- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- verschillende dvd's verschillende doelgroepen
verschillende dvd's verschillende doelgroepen

Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
eigenlijk een beetje gemeen dat ik hier zomaar een topic over open, maar ach..
een beetje onder het motto "liever lui dan moe" vraag ik jullie aandacht voor het volgende:
Voor school moet ik donderdag een presentatie geven over 1 product voor verschillende doelgroepen en hoe men (vanuit het bedrijf gedacht) daar op in speelt.
Ik heb gekozen voor DVD's . Deze zijn de laatste jaren enorm gestegen in de verkoop.
Ik zit te denken in de de richting van..
-Kleurrijke kaft voor kids,
-kadootje erbij voor de kids
-Voor de iets oudere doelgroep een stoere vent of een lekker wijf op de kaft
enz enz..
Iemand concrete voorbeelden? of wellicht nog een andere invalshoek, ik moet er namelijk nogal wat tijd mee vullen..
Alvast bedankt voor alle reacties.

kos
-
- 45729 berichten
- 8263 stemmen
Misschien kun je het schoolvoorbeeld ( ) van de segmentatie gebruiken, namelijk het treinkaartje. Kan je alle kanten mee op, akties, prijsdifferentiatie op leeftijd, 1e/2e klasse, hoogseizoen/laagseizoen, speciale gelegenheden (Libelle-bijeenkomst in de Arena
) etc. etc.

mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
Er zijn natuurlijk duidelijk verschillen op te merken tussen video's en DVD's die bedoeld zijn voor jonger publiek ( bijv. Looney Tunes, Monsters Inc. en bijvoorbeeld Bambi) en films bedoeld voor een ouder publiek (Taxi Driver , The Godfather )
daar kinderen instinctief afgaan op felle kleuren en vooral duidelijk kaften, het liefst het hoofdpersonage groot en gecentreerd voorop.Volwassenen daarentegen prefereren een wat sobere kaft met het liefst een mooie dame voorop( Dit is in ieder geval het beeld dat ik heb van de standaard volwassen man).Filmposters zijn natuurlijk bedoeld om in één plaatje het onderwerp en de sfeer van de film weer te geven,maar dit blijkt allang niet meer het doel te zijn.Films als Fast and the furious spelen daar erg slim op in, door snelle auto's en schaars geklede vrouwen op het affiche te plaatsen, bedoeld om de onwetende kopers over te halen.

gotti
-
- 14003 berichten
- 5519 stemmen
Tja, het enige wat me nu te binnen schiet is Costa. Flitsende cover, dus dit trekt de jeugd aan. En wat voor de iets verder kijkende filmkijkers nog wel eens de doorslag geeftom een film te huren is welke prijzen de film gewonnen heeft. Ik denk dat Jan met de korte achternaam liever een inhoudsloze actiefilm ziet dan een film die bijvoorbeeld een oscar of gouden palm heeft gewonnen. Dus dit wordt er dan ook op gezet voor de mensen die hier baat bij hebben:wij dus!

kos
-
- 45729 berichten
- 8263 stemmen
Bedoel je dat je gewoon kunt zeggen dat je verschillende films voor verschillende doelgroepen hebt? Dat lijkt me nogal simpel dan. Ik denk alleen dat je leraar hier niet zo blij mee is aangezien het in feite verschillende producten zijn. Ik denk eerder dat bedoeld wordt hoe je 1 film (bijvoorbeeld Costa) voor verschillende segmenten verschillend kunt marketen. Dus voor kinderen op de cover zetten (al je favoriete tv-sterren!), voor ouderen (Nederlandstalig!), voor dames (met al je favoriete liedjes!), voor mannen (met Katja!!) etc. of zit ik nu mis?

Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Nee Kos, je hebt het zeker niet mis. Al was de opdracht vrij breed. De juffrouw (geen leraar dus) gaf zelf als voorbeeld schoenen en ook had ze het over boeken.
Maar het is dan ook de lerares engels.. en geen marketeer. Wellicht is een treinkaartje nog wel een veel beter idee. Maar laat vooral de ideeen over DVD's verdergaan, kan ik lekker kiezen straks..

manic
-
- 473 berichten
- 1265 stemmen
Harry Potter is er in een volwassen versie en één voor kinderen. (kaft dus)