- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
kappeuter (crew films)
-
- 74679 berichten
- 5987 stemmen
Even de browsercache legen/ moviemeter cookies verwijderen kan helpen.
mikey
-
- 29004 berichten
- 5151 stemmen
81%-62%. Wie doet slechter ? 
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Verder totaal geen tijd in gestoken en inderdaad niet zelf gemaakt, dus als het niet bevalt dan halen we het wel weer weg, kan en wil er iig geen aanpassingen aan doen.
Dan kan ik met gerust hart voorstellen: weghalen met die handel.
1) Als ik de de lijsten bekijk van een aantal mensen in mijn top10: 96%. Persoon in kwestie heeft ongeveer 25 films gezien die ik ook gezien heb, waarvan hij ongeveer een derde hetzelfde punten-aantal aan heeft gegeven. Waar komt die 96% match vandaan?
2) Nietszeggend. Ik ben eerder geinteresseerd in een totaalplaatje. Mensen met smaak in dezelfde genres, decennia etcetera. Maar goed, een ieder die hier al wat langer meeloopt stoot van zelf op users met wie je enige feeling/match hebt.
3) Aangezien je het niet zelf in elkaar hebt geknutseld, en de matches veelal nergens op slaan, zie ik er het nut niet van in. Alleen als duidelijk is hoe matches ontstaan, oftewel door enige zelfbouw. Het systeem doet me nu meer denken aan zo'n Love Meter op TMF.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1704 stemmen
En als Jordy het wel zelf gemaakt had, dan had de functie wel mogen blijven?

Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12967 stemmen
En toch werkt het bij mij uitstekend moet ik zeggen. Maar mijn matches liggen dan ook opvallend veel lager dan bij andere gebruikers. Ook op Musicmeter het geval.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
En als Jordy het wel zelf gemaakt was, dan had de functie wel mogen blijven?

Ligt eraan, als het werkt wel en als hij zin heeft eraan te knutselen en tijd erin te steken. Maar dit programmaatje is geheel nutteloos voor de site mijns inzins.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1704 stemmen
Totaal met je eens.
Mijn nummer 1 heeft toevallig een aantal bekende films dezelfde score gegeven als ik, maar om dan te zeggen dat hij dezelfde smaak als mij heeft?
mikey
-
- 29004 berichten
- 5151 stemmen
Mijn nummer 1 match is gonnie. Die ken ik helemaal niet eens.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
http://www.moviemeter.nl/user/4270
Je bent wel de eerste die ik tegenkom met andere 'bekende' users in zijn lijstje 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Dan kan ik met gerust hart voorstellen: weghalen met die handel.
1) Als ik de de lijsten bekijk van een aantal mensen in mijn top10: 96%. Persoon in kwestie heeft ongeveer 25 films gezien die ik ook gezien heb, waarvan hij ongeveer een derde hetzelfde punten-aantal aan heeft gegeven. Waar komt die 96% match vandaan?
2) Nietszeggend. Ik ben eerder geinteresseerd in een totaalplaatje. Mensen met smaak in dezelfde genres, decennia etcetera. Maar goed, een ieder die hier al wat langer meeloopt stoot van zelf op users met wie je enige feeling/match hebt.
3) Aangezien je het niet zelf in elkaar hebt geknutseld, en de matches veelal nergens op slaan, zie ik er het nut niet van in. Alleen als duidelijk is hoe matches ontstaan, oftewel door enige zelfbouw. Het systeem doet me nu meer denken aan zo'n Love Meter op TMF.
Idem.
Alhoewel de matches wel goed kloppen , maar het nergens over gaat aangezien de meeste machtes met mensen zijn die maar 30 votes hebben ofzo.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Mijn hoogste heeft 80%. 
Delanos niet meegerekend, want dat is een bekende van mij van buiten deze site. Die hier alleen komt om zo af en toe eens te stemmen op een film die ik ook gezien heb.
Die percentages zijn overigens belachelijk hoog en ik zou ook wel eens willen weten hoe dat algoritme er nu eigenlijk uitziet. 
mikey
-
- 29004 berichten
- 5151 stemmen
Delanos niet meegerekend, want dat is een bekende van mij van buiten deze site. Die hier alleen komt om zo af en toe eens te stemmen op een film die ik ook gezien heb.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen

Wel logisch overigens dat juist hij boven komt drijven als grote 'match'-winnaar met 9% meer dan de rest.
Wat dat betreft moet dat algoritme toch wel ergens steek houden.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Leuke statistiek
alleen pleit ook ik ervoor om de top 10 bovenaan te hebben
.
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12967 stemmen
Alastor: maar je laagste is nog 77% 
We hebben trouwens 2 gemeenschappelijke namen in onze lijsten (Koenr en danuz). Niet zo verrassend eigenlijk, nu ik je Top 10 zie 
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Ik vind dat de top 10 boven die lijst met gebruikers met dezelfde smaak moet... als je op iemands profiel klinkt dat wil de de top 10 als eerst zien, en daarna pas bijzaken...
Pieter Montana
-
- 6679 berichten
- 2292 stemmen
Vind het ook wel een leuk initiatief. Al vind ik een top 10 wel wat lang.
Ook ik heb die statistieken veel liever onderaan de userpagina.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Kun je ook ergens zien bij wie je zelf in het lijstje staat?
donnie darko
-
- 6142 berichten
- 2831 stemmen
Ik vind een top 10 ook duidelijk te lang, een top 5 is meer dan genoeg, en dat moet ZEKER onder de top 10 staan, dit vind ik heel ambetant, als je iemands top 10 wilt zien. Het liefst zou ik het gewoon naast toevoegingen willen zien staan bovenaan.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
mijn hoogste een 98%
een look a like hier op de site
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Leuke statistiek, maar wordt je stemgedrag bij de knock-outs ook meeberekend? 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Mooi dat het weg is.
Pleit wel voor probeersels hoor , kan er alleen maar beter op worden aangezien negatieve dingen toch weer kunnen worden weggehaald.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Het is niet weggehaald hoor, enkel verplaatst en ingekort. 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ah ik zie het , wel jammer dat het nog steeds met nietzeggende users is , maargoed.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vond top 10 van users leuker, plaatsing is wel beter. 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Kun je ook ergens zien bij wie je zelf in het lijstje staat?
Dat vroeg ik dus ook al... Krijg geen antwoord? 
kappeuter (crew films)
-
- 74679 berichten
- 5987 stemmen
Sorry. Dat kan je niet zien.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Alastor: maar je laagste is nog 77% 
We hebben trouwens 2 gemeenschappelijke namen in onze lijsten (Koenr en danuz). Niet zo verrassend eigenlijk, nu ik je Top 10 zie 
Jee, ik stond bij Onderhond en bij Alastor in de lijst

Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik denk dat het de moeite waard is te proberen wat er gebeurt als alle users met minder dan 200 stemmen niet meedoen in deze lijstjes. Dan zou het misschien beter kunnen werken. Zo niet, jammer, dan maar weer weghalen denk ik (of aanpassen, al weet ik niet hoe ingewikkeld dit algoritme is).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.