menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Muziek-dvd's

zoeken in:
Aangezien er in het forum GAMES aan bod komen wil ik graag een nieuw topic openen. Naast DVD's is mijn grote passie muziek. Ik sprak laatst een medewerker van FRS en die vertelde mij over de explosieve stijging van muziek DVD's ten opzichte van de gewone muziek CD. Als je inderdaad de prijs verhouding vergelijkt heb je inderdaad voor een paar euro meer een heuse muziek DVD, mits je geen cd brandt natuurlijk, maar gewoon een cd in de winkel koopt. Vaak zijn het live optredens waar ikzelf niet zo gecharmeerd van was totdat ik laatst de DVD van Manowar: Fire and Blood gekocht had. Opgenomen in 5.1 dus voor mij als fan was dit genieten ... 3 uur lang. Zijn er MM-ers die ook zo genieten van muziek DVD's of sterft deze topic een langzame dood ??????

Kan me vaag herinneren dat we hier al een topic over hadden, maar kan 'm niet vinden.

Vind persoonlijk vooral Everything Everything van Underworld erg fijn. Niet alleen een heerlijk optreden, maar ook nog veel interactief spul.

Muziek DVD's zijn wel gaaf, ja.

Ik heb een flinke tijd terug een paar van die krengen op de plank staan, maar die heb ik niet veel later weer doorverkocht. Het was toch van, een à twee keer kijken en daarna stof verzamelen. Dat waren echter wel DVD's met clipjes, interviews en dergelijke erop. Dat is niet echt lang houdbaar natuurlijk, tenzij je hardcore fan bent. De muziek DVD was toen ook nog lang niet zo geavanceerd als nu.

Live concerten daarentegen zijn heel vet. Mits van een goede band natuurlijk . Met een beetje groot beeld en goede geluidsinstallatie is het net of je er zelf bij bent.
Ik heb een Live DVD van Ozzy Osbourne gehad, echt heerschend was dat, helaas heb ik die ook in mijn enthousiasme verkocht .

Nu zou ik die Ozzy wel weer willen hebben, alsmede Iron Maiden's Rock in Rio.

Beste Dionysos,

Aan je muziek keuze ligt het niet. Ozzy en Iron Maiden zijn zo ongeveer de grondleggers van het Heavy - Metal genre. Volgens mij moet je muziek dvd's net zo beluisteren/bekijken als een gewone cd en dan zul je zien dat het allemaal wel meevalt.

Ja, vandaar dat live concerten mij dan wel bevallen, waarschijnlijk. Al die opnames achter de schermen met zo'n toon van "kijk ons eens lol hebben met z'n allen" opgevuld met loze clipjes hoeft echter van mij niet meer.

Hmm, nu je over de grondleggers van de Metal begint, ik zou ook wel een DVD van Black Sabbath willen hebben.

Black Sabbath is verkrijgbaar bij FRS met diverse aanbiedingen; een stuk of 3 !!!!! Er zijn trouwens ook een paar DVD's gemaakt die over muziekbands gaan. Rockstar, The Doors the movie, vindt ik wel goed omdat ze je een beetje een kijkje in de achtertuin geven.

kos
Ben niet zo'n Pearl Jam fan, maar die DVD van hen is erg goed. Met onder meer die vrouw die vertaald voor de doven.

Waar zijn de dames die de dvd's van Celine Dion willen aanprijzen,
of prefereren de dames andere muziek???

Aiiii, pijnlijke stereotypering!....;)

Doe mij maar Sodom

kos schreef:

Ben niet zo'n Pearl Jam fan, maar die DVD van hen is erg goed. Met onder meer die vrouw die vertaald voor de doven.
Ja, bij Given to Fly. Prachtig idd.

Kyra schreef:

Doe mij maar Sodom
Sodom... de duitse metallers?

Ik vroeg me af jullie ook muziek DVD's in jullie collectie hebben en zo ja welke dan?
Ikzelf heb deze muziek dvd's:

Dire Straits: On The Night
Genesis: Live at Wembley
Europe: Live from the Dark
Genesis: The Way We Walk
Genesis: The Video Show
Phil Collins: Finally.....
The Scorpions: Moment of Glory
Coldplay: Live 2003
Phil Collins: Serious Hits Live
Metallica: Some kind of Monster (niet echt een muziek DVD

Vind het ook wel lekker als een muziek DVD een goede geluidskwaliteit heeft.

Ik heb er ook een heleboel maar mijn top 3 van favoriete muziek dvd's die ik heb zijn:

1) Hilary Duff: The Girl Can Rock (dvd)
2) Simple Plan: Mtv Hard Rock Live (cd + dvd)
3) Evanescence: Anywhere But Home (cd + dvd)

Chainsaw (moderator)
robin00787 schreef:
The Scorpions: Moment of Glory

Deze heb ik ook in mijn collectie, uitstekende DVD! Ik heb verder weinig met muziek DVD's, hoewel ik naast Moment of Glory nog wel drie uiterst briljante concertregistraties in mijn bezit heb:

U2 Go Home: Live from Slane Castle, U2 Elevation 2001 Live from Boston en Vertigo 2005: U2 Live from Chicago.

Ik heb Live in de kuip van Marco Borsato!
En sinds een weekje heb ik ook Christina Aguilera Stripped Live in the U.K, gekregen van mijn mannetje

-Paul McCartney-Paul is Live. In Concert on the New World Tour
-Paul McCartney-Back in the US
-Paul McCartney-In Red Square

Ik heb er een paar van The Cure, een paar van David Bowie en een paar van U2. Oh, en Stop Making Sense van The Talking Heads! Verder hoop ik eerdaags de dvd van The Chameleons aan te schaffen (nog niet zo heel lang uit).

lowhusky
Ik heb er een paar van U2, Robbie Williams maar ik kijk meer op youtube, omdat dat gratis is

Alles van Michael Jackson.

2 nieuwe aangeschaft:

- Guns n Roses: Live in Tokyo
- Whitesnake: Live in the still of the night

Heb er maar eentje: Iron Maiden live at Rock in Rio 2002. Ik hou het liever op cd's.

Ik heb enkel Slipknot - Disasterpieces.
Supergoed live concert met minder goede extra's.

ik heb: robbie williams - live in knebworth(geweldige dvd)
krezip
anouk - anouk is alive
en ik wil de dvd van robbie williams die uit komt van zijn nieuwe tour waar hij nu mee bezig is!

Roger Wathers - In the Flesh
U2 -Live at Clane Castle
Phil Collins - Finally the first farewell tour
Eros Ramazotti - Live in Roma

Het zijn allevier erg goede concerten maar Roger Wathers is ongeevenaard.

Deep Purple:Rock Review
Inside Pink Floyd
Deep Purple:Come hell or high water

Sade - Lovers Live -> geweldige DVD!

Maar houd het ook gewoon liever bij muziek.

P.U.L.S.E van pink floyd geweldig
Editors live in pardiso zat bij mijn the back room cd

Editors wil ik eigenlijk ook nog wel!

'k Heb nu ook Sum 41 - Sake Bombs and Happy Endings - Live in Tokyo.

DVD's die ik nog wil:
- Lordi - Market Square Massacre
- Bullet for my Valentine - Live at Brixton

Gast
geplaatst: vandaag om 01:24 uur

geplaatst: vandaag om 01:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.