• 12.224 nieuwsartikelen
  • 165.660 films
  • 10.693 series
  • 30.874 seizoenen
  • 623.212 acteurs
  • 194.921 gebruikers
  • 9.098.495 stemmen

Jammer van die deleted scenes

zoeken in:

jedymaster

• 885 berichten
  • 2459 stemmen

zit net de extras van terminator 1 te kijken zit er bij de deleted scenes een goede scene van sarah conner bij waar ze van plan is cyber dyne systems op te blazen, heeft iemand nog meer van die deleted scenes waar hij/zij van denkt mmm had nooit eruit genipt moeten worden

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

op black hawk down staat een uitgebreidere scene van de landing met de helikopters die echt fenomenaal is, maar wel om begrijpelijke redenen er uit is gehaald.

scene kan erg onduidelijk zijn als je het boek niet gelezen hebt.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Op de Donnie Darko DVD staat ook een hele mooie deleted scene, waar men in de klas naar Watership Down aan het kijken is. Die had er zeker in gemogen van mij.

jedymaster

• 885 berichten
  • 2459 stemmen

T2: oude sarah connor die in DE speeltuin zit en het heeft over de oorlog die niet is begonnen

Yak

• 4945 berichten
  • 827 stemmen

Trainspotting waar Rents met zijn meisje aan het babbelen is en dan plots een bal tegen zijn flikker geschopt krijgt.

Overigens vind ik dat er wel meer betekenisvolle scenes uit T2 verwijderd zijn.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De deleted scene van Unbreakable waarin Elijah als kind in een kermisattractie zit er prach-tig, maar kan begrijpen dat ie er uit is gehaald

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Bij Lord Of the rings moet je een hele nieuwe dvd kopen als je de deleted scenes wilt zien. Ik snap bij somige wel dat ze eruit zijn gehaald maar met die deleted scenes is het verhaal nog beter.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

De deleted scene van Unbreakable waarin Elijah als kind in een kermisattractie zit er prach-tig

Die had ik gezien. Dat was een erg mooie scene, inderdaad

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

In Mon Oncle van Jacques Tati zijn een hoop leuke vondsten geschrapt, geen idee waarom maar het zou de film een pak grappiger gemaakt hebben. Op de dvd krijg je een paar schimmige beelden te zien van scenes die de film nooit gehaald hebben waarvan ik denk dat het toch echt wel leuk geweest zou zijn mochten ze er wel in gezeten hebben.

De opvallendste deleted scene zit in Nightmare before Christmas vind ik, die had eerst een totaal ander einde waarin blijkt dat Oogie Boogie eigenlijk die rare dokter is. Niet echt geweldig dus misschien maar goed dat het niet doorgegaan is, maar toch opvallend.

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Jordy schreef:

De deleted scene van Unbreakable waarin Elijah als kind in een kermisattractie zit er prach-tig, maar kan begrijpen dat ie er uit is gehaald

Vind de enige scene die echt wat toevoegde (maar veel te vroeg) had die van praktisch in het begin. Zie alleen deze deze foto al.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Zelden een deleted scene gezien waarvan ik vond dat hij in de film moest. Meestal zijn ze heel goed eruit geknipt en van degene waarvan ik wél vond dat ze erin moesten zitten weet ik het al niet meer (het zal toch best wel een keer zijn voorgekomen?). Maar ik vind het jammer dat deleted scenes altijd zo onafgemaakt op de DVD komen, het leukst vind ik ze als ze al helemaal af zijn.

Gizzmann

• 5616 berichten
  • 2653 stemmen

Het vader-zoon gesprek in Donnie Darko (prachtig!)

En bij Evolution heb ik me echt rot zitten ergeren toen ik de deleted scenes bekeek. Ze hadden de grappigste scenes (en een veel leuker einde) eruit gelaten. Zonder een goede reden.

Vaak zijn deleted scenes erg saai. Dan ben je ontzettend benieuwd en dan zie je een paar flauwe filmpjes die je inderdaad niet had hoeven zien. Tja.

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

De motivatie van een regisseur op een dvd vind ik geregeld van een werkelijk bevreemdend nveau, voornamelijk bij Hollywood films. Dat daarbij de druk van een studio meespeelde maakt het wel een pak lastiger. Ik heb de laatste tijd een flink aantal van dat soort films op dvd gekeken en de verwijderde scenes met commentaar bekeken. Soms worden prachtige scenes verwijderd omdat het binnen het geheel niet past. Ik weet nu niet altijd zeker of dit echt de visie van de regisseur was, of dat deze niet kan uitspreken welke andere krachten groter waren. Het is sowieso vaak hilarisch dat scenes eruit gehaald worden met het argument dat dit verwarring zal oproepen bij het publiek en deze het niet zal snappen. Desbetreffende scenes zijn vaak compleet helder. Soms zijn het ook nog eens hele mooie scenes die een niet al te goede film toch net iets meer glans kunnen geven.

Een voorbeeld van de mooiste scene die eruit geknipt wordt.... Unfaithful (2002)

Terecht dat de regisseur op het commentaar aangeeft dat je geen overdosis aan scenes moet hebben waarin de vermoedens over het vreemd gaan van de kant van de man wordt laten zien. Nu zijn er toch wel aardig wat van dit soort scenes in de film en werd ervoor gekozen om de favoriete scene van Lyne eruit te knippen.... De scene waarin de man in een videocamera kijkt en dit tegelijkertijd de televisie wordt weergegeven. Zijn vrouw belt ondertussen met haar minnaar en ziet bij het einde van het gesprek die blik van de man op de televisie.

Notabene uit de reeks soortgelijke scenes die wel in de film zaten was dat de meest krachtige... Tja.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.