- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Wat is het verschil? (normale en Volkskrant-releases).
Wat is het verschil? (normale en Volkskrant-releases).

diddledidoo
-
- 239 berichten
- 0 stemmen
Van veel dvd’s heb je vaak een singlediscversion en een doublediscversion. Nou zag ik in verschillende winkels dat er van onder andere Dogville, Eternal Sunshine Of The Spotlessmind, Mulholland Drive en Lost In Trranslation twee verschillende doublediscversions bestaan; namelijk een ‘gewone’ en uitgaves van de Volkskrant. Kan iemand me vertellen welke verschillen er tussen de verschillende versies zijn? Het viel me op dat de Volkskrant uitgaves vrij goedkoop waren.

Hannibal
-
- 9205 berichten
- 3171 stemmen
10 films voor € 69.95 of € 9.95 per stuk.

Quido
-
- 14641 berichten
- 6072 stemmen
Tussen de gewone special editions en die van de volkskrant zitten geen verschillen. Enkel het hoesje is anders. Van sommige titels zijn nog geen special edition en zijn de extra's gewoon over 2 discs verspreid bij de volkskrant editie. Bij Hable con Ella (die alleen als 1 disc versie 'gewoon' te krijgen is) krijg je als bonus op de 2e disc een andere complete film: Live Flesh.

diddledidoo
-
- 239 berichten
- 0 stemmen
Dank jullie wel voor de antwoorden. Vandaag zag ik het toevallig bij Van Leest, vandaar mijn vraag.

manic
-
- 474 berichten
- 1346 stemmen
Ik zie overal voor 15 euro, niet voor 9,95...

Zelva
-
- 2186 berichten
- 2692 stemmen
Tsja.
Wat willen de Volkskrant en A-Film hier nu mee bereiken? Tien films die recent allemaal al meerdere keren uitgebracht zijn op dvd nog eens uitbrengen? Vrij nutteloos lijkt me.
Van Dogville bijvoorbeeld liggen er nu vier versies in de winkel. De gewone dvd, de two-discversie, de Quality Film Collection-versie en daar komt nu ook nog eens de Volkskrant-uitgave bij.

Quido
-
- 14641 berichten
- 6072 stemmen
Die van de Volkskrant zijn stukken goedkoper. Ik vind het een leuk initiatief. Had ze anders nooit zo snel gekocht, voor 69,95 kan ik 11 'top' films niet laten staan. En het zal ongetwijfeld wat reclame voor de Volkskrant zijn.

Zelva
-
- 2186 berichten
- 2692 stemmen
Als je ze nog niet hebt, misschien wel ja. Ik heb er sowieso al vier.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8440 stemmen
Sommige van de 2 DVD'S waren niet goed meer te krijgen .... nu dus wel weer.

Quido
-
- 14641 berichten
- 6072 stemmen
Als je ze nog niet hebt, misschien wel ja. Ik heb er sowieso al vier.
En inderdaad, vind de 2-disc van Mullholland Drive nog maar ... En dan voor een bedrag van onder de 20 euro. Via de volkskrant nu weer te krijgen voor maar 6,95 (box) of 9,95 (los).

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8440 stemmen
"Vanwege de grote belangstelling voor de filmbox van vorig jaar brengt de Volkskrant, samen met A-film, opnieuw een serie speelfilms uit. Het zijn recente prijswinnende films van regisseurs die tot de top van de Tien producties van filmmakers met een herkenbare, unieke eigen stijl, kortom: auteurs.
Broken Flowers - Jim Jarmusch
The Constant Gardener - Fernando Meirelles
Gosford Park - Robert Altman
Paradise Now - Hany Abu-Assad
In This World - Michael Winterbottom
Topsy-Turvy - Mike Leigh
Elephant - Gus van Sant
Underground - Emir Kusturica
Million Dollar Baby - Clint Eastwood
The Man Without a Past - Aki Kaurismak"
Slechts 69 euro, ik ga zeker bestellen.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Het zijn recente prijswinnende films van regisseurs die tot de top van de Tien producties van filmmakers met een herkenbare, unieke eigen stijl, kortom: auteurs.
Topsy-Turvy - Mike Leigh
.
En dan een a-typische film van Leigh selecteren. Dan heb je er niks van begrepen, denk ik dan.
Wat Paradise Now in die reeks te zoeken heeft, is me ook al niet duidelijk.

cornelis
-
- 4743 berichten
- 672 stemmen
Kwestie van welke rechten ze hebben. natuurlijk.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8440 stemmen
Ja het zijn dan ook, net zoals vorig jaar, alleen maar A-film titels.