menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Vhs banden die speciaal zijn (of die je zelf speciaal vindt ;)

zoeken in:
Yak
Menni schreef:

VHS was prima en is voor mij nog steeds prima, ik geniet er niet minder van dan vroeger. En ik geniet ook niet méér van films sinds DVD er is..

Nou, ik ben toch blij dat er een vervanger is voor VHS. Mijn Twin Peaks-collectie is in zijn geheel misschien acht keer gedraaid (compleet met uitlenen), maar het is puur om de sentimentele waarde dat ik die verklote banden niet weggooi. Eén op de vier VHS'en die ik leen zijn waardeloos (de band, niet zozeer de film).

ja als je een vhs een beetje te veel kijkt ist beeld nietmeer zogoed he

Mijn disneyclassics .

Ik heb ondertussen al mijn vhs-jes vervangen door dvd's, maar mijn allereerste video heeft nog steeds een ereplaatsje bovenop mijn tv:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://images.amazon.com/images/P/6303148352.01.LZZZZZZZ.gif

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

En de eerste uitgave van de Star Wars Trilogy op video heb ik trouwens ook nog steeds, maar die zijn inmiddels zo afgelebberd dat ik er nog amper iets aan heb. Misschien ook maar eens tentoonstellen dan ...

bioscoopzaal schreef:

maar die zijn inmiddels zo afgelebberd dat ik er nog amper iets aan heb.

Afgelebberd!!! Je begint meer en meer op een Vlaming te lijken. Hoeveel Nederlanders zouden de echte betekenis van 'aflebberen' kennen?

neo (crew)
Ik heb van Jurassic Park nog een hele mooie vhs uitgaven met prachtige jp-stijl hoes.

Heb totaal geen video't waaraan ik waarde hecht. Doe ze daarom ook allemaal de deur uit; voor zover iemand ze wil hebben dan.

tovenaar
Mijn Tjechische Pulp Fiction .

Ik heb thuis een VHS liggen waar ik, mijn broer en mijn zus echt supertrots op zijn.. Het is een Nederlandse nasynchronisatie van een Pinokkio-versie uit De Sovjet-Unie.. Ergens na de Tweede Wereldoorlog.. Deze is werkelijk wel zooo ontzettend slecht nagesynchroniseerd.. De film zelf, vooral de kleuren, is echt ontzettend duister.. Het engste is nog wel dat deze film helemaal nergens geregistreerd staat.. Niet op Internet, nergens..

U-96 schreef:

Ik heb thuis een VHS liggen waar ik, mijn broer en mijn zus echt supertrots op zijn.. Het is een Nederlandse nasynchronisatie van een Pinokkio-versie uit De Sovjet-Unie.. Ergens na de Tweede Wereldoorlog.. Deze is werkelijk wel zooo ontzettend slecht nagesynchroniseerd.. De film zelf, vooral de kleuren, is echt ontzettend duister.. Het engste is nog wel dat deze film helemaal nergens geregistreerd staat.. Niet op Internet, nergens..

En het verhaal slaat ook helemaal nergens op!
edit: ik denk tenminste dat we het over dezelfde hebben.

eeflien schreef:

edit: ik denk tenminste dat we het over dezelfde hebben.

Kleine kans denk ik, want die ik heb is volgens mij net zo zeldzaam als uranium..
Heb je misschien een beschrijving Eeflien?

Ik zal de hoes beschrijven, dat is wat makkelijker dan de film zelf (die ik zo'n 6 jaar geleden voor het laatst heb gezien) De hoes is blauw. Het plaatje voorop is pinokkio zittend op een blad met daarnaast een kikker in een rode zwembroek. Onder de titel: de ontroerende kinderfilm. Tekst op de achterkant: de oude orgelman papa carlo ontdekt tot zijn verbazing dat de houten pop die hij gemaakt heeft kan praten. Hij noemt zijn vriendje pinokkio en besluit hem naar school te sturen. enz

Jup.. Dat is hem..

Wat een toeval, had niet verwacht dat ik nog ooit iemand zou 'tegenkomen' die deze band ook heeft.

Dat dacht ik eigenlijk ook.. Maar bewaar hem goed Eeflien, want hij is heel zeldzaam.. Ik denk alleen niet dat hij graag gewild is..

tovenaar
Zeldzaam? Binnen een uur heb je al iemand gevonden die hem ook heeft .

Je weet toch niet hoelang we al bezig zijn met deze wanhopige zoektocht
Bij deze een oproep: wie ow wie heeft de zeldzame pinokkio video??

Je moet hem echt nog een keer zien Eeflien.. De nasynchronisatie is zo slecht.. Ik weet bijna zeker dat dat werk van 2 a 3 mensen is.. Een vrouwenstem voor een zeer mannelijk personage.. Grappiger kan haast niet..

Zal em nog wel eens kijken, ik vond trouwens die pierrot altijd het meest lachwekkend

Ja, inderdaad..
Eigenlijk is iedereen in die film gewoon lachwekkend..

Hup, inscannen en toevoegen

Dat is nou juist het enge..:)
Die film staat echt nergens geregistreerd.. Op Imdb niet, nergens nergens..

neo (crew)
Ik heb bv ook nog een paar vhs banden met ''fouten'' erin. Eentje van The Matrix waar halverwege de film het beeld een tijdje zwart is, eentje waarbij de aftiteling er niet bij zit. Eentje met een beschadigde hoes. Een ex-rental vhs enz. Dat soort dingen vind ik anders ook wel bijzonder

Ik heb net een VHS met de Plechtige Communie van mijn dochter teruggevonden. Hij is pas vier jaar oud, maar ongelooflijk hoe mensen zoals familie op die korte tijd kunnen veranderen...

Ik had ooit the Godfather Trilogy en de Indiana Jones Trilogy op vhs gekocht, toen ik nog ouderwets dacht

Ze waren in de aanbieding bij de hema

Maar, aangezien het 2 klasiekers zijn zullen die videobanden ooit wel wat waard worden omdat de vhs aan het uitsterven is, ik ben toch trots om het te hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.