• 13.085 nieuwsartikelen
  • 169.681 films
  • 11.133 series
  • 31.878 seizoenen
  • 630.512 acteurs
  • 196.365 gebruikers
  • 9.179.977 stemmen

antwoord DFW op piraterij - FILMPAKKERS

zoeken in:

Quentin

• 10202 berichten
  • 8432 stemmen

DUTCH FILMWORKS breekt met FILMPAKKER de DVDmarkt open

Nieuwe bioscoopfilms nu al op DVD voor € 7,50

Bovendien topfilms van nog geen half jaar oud voor slechts € 5,-

Als antwoord op de snel veranderende markt en behoefte van de consument

Als wapen in de strijd tegen de piraterij en het illegaal downloaden

De eerste zes DVD’s verkrijgbaar vanaf 27 oktober 2005

Ondersteund door een grootse mediacampagne en de slogan FILMPAKKER: DIE PAK JE DUS GEWOON EVEN MEE lanceert Dutch FilmWorks vanaf 27 oktober 2005 het concept FILMPAKKER, waarbij nieuwe bioscoopfilms tijdelijk voor slechts € 7,50 te koop zijn. Bovendien worden vanaf die datum ook enkele topfilms van nog geen half jaar oud met bekende sterren, voor slechts € 5,- aan de consument aangeboden.

Dutch FilmWorks haakt met deze actie op revolutionaire wijze in op de veranderende marktontwikkelingen. Door de prijs tijdelijk te verlagen, speelt Dutch FilmWorks in op de behoefte van een groot publiek dat graag een topfilm wil zien, maar geen topprijs wil betalen. Een scherp geprijsde DVD, zonder extra features, die je snel voor een aantrekkelijke prijs meepakt. Na 6 weken zullen de films weer voor een normale prijs van €14,95 worden verkocht.

Uit onderzoek blijkt dat een te hoge aanschafprijs de piraterij in de hand werkt. Voor Dutch FilmWorks is FILMPAKKER daarom een antwoord op het illegaal downloaden en copieëren. Waarom urenlang met de computer in de weer of illegaal het schoolplein op als je de film direct scherp geprijsd in topkwaliteit overal kan meepakken.

Bovendien wordt ook de consument bedient die niet meer wil huren omdat zij een lidmaatschap en vooral het terug moeten brengen van de film als obstakels zien. Deze groep koopt massaal de illegale DVD’s.

De strategie van een lage introductieprijs wordt ook gehanteerd op de internationale cd-markt, waarbij dit beleid daadwerkelijk succesvol is gebleken.

Filmpakker DVD’s zijn verkrijgbaar in diverse kanalen zoals CD-winkels, videotheken, supermarkten, speelgoedzaken, huishoudelijke artikelenzaken en warenhuizen.

White Noise met Michael Keaton en Deborah Unger en Assault on Precinct 13 met Ethan Hawke, Laurence Fishburne, Ja Rule, Gabriel Byrne en John Leguizamo zullen vanaf 25 oktober als eerste voor slechts € 7,50 tijdelijk aan de consument worden aangeboden. Daarnaast zijn in dezelfde periode de titels Godsend (Robert De Niro), Open Water (de verrasing van 2005), Twisted (Samuel L. Jackson) en The Whole Ten Yards (Bruce Willis) voor slechts € 5,- verkrijgbaar.

13 december 2005 lanceert Dutch FilmWorks wederom een worp FILMPAKKERS.

Dutch FilmWorks is sinds de oprichting in 1997 uitgegroeid tot één van de grootste independent film- en DVD distributeurs in de Benelux. De titels variëren van kleine cultparels tot grote bioscoophits.

Sterke zet van DFW, zou de gehele branche moeten volgen, dit is denk ik de enige manier om piraterij onaantrekkelijk te maken.

moviefreak#1

• 14343 berichten
  • 23542 stemmen

Alsof dit veel uitmaakt. Die twee zogenaamde nieuwe titels zijn al een half jaar of meer uit in het illegale circuit.

