dat verschil word dan pas écht duidelijk. Oudere films op blu-ray zien er zelfs beter uit dan vrij nieuwe films op dvd.
Ik koop ook nog maar heel weinig dvd's. Ik heb er een stuk of 700 en wil het niet veel meer laten groeien. De films die niet op bd beschikbaar zijn, of waarvan de kwaliteit op blu-ray toch maar weinig verschilt, koop ik op dvd. De rest op blu-ray.
Verder vervang ik mijn favoriete films. De dvd's houd ik.
dimi303
-
- 3247 berichten
- 3339 stemmen
Waarom ze steeds een digitale kopie bij een blu-ray/dvd steken is mij niet helemaal duidelijk. Toch wat overbodig niet?
Voorlopig ook nog niet begonnen met de aankoop van blu-ray's omdat ik nog niet de aangepaste TV heb en ik ook niet van plan ben om mijn volledige dvd-collectie te upgraden.
Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2418 stemmen
Digitale kopie is meer voor je portable videoplayer of laptop, die niet altijd Blu-ray's afspelen...
[Hier voor meer informatie.