menu

Filmdragers en apparatuur / Titels / Laurel & Hardy, de 'stomme' films

zoeken in:
Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een 5 dvd box, Laurel & Hardy, the platium collection met daarin
-lucky dog
-hop to it
-enough to say
-mud and sand
-wizard of oz
-kid speed
-yes, yes, naette
-the paper hanger's helper
-the sawmill
-the stolen jools
-the tree in a test tube

Veel van deze films zijn zogenaamde stomme films waarbij de film af en toe word onderbroken door een pagina met tekst waarin het verhaal word verteld. Ik vind hier dus weinig aan/ moet het misschien nog leren waarderen, want film moet voor mij toch een mooie combinatie van beeld én geluid zijn.
Zijn er misschien enkele fans die mij kunnen vertellen wat er mooi is aan een stomme film, dus ook zonder piano muziek op de achtergrond?

Tja, als je er niks aan vind zou ik niet weten wat iemand moet zeggen, zodat je je mening herziet.

Bij Laurel & Hardy heb je geen geluid nodig,vind ik.
Ik moet iedere keer weer lachen met deze 2 en ze kunnen ook zonder geluid entertainen(daar moet je een goed komiek voor zijn) en ze weten alles goed uit te beelden met lichaamstaal.
Maar jou mening kunnen wij inderdaad niet veranderen.

wo2-Freak
Laurel en Hardy dvd-box van 10 films dacht ik voor €15,- bij de e-plaza iets van 5 dvd's!!

Mescaline (moderator)
Vind zelf de sprakende dvds van laurel and hardy ook leuker..
Maar aan de stomme films vind ik het ook erg knap dat ze zonder geluid.. toch een vermakelijke film kunnen maken
Heb groot respect voor laurel and hardy

De Laurel en Hardy dvd-box van 10 films, bestaat uit 2 dubbel-dvd's (4 dvd-schijfjes) met stomme films. Die dubbel-dvd's zijn ook voor € 10,- samen te verkrijgen bij de Blokker. Naar mijn weten is dat de meest complete overzicht met de stomme films van Laurel en Hardy.

'Zijn er misschien enkele fans die mij kunnen vertellen wat er mooi is aan een stomme film, dus ook zonder piano muziek op de achtergrond?'

Laurel en Hardy komen met tekst beter uit de verf door hun grappige dialogen en prima stemmen.

In het algemeen hou ik erg van stomme films omdat de filmmakers het moesten hebben van visueel vertellen waardoor een verhaal juist ook een prettig tempo krijgen en geen ellenlange dialogen .
Kijk bijvoorbeeld naar Harold Lloyd die grap na grap liet zien.

Ja dit komt van een firma , die een kok een vliegtuig laaten vliegen.

dat kan natuurlijk niet.

onthouw een ding let op dat het van een goeie firma komt.???

UNIVERSAL. HEEFT 3 BOXEN UITGEBRACHT( L& H COMPLEET)

GROEN , STILENTS,,,,,, ROOD , TALKIES.....BLAUW, FEATURES

VAKWERK ,,,MAAR KOST WEL MEER....

M.V.G. VAN EEN FAN VAN LAURREL & HARDY FILMS.

FRANZ.

gleever schreef:
Zijn er misschien enkele fans die mij kunnen vertellen wat er mooi is aan een stomme film, dus ook zonder piano muziek op de achtergrond?

Het feit dat je geen geluid en geen dialoog kunt gebruiken dwingt filmmakers om een verhaal te vertellen door middel van puur visuele middelen. Zwijgende films zijn daarom ook de meest pure vorm van cinema. Goede voorbeelden zijn de films van FW Murnau, Sergeij Eisenstein, Fritz Lang, King Vidor en natuurlijk DW Griffith. Visueel (vaak) verbluffende films die om die reden de tand des tijds erg goed hebben doorstaan. Ik vind dat prachtig. L&H is meer pure slapstick, voor visuele komedie ben je beter af bij Buster Keaton.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:21 uur

geplaatst: vandaag om 10:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.