Schizonoid

• 356 berichten
  • 188 stemmen

Hoe weet jij dat?

moviefreak#1

• 14343 berichten
  • 23542 stemmen

Twee woorden : Arm Studentje

Stevo

• 499 berichten
  • 429 stemmen

Als ze nu eens goeie films uitbrachten voor die prijs.

Onderhond

• 87411 berichten
  • 12422 stemmen

Wat een topfilms, ik ben helemaal bekeerd!

Quentin

• 10202 berichten
  • 8432 stemmen

Het gaat niet om de kwaliteit, het gaat erom dat ze populaire, recente films aan lage prijzen uitzetten, niet dat deze titels me aanspreken maar het is wel een goed initiatief om het downloaden te beperken.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Klonk interessant, tot ik het lijstje met "topfilms" zag.

BlueSword

• 1725 berichten
  • 0 stemmen

ik heb er al een paar daarvam gekocht, vind het wel een goeie actie. (niet dat het helpt tegen piraterij)

alleen wat me opvalt is dat bij ALLE dvd's daarvan dat je niet op start film kan drukken...dan loopt ie vast.

gelukkig kan je nog wel op scene selectie doen.

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

Wat overigens belachelijk is, is dat DFW toegeeft de kwaliteit van beeld en geluid in bepaalde gevallen te beperken waardoor de filmpakker-versie van mindere kwaliteit is dan de gewone uitgave. Voor 3,50 had ik best eens een paar willen proberen, maar toen ik het bovenstaande vernam heb ik besloten ze links te laten liggen.

BlueSword

• 1725 berichten
  • 0 stemmen

aan de kwaliteit van de film merk ik niks aan hoor.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

De overheid kan er wel wat aan doen, maar doet niks aan Piraterij.

Als ze het echt zouden willen verwijderen, geloof maar dat er een flinke daling zou zijn van Illegale dvd''s.

Gigantische boetes voor zowel verspreiders als kopers zou een goede maatregel zijn.

Maar daar zullen ze wel niet genoeg personeel voor hebben om zo'n grote sweep in Nederland te creeéren.

Zelva

• 2186 berichten
  • 2692 stemmen

Boetes aan kopers kan sowieso al nooit.

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

BlueSword schreef:

aan de kwaliteit van de film merk ik niks aan hoor.

Hij is in bepaalde gevallen in ieder geval slechter dan de oorspronkelijke uitgave.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Zelva schreef:

Boetes aan kopers kan sowieso al nooit.

Oww,,dat wist ik niet.

Zouden ze wel moeten doen.

jaspertje3

• 578 berichten
  • 1466 stemmen

De nieuwe filmpakkers zullen zijn:

Voor €7,50

Lord of War

The Lazarus Child

New Police Story

Voor €5,-

Saw

A Lovesong For Bobby Long

The Aviator

Voor de rest nog niet bekend.

18 april verkrijgbaar

sekiaku

• 70 berichten
  • 0 stemmen

De prijs is maar 1 ding van de zovele waarom piraterij zo hard in is.

- als ik dat hoor hebben sommigen al filmen ondertiteld op dvd terwijl ze nog in de cinema moeten komen

- mensen werken meer van thuis uit, en moeten dan niet meer buitenkomen voor een nieuw filmpje

- de kostprijs, maar niet alleen van de dvd zelf. Maar als je in een winkel staat, heb je zo'n overaanbod, dat je met meer films thuiskomt als die ene waar je voor ging

Ik denk dat qua oplossing de twee laatste puntjes verholpen kunnen worden door betaald dlen. Ik heb onlangs zo'n Nederlandse site ontdekt, maar ik vond men smaak niet van films. Een heel deel overdreven actie, en dan zijn we bijna uitgepraat. Ging via inbelsysteem, dus moest je ook geen credit voor hebben of zo.

Het eerste puntje kan makkelijk tegengehouden worden door de recensisten van nieuwe films meer te controleren op verspreiding. Want uiteindelijk zijn zij de enigen die dit kunnen verspreiden, volgens mij.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.