• 13.891 nieuwsartikelen
  • 171.817 films
  • 11.446 series
  • 32.489 seizoenen
  • 634.792 acteurs
  • 197.266 gebruikers
  • 9.232.305 stemmen

Draaien de maatschappijen ons een poot uit?

zoeken in:

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Ik baal ervan dat het de laatste tijd wel heel erg vaak voorkomt dat als je een DVD gekocht hebt, met redelijk veel extra´s, er enkele maanden later een S.E. uitkomt, met nog beter en interessanter materiaal.

Ik verkeer nu soms in een dilemma. Koop ik een DVD en baal ik als er een SE uitkomt, of wacht ik en constateer ik een paar maanden later dat er geen SE uitkomt en heb ik voor L*L gewacht.

Als ze nu zo netjes waren om vantevoren te waarschuwen dat ze een SE uitbrengen (wat ze bij LOTR gedaan hebben) dan wist ik tenminste waar ik aan toe was.

En waar slaat het hele gedoe nou eigenlijk op, denken ze nu echt dat iedereen zo gek is als sommige mensen hier en beide exemplaren koop. Dat gebeurt volgens mij maar mondjemaat, dus kunnen ze net zo goed de SE eerst uitbrengen en enkele maanden later een uitgeklede, goedkope versie voor € 10.

Iedereen tevreden, maar vooral ik.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ja ze draaien ons een poot uit:

1) wat denk je van die idiote regio-indeling ?

2) een dvd zonder Dolby Stereo surround is voor mij geen DVD maar gewoon een videotje op een cd plaatje ( heeft vaak ook niks extra's en is meestal goedkoop )

3) Gerommel met de Running Times.

4) Onduidelijkheid vaak op de DVD wat er precies opstaat

5) Als je niks om Nederlandse ondertitels geeft kun je beter ergens anders kopen ( alleen zijn verzendkosten vaak een bezwaar.

Dus we worden genaaid !!

NERD

• 1706 berichten
  • 1385 stemmen

Ik koop een DVD niet om de extra's maar om de film. De extra's zijn.....extra's voor mij

kappeuter (crew films)

• 74651 berichten
  • 5943 stemmen

Dan nog. De beeldkwaliteit is zeer wisselend bij dvd. Toen ik nog geen dvd-speler had, dacht ik dat dvd's sowieso superieure beeldkwaliteit leverden. Helaas, dat is niet zo.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

SE is vaak de director´s cut, dus heeft nieuwe scene´s dan de gewone versie.

Laten ze de gewone versie, zonder extra´s, in de massaverkoop gooien, bij Blokker, Kruidvat en waar al niet meer, en de SE uitbrengen voor de liefhebber. Maar niet eerst de versie met de extra´s, dan de SE en dan de massaverkoopversie.

Het is zo Nederlands op deze manier, proberen iets tot op de laatste druppel uit te melken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

dat is alleen met dvd's uit de begintijd het geval, de slechte beeldkwaliteit, de dvd's die nu voor een paar euro in de grabbelbakken liggen. Er zijn de laatste 2 jaar volgens mij geen slechte dvd's uitgekomen

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Dan nog. De beeldkwaliteit is zeer wisselend bij dvd. Toen ik nog geen dvd-speler had, dacht ik dat dvd's sowieso superieure beeldkwaliteit leverden. Helaas, dat is niet zo.
Komt omdat sommige maatschappijen er een zooitje van maken en gewoon de filmversie op DVD smijten, liefst met de Nederlandse ondertitel vast in beeld.

Opperste volksverlakkerij.

narva77 (crew films)

• 12644 berichten
  • 6511 stemmen

een dvd zonder Dolby Stereo surround is voor mij geen DVD maar gewoon een videotje op een cd plaatje

Zeker nog nooit een dvd met DTS gehad? Dat moet dus echt het ultieme zijn qua geluid wat er is...

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Explain Narfje; Wat is DTS ?

