• 13.904 nieuwsartikelen
  • 171.891 films
  • 11.454 series
  • 32.504 seizoenen
  • 635.100 acteurs
  • 197.277 gebruikers
  • 9.234.237 stemmen

Sorteren van dvd-collectie

zoeken in:

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Japie Mol schreef:

Volgens mij ben ik de enige die sorteert op genre. Vind ik persoonlijk het makkelijkst.

Idem.

Brix

• 19572 berichten
  • 4949 stemmen

Ook zo

dimi303

• 3384 berichten
  • 3544 stemmen

Bij mij staat ook alles alfabetisch gerangschikt, dit gaat misschien wel veranderen eens dat ik in mijn huis trek.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Ik heb alles gesorteerd op alfabet, op naam van de film of serie of eventueel op naam van de box. Zo staat mijn 'Roy Andersson-box' bij de R, mijn 'Hitchcock Collection' bij de H en mijn 'Anders Thomas Jensen Collector Box' bij de A. Mijn Lumiere Cult Collection staat dan weer bij de A omdat Aaltra de eerste film is die er in zit en dat bovendien op de rugkant van de box staat. Mijn Hans Teeuwen - The Dutch years staat dan echter weer bij de T van Teeuwen en Fuctineel Naakt van Theo Maassen staat onder de M. Verdorie, wat heb ik mijn collectie eigenlijk chaotisch gesorteerd. Confronterend dit!

timbo_

• 13112 berichten
  • 3808 stemmen

Zoals gezegd even fototjes gemaakt met mobiele telefoon dus kwaliteit is niet echt geweldig. Heb er nog wel wat meer gemaakt zodat je wat beter kunt zien welke films er allemaal staan maar dan worden het meteen zo belachelijk veel foto's

DVD Collectie foto’s « filmquiz Blog - filmquiz1.wordpress.com

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Mooie collectie .

JulesTMNT

• 286 berichten
  • 198 stemmen

Ik heb mijn films op chronologische volgorde staan, m.u.v. sequels die bij elkaar staan.

jirachi03

• 393 berichten
  • 0 stemmen

Ik doe eerst series bij de series , boxxen bij de boxxen.

Daarna alle films op alfabetische volgorde.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik heb het laatste jaar 300 films of zo gekocht(had er maar 10 of zo) en weet bij god niet hoe ik ze moet opstellen. QFC bij elkaar of op top 250 sorteren of genre bij elkaar. Nu is het in ieder geval nog 1 grote rommel en weet niet wat het mooiste/handigste is.

JulesTMNT

• 286 berichten
  • 198 stemmen

Ik heb QFC ook bij elkaar staan inderdaad. Verder gewoon reguliere keepcases chronologisch bij elkaar. Boxsets staan apart.

Wat betreft tv-series, die staan op genre, en vervolgens ook chronologisch.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ik doe ze op genre. En aangezien mijn verzameling hoofdzakelijk uit één genre bestaat, is dat nog steeds erg lastig. Nu heb ik ze dan nog onderverdeeld in periodes (jaren 70/80 bij elkaar e.d), Labels bij elkaar (Troma, Mr. Horror, etc) Europese, Aziatische en Amerikaanse titels ook bij elkaar en dan de blu-ray nog apart.

De overige genres, nog aardig wat actiefilms, staan ook bij elkaar als een zooitje.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik sorteer ze eerst op 'gezien' en 'niet gezien' (Ik heb een kijkachterstand van zo'n 45 titels) en daarna op genre. Verder is het binnen het genre gewoon een rommeltje, maar dat maakt me niet zoveel uit. Als ik op genre kan zoeken vind ik dat al heel wat. Verder staan serie's en boxen ook bij elkaar.

606

• 23834 berichten
  • 12046 stemmen

Ik sorteer ze op genre.

daxclusive

• 2559 berichten
  • 2335 stemmen

Momenteel staat er nog niet helemaal zoals het moet wezen.

De nieuwe staan bij elkaar, de Martial Arts staan bij elkaar en de dvd boxen.

Ik wil ze nog eens goed gaan sorteren op genre/alfabet met alle goede titels samen.

De titels die voor ruil gaan, wil ik dan sowiezo apart hebben.

riesma

• 3706 berichten
  • 3078 stemmen

Bij mij staan ze op genre, per genre op kleurverloop van de hoesjes. Aangezien ik bijna alleen maar specials koop, het liefst nog karton, staat het wel chic, al zeg ik het zelf.

daxclusive

• 2559 berichten
  • 2335 stemmen

Inmiddels heb ik donderdag een opruiming gedaan aan mijn dvd-collectie.

Eerst alles van de planken af en gaan sorteren.

De dvd's staan inmiddels lekker gestorteerd en is een stuk netter en overzichtelijker voor me geworden.

