menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Superbit DVD's

zoeken in:
FeZ
Ik ben deze dvd-"soort" in ieder geval een keer tegen gekomen bij bijvoorbeeld Snatch. De beschrijving van deze zogenaamde superbit luidt als volgt: "Deze DVD behoort tot de collectie superbit DVD's. Dit zijn DVD's met een heel hoge beeld- en geluidskwaliteit. De ruimte die normaal gesproken voor extra's wordt gebruikt, wordt nu helemaal besteed aan de film. Alle Superbit DVD's hebben DTS en 'gewoon' DD5.1 geluid. Ook wordt de bitrate waarmee het beeld wordt gecodeerd aanzienlijk verhoogd, zodat de kwaliteit nog hoger wordt." bron = Free Record Shop
Heeft iemand enig ervaring met dit soort DVD's en is het de moeite waard om superbit aan te schaffen in plaats van normale DVD's?

Ik heb er zelf 1 gekocht om ook uit te proberen,maar veel verschil zie ik niet.Het is gewoon hetzelfde kwaliteit en ik had er zelf ook geen vertrouwen in , maar ik wou alleen Desperado(en niet El Mariachi)dus daarom had ik hem gekocht.

er zit wel degelijk verschil in, je hebt sites waar de beeldkwaliteit naast elkaar gezet wordt dmv screenshots. het verschilt per film maar het is meestal toch wel een behoorlijke verbetering, om over 't geluid nog maar te zwijgen (standaard DTS). Ik vindt SB's daarom zeer de moeite waard. Het enige nadeel is dat er geen extra's op de dvd staan (of je moet voor sb-deluxe gaan) maar ik geef daar persoonlijk toch niks om.
een goed voorbeeld is deze vergelijking:
LINK
de kleuren zijn veel natuurlijker en er is veel meer detail zichtbaar, veel mensen denken ook dat dit verschil alleen zichtbaar is met een hele goede projector of plasmascherm ofzo maar dit is zeker niet het geval!
Als je nog 'n dvd aan moet schaffen van een film zou ik zeker voor de sb versie gaan, of je huidige films moet upgraden voor 'n sb versie is natuurlijk 'n ander verhaal. Als je in 't bezit bent van een creditcard en nl-ondertiteling niet zo belangrijk vindt, moet je 's op www.play.com kijken. daar zijn vaak acties met sb's, dan zijn ze vaak nog goedkoper dan hier in nl de reguliere uitgave. (in nl zijn sb's ook vrij hoog geprijsd, vaak rond de 30 euro voor nieuwe films). hopelijk ben je door deze uitleg wat wijzer geworden (ben misschien wat bevooroordeeld, want een voorstander van sb)

kleine toevoeging nog: het is wel zo dat er de laatste tijd steeds meer kritiek komt op SB, omdat ze hun eigen principe een beetje verloochenen door toch ruimte op de dvd onbenut te laten (zet er dan gewoon extra's op!) of teveel audiotracks. soms wordt 'n uitgave zelfs sb genoemd terwijl deze in andere landen als regulier uitgebracht wordt met precies dezelfde specs: bijv Panic Room (in amerika sb terwijl ie hetzelfde is als hier..)

Ik heb shakespeare in love op superbitdvd gezien en nouja zo ontzettend veel verschil was er niet vond ik. Het beeld was wel zeer goed maar niet echt wereldschokkend.

is het niet gewoon geldklopperij?
aangezien ze belachelijk duur zijn.

jassonn schreef:

is het niet gewoon geldklopperij?
aangezien ze belachelijk duur zijn.

kijk es op play.com, daar zijn ze niet zo duur...

Hallo,
Ik heb vandaag een Superbit-DVD gekregen. Tot mijn zeer grote verbazing zater er 2 DVD's in. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe dat precies zit? Dank.

klik

ik ga er even van uit dat je die hebt?

*Please note: due to its long duration, this movie is spread over two discs

vandaar.

Bedankt Hobbes

Ik heb enkele van deze soort dvd's gekocht, het valt idd tegen I.V.B. ze zeggen dat de dvd's grondig zijn hersteld als het gaat om geluid en beeldkwaliteit.

Alleen de film Lawrence of Arabia is onverwoordelijk mooi geremastered, als er dan toch één is, dan is het zeker deze dvd, de moeite waard dus!!!

Als je geen dts receiver hebt met superbioscoopgeluid en geen superscherp lcd/tft scherm dan zul je het verschil niet zien en ook niet horen. M.a.w als je de keus hebt tussen een normale en een superbit en er zit een redelijk verschil tussen in prijs dan kun je beter de normale nemen.

AJ
U-96 schreef:

Hallo,
Ik heb vandaag een Superbit-DVD gekregen. Tot mijn zeer grote verbazing zater er 2 DVD's in. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe dat precies zit? Dank.

Superbit DVD met 2 discs kan 2 dingen betekenen:

1. Je hebt de 2DVD versie van Das Boot gekocht. Die is te lang om die kwalteit op één DVD kwijt te kunnen.

2. Je hebt een Superbit Deluxe gekocht. Op disk 1 staat de film zonder de extra's voor de meerwaarde van de Superbit. De tweede dvd bevat dan de extra's die de special editions ook hebben.

Voor meer informatie raad ik je aan onderstaande link eens te bekijken:

www.the--untouchables.com/audio-video[/url]

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.the--untouchables.com/audio-video/images/SuperbitDeluxe_logo.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ondanks meer dan een jaar later, bedankt AJ.

Heft je toch weer een conversatie over Das Boot opgelevert

Ik heb zo het gevoel of de inhoud van de film een onderschikte rol gaat spelen. O, de DVD heeft geen Dts. O, jeeh ik hoop dat ik het dan verstaan. De films worden er echt niet beter op. Het leuke van DVD's is dat het niet slijt. Dat het een betere kwaliteit heeft is niet meer dan aardig.

empirekees schreef:

Ik heb zo het gevoel of de inhoud van de film een onderschikte rol gaat spelen. O, de DVD heeft geen Dts. O, jeeh ik hoop dat ik het dan verstaan. De films worden er echt niet beter op. Het leuke van DVD's is dat het niet slijt. Dat het een betere kwaliteit heeft is niet meer dan aardig.

Mja, inderdaad. Het maakt mij in ieder geval niets uit of een DvD 2.0 of 5.1 ofzo heeft. Zolang ik de film maar heb. Das Boot is dan ook de enige SuperBit-DvD die ik heb.

AJ
Nou, ik heb meerdere Superbit DVD's. Mij maakt het wel uit of er een

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.rstvideo.com/bilder/dts.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

track in zit en natuurlijk de betere beeldkwaliteit. De beeldkwaliteit is overigens niet gegarandeerd. Niet alle films zijn beter geworden met de Superbit versie. Maar dat is een andere discussie.

Wat me in mindere mate interesseert is de 2DVD versie van een film met een hoop extra's die je toch nooit bekijkt.

The--Untouchables

Gast
geplaatst: vandaag om 22:37 uur

geplaatst: vandaag om 22:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.