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

www.dtsonline.com/home/faq.shtml

kan je er alles over lezen.

narva77 (crew films)

• 12644 berichten
  • 6511 stemmen

And don't call me Narfje...

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

bedankt Petey: is me weer geheel en al duidelijk... He STARDUST..

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

1) wat denk je van die idiote regio-indeling ?
Dit heeft toch te maken dat films wereldwijd verschillende releasedata hebben?

narva77 (crew films)

• 12644 berichten
  • 6511 stemmen

Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat overal andere apparatuur wordt gebruikt. In Japan gebruiken ze andere dvd-spelers dan in de USA en in Europa weer andere...Toch?

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Deels vanwege de verschillende release-data en windows, maar regio-indeling is o.a. omdat er voor verschillende territoria verschillende rechthebbenden zijn.

Een NL videodistributeur betaalt bijv. veel geld om LOTR in de Benelux uit te mogen brengen, en wil dan dus geen concurrentie van de Amerikaanse videodistributeur.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Als iedereen een DVD uit Amerika koopt die hier nog in de bioscoop draait, hebben ze veel minder inkomsten. Daarom zijn mi die regio's ingesteld.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik zal eens een rodisc-nieuwsbrief hier neerplakken, die gozer kan zich altijd (terecht) zo ongelofelijk opwinden over het hele regio-gebeuren

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Als iedereen een DVD uit Amerika koopt die hier nog in de bioscoop draait, hebben ze veel minder inkomsten. Daarom zijn mi die regio's ingesteld.

Ja Dat is de reden: dus draaien ze ons een poot uit

neo

• 15415 berichten
  • 9944 stemmen

wat te denken van al die films die erg goed zijn en op dvd zijn uitgebracht zonder extra's en waarschijnlijk pas over een hele tijd opnieuw worden uitgebracht maar dan wel voor iets van 40 euro.bv the cotton club en escape from new york. er is ook zo'n pealr harbor 4 disc dvd. en wat kan je leren van al die extra's: alles over de effecten in de film. nou en daar leg je dan weet ik veel hoeveel geld voor op de toonbank.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Is zeker waar, maar in principe zou er geen verschil in release datum hoeven zijn. Dus als je alle films wereldwijd min of meer gelijktijdig uitbrengt dan is de window voor rental en sell-thru video ongeveer gelijk.

Probleem is dat die Amerikanen meestal eerst eens kijken of een film aanslaat in eigen land, en dan pas besluiten of ze de film ueberhaupt in een ander land uitbrengen.

Overigens, Jordy, Robert van Ro-Disc trekt niet zozeer van leer tegen het regio-systeem, maar tegen de manier waarop het gehanteerd wordt. Hem wordt bijv. verboden titels te importeren, die in NL niet worden uitgebracht, en niet zullen worden uitgebracht. Ook verzet hij zich tegen het kwaliteitsverschil dat er vaak is tussen R1 en R2 releases.

martine24

• 15 berichten
  • 98 stemmen

nee de maatschappijen naaien je geen oor aan..

de SE is nooit bekend wanneer die op de markt komen en of ze wel gemaakt worden.

Én wil je de dvd hebben, wacht dan even met kopen, dan heb je hem in iedergeval een SE als die uit komt.

Dan huur je hem toch eerst bij de videotheek.

Groetjes van Martine, werkzaam in een videotheek

martine24

• 15 berichten
  • 98 stemmen

Cornelis, je hebt gelijk de kwaliteit is tussen R1 en R2 heel groot verschil en nederland mist teveel omzet, vandaar dat ze hebben besloten dat er in nederland alleen maar gebruik gemaakt mag worden van R1. En wil je dan toch de films eerder zien, moet je ze downloaden, maar in de videotheek zijn ze ook verboden.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

alleen maar gebruik gemaakt mag worden van R1

2 dus.

martine24

• 15 berichten
  • 98 stemmen

ja dat bedoel ik... je hebt gelijk

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.