Alle dvd's in sleeve's staan sowiezo in een apart dvd-rek (geen omkijken meer na). Ik heb alle snappers, kartonnen (schuifbare hoezen) en S.E. bij elkaar staan.

Vervolgens heb ik alle Muziek dvd's bij elkaar staan, alle Series staan bij elkaar. Plankje dvd's die voor de Ruil aangeboden staan, plankje dvd's wie ik nog moet bekijken. Plankje dvd's met alleen maar Martial Arts met voorkeur gesorteerd op delen o.a. Kickboxer 1,2,3 enz. Gesorteerd op genre en acteur (Alles van Jean-Claude van Damme) op een rijtje.

Plankje dvd's met alle goede films die in mijn collectie moeten blijven, ook op volgorde van genre. Oorlog bij elkaar, Thriller, Actie, Komedie en noem maar op. Plankje dvd's met alle delen bij elkaar, dan heb ik het over o.a. Transporter, Scary Movie, Scream, Taxi, Childeren of the Corn enzovoorts. En plankje waar alle animatie/tekenfilms o.a. Disney staat genummerd. Kortom, lekker overzichtelijk momenteel en was echt de moeite waard.

Elineloves

• 24062 berichten
  • 3621 stemmen

Ik wou vanavond lekker enthousiast beginnen met alles sorteren, nu had ik besloten om het op alfabet te doen maar dat is me uit mijn hoofd gepraat, dus toch maar op genre dan. Denk ik.

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2495 stemmen

Veel dingen die ik moet kopen, afbetalen, nog doen, etc. etc.

Maar ik ga alles in de zomervakantie recht zetten, wanneer ik geen schoolwerk heb. Dan kan ik in alle rust zo'n kast gaan kopen en mijn DVD en Blu-ray collectie in ga sorteren. Als die leuk uit zal zien, kan ik eventueel een foto van maken.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wanneer mijn flat verkocht is ga ik mijn verzameling in mijn nieuwe woning maar eens netjes ordenen. Dvd's staan nu zelfs gewoon op de grond bij me, omdat mijn kast te klein is geworden.

Zonde eigenlijk, want het lijkt wel vuilnis nu

Elineloves

• 24062 berichten
  • 3621 stemmen

Pokkewerk, heb al geen zin meer en heb nog niet eens 10% gesorteerd. Telkens twijfelen of 'die bepaalde film' nou meer horror of thriller is, omdat mijn meeste dvds er tussenin zitten.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik doe gewoon op gevoel. Als ik het meer horror vind, dan doe ik het bij de horror. Verder lopen horror en thriller daarna bij mij in elkaar over, dus degene waar ik over twijfel die gaan in het tussenstukje.

Het is inderdaad een heleboel werk. Heb het laatst ook zitten doen toen we net verhuisd waren, maar moet nu eigenlijk alweer opnieuw, omdat er een hoop nieuwe titels bijgekomen zijn. Als oplossing daarvoor heb ik mijn dvd's nu ook nog eens onderverdeeld in 'gezien' en 'nog niet gezien'. Films die ik nog niet gezien heb staan nu beneden in een kast, de rest staat boven.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Tja, ik ga zometeen toch maar weer alles opnieuw rangschikken. Dat 'gezien' en 'niet gezien' is niet fijn. Vooral niet omdat het gewoon een puinhoop wordt. Zodra ik een dvd gezien heb en hij dus bij 'gezien' hoort, moet ik hem boven ergens tussen proppen. Dat betekent: Uit elk rijtje een dvd naar beneden doen, als hij helemaal bovenin ergens hoort. Irritant is het, dus ik deed het eigenlijk ook niet. Resultaat: alle films die ik kijk slingeren ergens rond en moeten nog in de kast.

Ik stap dus van dat 'gezien' en 'niet-gezien' af en zet het gewoon weer op genre, zoals ik eigenlijk eerst altijd deed. Als je dan een film hebt gezien kan hij gewoon terug op dezelfde plaats waar hij stond.

daxclusive

• 2559 berichten
  • 2335 stemmen

Pas geleden nog gerankschikt, aangezien er in korte tijd veel bij zijn gekomen (gekocht, geruild) moet ik toch weer opnieuw beginnen. Alle dvd's die ik sowiezo in de verkoop/ruil ga doen wil ik uit mijn rekken hebben. De Blu-rays moeten nog een mooie plaats krijgen en alles wat ik nog moet zien. Het lastige is dat het ordennen soms lastig is, aangezien ik van bepaalde acteurs o.a. Jet Li, Jean-Claude van Damme, Sylvester Stallone, Morgan Freeman, Bruce Willes alles op volgorde wil hebben. Het nadeel is dat het ook altijd zo'n chaos wordt. Maar eenmaal begonnen is het toch een leuke klus!

