- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Populariteit dvd
Populariteit dvd

Dogie Hogan
-
- 13380 berichten
- 788 stemmen
Vandaag , 9/02/06, gelezen: 'Dvd-speler populair, dvd's niet'...
Hebben wij hier een mening over, cq. een verklaring voor?

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Vreemd, want waarom koop je nu een DVD-speler? Om DVD's af te spelen dacht ik zo, niet?

Onderhond
-
- 86947 berichten
- 11540 stemmen
DVDs spelen verder ook gewone CDs af dacht ik. Lijkt me trouwens maar vreemd, want als je kijkt wat er aan vrachten DVDs bij winkels als FRS en MediaMarkt buitengesleurd wordt ... mensen zullen er misschien minder naar kijken (je kijkt niet elke avond weer dezelfde film), maar of DVDs daarom minder populair zijn ?

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
DVDs spelen verder ook gewone CDs af dacht ik. Lijkt me trouwens maar vreemd, want als je kijkt wat er aan vrachten DVDs bij winkels als FRS en MediaMarkt buitengesleurd wordt ... mensen zullen er misschien minder naar kijken (je kijkt niet elke avond weer dezelfde film), maar of DVDs daarom minder populair zijn ?
Inderdaad, ik vind het ook maar bizar. Ik zie sommige mensen met een winkelmandje vol DVD's naar de kassa hollen.
En zoals jij ook aangeeft, het is niet omdat je slechts 6 minuten per dag naar een DVD kijkt dat je daarom kan concluderen dat DVD's (en hier wordt de verkoop van DVD's geïmpliceerd volgens mij) minder populair zijn. Dat is een denkfout.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29847 berichten
- 5071 stemmen
Een DVD-speler is moeilijker te copieren... Ik hoop maar dat het met films niet dezelfde kant uitgaat als met de muziekindustrie. Copieren is nu kinderspel, maar gebeurt gelukkig bij DVD's nog wat minder dan bij CD's.

kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Veel mensen laten zich verleiden tot de aanschaf van apparaten die ze bijna nooit gebruiken. Omdat het aangepraat wordt.
Het is hier misschien vloeken in de kerk, maar de meeste mensen zien films toevallig, als ze op tv zijn. En zijn er verder niet in geïnteresseerd.
Ik vraag me af hoe vaak de mensen die een boormachine in huis hebben er gebruik van maken.

moviefreak#1
-
- 14231 berichten
- 18421 stemmen
Daarbij zijn er nog altijd genoeg mensen die alleen films huren en niet kopen. Misschien dat het daar aan ligt ?

speedy23
-
- 18926 berichten
- 14043 stemmen
Ik neem die zogezegde 'onderzoeken' met een flinke korrel zout.
@ kijkert: Ik heb geen boormachine. Ik laat iemand komen die er eentje heeft. Een zaag daarentegen heb ik wel...

Dogie Hogan
-
- 13380 berichten
- 788 stemmen
In DVD en Video > Apparatuur > Consument koopt minder cd's en dvd's:
Vandaag gelezen: "Consument koopt minder cd's en dvd's"

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Duh, waarom kopen als je het ook gratis kan krijgen...

titan
-
- 1605 berichten
- 4071 stemmen
Dit is niet alleen te wijten aan het feit er gratis gedownload kan worden. Cd's en Dvd's zijn artikelen die opereren in een verzadigde markt. Iedereen heeft onderhand wel zijn oude lp's en videobanden vervangen. Zonder gratis downloadmogelijkheden was de verkoop van cd's en dvd's ook wel gedaald.
Verder zie je een verschuiving. De verkoop van cd's en dvd's is weliswaar gedaald, maar de verkoop van computerspelletjes is toegenomen hoewel deze ook gratis gedownload kunnen worden. Daarnaast is het al jaren zo dat het uitgavenpatroon van jongeren aan het veranderen is. Traditionele kostenposten als muziek en films moeten het steeds meer afleggen tegen zaken als mobiele telefoons (en alles wat daarmee mogelijk is).

U-96
-
- 11870 berichten
- 1758 stemmen
Dat wordt wat, als je mobiele telefoons ook kunt downloaden.

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
lol

kappeuter (crew films)
-
- 69439 berichten
- 5537 stemmen
Het is maar net welk artikel je leest:
'De verkoop van dvd's groeide vorig jaar dertien procent tot 26,8 miljoen. De gemiddelde prijs van een dvd daalde waardoor de omzet met vier procent kromp naar 325 miljoen euro. '

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29847 berichten
- 5071 stemmen
Het zou ook kunnen dat nu veel mensen een 2e tv op de slaapkamer ofzo hebben, nu ook een 2e DVD-speler aankopen.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Het is maar net welk artikel je leest:
'De verkoop van dvd's groeide vorig jaar dertien procent tot 26,8 miljoen. De gemiddelde prijs van een dvd daalde waardoor de omzet met vier procent kromp naar 325 miljoen euro. '
Tja, ik mis bron-vermelding, mij lijkt me een omzet van 325 miljoen best wel mager. Aan de andere kant wordt de import door particulieren rechtstreeks (via Play, Amazon) niet meegeteld, want dat lijkt me onmeetbaar. Echt betrouwbare cijfers zullen er daarom "nooit" zijn.

kappeuter (crew films)
-
- 69439 berichten
- 5537 stemmen
Die 325 miljoen kun je hier terugvinden:
http://www.nvpi.nl/nvpi/pagina.asp?pagkey=64571&metkey=307
Cijfers afkomstig van GfK Benelux Marketing Services en NVPI

resso
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Verkoopcijfers van dvd's:
Weet er iemand misschien hoeveel dvd's er per maand in de winkels wordt verkocht en misschien een site met de statistieken ervan?

Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de meest verkochte DVD ooit.
(Ik vermoed Pirates of the Carribean.)

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de meest verkochte DVD ooit.
(Ik vermoed Pirates of the Carribean.)
Ik vermoed eerder Pulp Fiction, al is het maar omdat elke keer ik ga "shoppen" er een of andere kerel met zo'n dvd onder de arm naar de kassa loopt .

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Ik denk ook Pulp Fiction aangezien de 2 disc bij frs voor 3 euro te koop is en hij los bij blokker voor 1,50 5 voor 5 euro te koop is. Dan Heeft toch bijna iedereen die film al? Anders is een top 10 film niet zo goedkoop. Scarface zou ook nog kunnen.

neo
-
- 15379 berichten
- 9096 stemmen
Voor die film is een veel kleinere markt. Je moet dan meer denken aan de Lotr trilogie, die voor een veel breder publiek zijn. Ooit was The Matrix de eerste dvd om in het medium echt de miljoen exemplaren te overschrijden, als eerste in de geschiedenis. Weet dat er goede bronnen voor zijn, zal er eens naar gaan zoeken.

Knisper
-
- 12985 berichten
- 1240 stemmen
Ik ga toch voor Pulp fiction. Bij de mediamarkt hier hebben ze standaard een zooitje op de balie staan voor 2 euro ofzo. Dan neemt iedereen hem gewoon mee, ongeacht of ze de film goed vinden of zelfs kennen.

neo
-
- 15379 berichten
- 9096 stemmen
Dat zou voor de mediamarkt statistieken dan op het moment misschien een van de best verkochte kunnen zijn. Maar het gaat hier maar net om wat voor soort verkoopcijfers je praat... Per maand over alle winkels bij elkaar gezien, per winkel per week etc.