- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- krasjes op dvd - tips?
krasjes op dvd - tips?

BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Handige tips, ik zal er aan denken!

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
tips om krassen te voorkomen
1 niet met schuurpapier over de schijf heen wrijven
2 niet met messen vorken of schoeven draaiers krassen
3 niet de schijf gebruiken als schaatsen
4 niet uit de verpakking halen
5 geen dvd's cd's kopen
lees ze en denk er aan als je besluit een dvd te kopen

dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Bij sommige winkels kan je je dvd's laten polijsten dan halen ze dus alle krassen eraf.
Alleen is het nogal duur .

A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1045 stemmen
DVD's die blijven hangen, niks zo vervelend als dat. Ik heb zelfs al een paar keer meegemaakt dat ik een DVD kocht, en toen ik voor de eerste keer uit het doosje haalde en zag, dan bleef ie al haken, (*****). Maar die truck van die tandpasta heb ik ook al een paar keer gehoord, en het schijnt te werken. Je smeert de tandpasta er op, je wrijft het schijfje goed in, laat het 5 min drogen, en dan was je het er weer af. Zo was het ongeveer.

Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
Hmmm..iemand ervaring met MediaRange Disc Repair 5g + Polish Doek, ook voor Blu-Ray?

Minotaures
-
- 7808 berichten
- 2496 stemmen
Ik doe niet aan extra inkoop om zoveel mogelijk op m'n schijfjes te letten. Krassen komen er na een tijdje toch of je het wilt of niet...
Maar voordat ik een film kopen (niet verzegeld), let ik wel op of een schijfje beschadigt is.

Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Een tip om krasjes te voorkomen: Koop een mediaplayer (die zijn er al vanaf 50 euro) en een externe harde schijf en maak een kopie van je film (of je kan de film downloaden, aangezien je het orgineel toch ook hebt) en zet die op je harde schijf. Je hebt dan en een mooie collectie dvd's en/of blurays en ze blijven in principe nieuw.