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2495 stemmen

Gelukkig heb ik niet al te veel films, dus ik had afgelopen zondag tijd om ze te sorteren. Ik heb het op genre gesorteerd.

Hier een paar foto's met wat meer uitleg. Maar dat kopen van een grote filmkast ziet er nog steeds in.

daxclusive

• 2559 berichten
  • 2335 stemmen

Minotaures schreef:

Gelukkig heb ik niet al te veel films, dus ik had afgelopen zondag tijd om ze te sorteren. Ik heb het op genre gesorteerd.

Hier een paar foto's met wat meer uitleg. Maar dat kopen van een grote filmkast ziet er nog steeds in.

Netjes Minotaures!

Mooie collectie

daxclusive

• 2559 berichten
  • 2335 stemmen

Er komen een hoop Dvd’s bij iedere keer, koop veel en met ruilen krijg je weleens een extra DVD! Ik heb mijn ruilers uit het oog gezet en mijn collectie geordend, met Disney gerangschikt op de nummers! Ik twijfel alleen of ik mijn dvd’s moet stapelen of gewoon recht moet laten staan. Ieder geval wil ik ze denk ik toch op alfabet zetten (alhoewel een grote klus) op genre heeft niet zoveel zin, dan krijg je twijfel gevallen met “Is dit wel een horror? Of meer een thriller?” Ga vanavond beginnen ermee, sowieso wil ik mijn Jean Claude van Damme collectie, Bruce Willis, Jet Li en Will Smith collectie geordend houden, dan wel op alfabet en mijn Aziatische ook gerangschikt. Ik ga na werktijd maar eens starten en zien hoever ik ermee kom.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben al zo'n 3 weken aan het wachten op een kast die ik krijg. Mijn schoonouders hebben er eentje over (na hun verbouwing) en die mag ik hebben. Alleen is die kast daar nog niet helemaal leeg, dus moet nog eventjes wachten. Mijn dvd's passen nu niet meer in mijn kast, dus er staan ook stapels op de grond.

Mescaline

• 7047 berichten
  • 2964 stemmen

melvddonk schreef:

Ik ben al zo'n 3 weken aan het wachten op een kast die ik krijg. Mijn schoonouders hebben er eentje over (na hun verbouwing) en die mag ik hebben. Alleen is die kast daar nog niet helemaal leeg, dus moet nog eventjes wachten. Mijn dvd's passen nu niet meer in mijn kast, dus er staan ook stapels op de grond.

Haha dat gevoel ken ik ja, handig zo extra kast als je er ruimte voor over hebt dan

Mijn dvd verzameling ligt nogal door elkaar heen at the moment, maar das puur omdat ik ergens woon wat maar tijdelijk gaat zijn en ik hopelijk dit jaar nog ga verhuizen.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

We hebben hier 3 slaapkamers met zijn 2en. We hebben er dus maar eentje in gebruik. De andere is logeerkamer. De kamer die we nog over hebben is een kamer waar mijn dvd's en boeken staan. Erg handig en nog plek genoeg voor extra kasten.

Driello

• 1379 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp schreef:

Ik doe ze op genre. En aangezien mijn verzameling hoofdzakelijk uit één genre bestaat, is dat nog steeds erg lastig.

Die is echt super!!!!!!

Ik heb ze op alfabetische volgorde van regisseur (achternaam) in de kast staan. Daar heeft mijn vriendin helaas geen boodschap aan, wat betekent dat ik regelmatig even aan het zoeken ben........... Daarnaast heb ik de meeste dvd's zonder hoesjes in van die folders 20 per folder of zo) uit Nederland mee naar Zambia genomen. Die hoesjes nemen gewoon teveel ruimte en gewicht in de kiffers in............Ook de folders zijn min of meer op regisseursnaam gerangschikt. Zelfde vriendin-probleem, overigens..........

Dk2008

• 11040 berichten
  • 760 stemmen

Ik heb het altijd zo gedaan. De laatste aankoop gewoon aansluiten bij die ik al had. Behalve als er deel 2 of 3 bij is gekomen dan die bij elkaar. En boxen apart.

(En een lijstje in Word).

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

De meeste dvd's verzamel ik op genre, maar bij mijn favoriete acteurs (en dat zijn er een stuk of 8 ) doe ik de dvd's bij elkaar en hetzelfde geldt voor series die ik bij elkaar doe. Ook films die meerdere delen hebben doe ik bij elkaar.

lars-pixar

• 1459 berichten
  • 3815 stemmen

In mijn collectie staat alles op merk en dan ook nog van A merken naar B merken of waar ik mindere merken van heb.

En soms wissel ik bij die merken de kleuren een beetje op elkaar af, of op de kleur van de titel.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.