• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.737 acteurs
  • 199.746 gebruikers
  • 9.422.597 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Kijk maar eens naar 2,5* & 3* dat moet meer gelijkenissen hebben.

Het gaat denk ik ook alleen om de films die jullie beiden hebben gezien.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Mja ik heb intussen ook m'n maatjes gevonden

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

mikoz schreef:

Kijk maar eens naar 2,5* & 3* dat moet meer gelijkenissen hebben.

Dan wordt het helemaal vreemd, want van zijn 2,5 & 3 sterrenfilms heb ik snel geteld er maar 3 gezien. Maar die komen wel overeen. Maar dat lijkt me wel een oppervlakkige vergelijking tussen twee users.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ja , is het ook want users met weinig stemmen matchen al heel snel met iemand. Ze zullen wel een limit hebben gesteld want anders had je zeker 100 % matches ( users met 1 stem ) maar het blijft een beetje onnodig.

En dan nog je top 10 uit beeld werken

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Met dat laatste ben ik het zeker eens. Als ik op iemands profiel klik wil ik zijn top 10 even bekijken om een globaal beeld van de smaak van de gebruiker te krijgen. Maar zo'n vergelijkingslijstje dat eerder in beeld komt zegt veel minder.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Dat zo'n lijstje boven de top 10 staat is belachelijk. Je gaat toch niet iemands profiel bekijken om te zien wie er de zelfde smaak heeft als die persoon? Als deze functie er zo nodig op moet, zet hem dan helemaal onderaan ofzo..

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ten eerste is de smaak van users die op mij lijken totaal anders, en het staat boven je top10, nogal vervelend en bijna volkomen nutteloos...

Misschien zou het helemaal onderaan kunnen, onder Recente stemmen... En dan moet het natuurlijk wel beter kloppen, misschien vergelijkbare top10's ofzo..

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Opzich wel grappig. Maar bij mij komen users overeen die nooit op de site komen; lol...

En inderdaad mag de top 10 van mij er ook wel bovenstaan. Die vind ik belangrijker dan de users waarvan ik nog nooit gehoord heb..

Quentin

• 10218 berichten
  • 8568 stemmen

Vind het maar vervelend, onnodig, niet boeiend en moet ik meer scrollen naar de de wel boeiende informatie er onder.

kappeuter (crew films)

• 74678 berichten
  • 5987 stemmen

Wat dankbaarder mag ook wel.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Leuke statistiek

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kappeuter schreef:

Wat dankbaarder mag ook wel.

Complimenten krijg je zeker ik geloof best dat het veel werk is , alleen hoop ik wel dat de top 10 weer boven komt te staan , dat is iedereen ook wel met elkaar eens.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik vind het idee wel leuk, alleen de uitvoering werkt nog niet zo; zie in de overeenkomsten (logischerwijs) vooral mensen met niet bijster veel stemmen (30 - 100). Bovendien is het volgens mij in dit systeem zo dat mensen die 0,5* stemmen op een film waar jij 5* voor geeft dit toch een overeenkomst geeft (of ben ik hier abuis?).

Quentin

• 10218 berichten
  • 8568 stemmen

Ok ben misschien wat te negatief, maar zet het dan helemaal onderaan aub.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ik zou het wel leuk vinden als het met bekende users zou zijn. maar zo een lijstje met wat users die zich 2 jaar geleden eens voor de verveling hebben aangemeld , wat heb je daar nou aan ?

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Bovendien is het volgens mij in dit systeem zo dat mensen die 0,5* stemmen op een film waar jij 5* voor geeft dit toch een overeenkomst geeft (of ben ik hier abuis?).

Dat idee heb ik ook..

En inderdaad bekende users, alleen natuurlijk moeilijk te bepalen wie bekend is.

neo

• 15436 berichten
  • 10056 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Complimenten krijg je zeker ik geloof best dat het veel werk is , alleen hoop ik wel dat de top 10 weer boven komt te staan , dat is iedereen ook wel met elkaar eens.

Yups.

maxcomthrilla

• 15581 berichten
  • 2865 stemmen

Ik was aangenaam verrast toen ik net de vergelijking met andere gebruikers zag. Erg leuk idee!

Misschien inderdaad een idee om hem onder de top 10 te zetten.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Op de website www.ymdb.com[/url] kunnen users top20 lijsten invoeren. Als je op een user klikt en naar onder scrollt, zie je users met vergelijkbare lijsten. Dit is wel een erg interessant gegeven.

Leno

• 5922 berichten
  • 4428 stemmen

Op zich wel grappig, maar ik vraag me af hoe sommige users in mijn lijst komen. Als alleen degene meegenomen worden met minimaal 500 stemmen ofzo klopt het wellicht wat beter. De users met 60 stemmen hebben een heel andere smaak!

Wat verder naar onder lijkt me ook beter.

Ps maar ik sta wel in de lijst van iemand van de crew!!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Ik vind het echt jammer dat ik niemand uit de lijst ken

En er is er ook maar één die het afgelopen jaar nog hier is geweest

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Het is gewoon zo dat er naar de stemmen wordt gekeken. In mijn lijst hebben de meeste users circa 30 stemmen, en dan ook nog 'algemene' films. Die heb ik ook haast allemaal gezien, waardoor zijn stemmen overeenkomen met die van mij. Dit betekend dus totaal niet dat we dezelfde smaak delen..

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee, inderdaad.

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12963 stemmen

Ik ben best tevreden over m'n lijst. Bad_Religion, Koenr, OzarkLynch, Hemdale, danuz, Roodkapje, SelmaDuim en Dopke zijn mij zeker geen onbekenden . Mijn top 5 is zelfs een stevig richtpunt.

Nu is dat niet superboeiend verder, want die mensen waren me toch al opgevallen, maar bij mij werkt het dus wel goed

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Idem als wat danuz schrijft. Weinig stemmen en allemaal zeer algemene, bekende films in hun lijsten.

De enige die veel stemmen heeft en 98% haalt bij mij is Citybird. Vrij normaal vermits dat mijn broer is en we vaak dezelfde films zien of gezien hebben. Hij kijkt de films die ik koop, huur of opneem en omgekeerd.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik vind het geweldig, al kan er nog wat aan gesleuteld worden. De gebruikers waarvan ik momenteel uitga dat ze dezelfde smaak hebben als ik staan er wel niet bij, de enige bekende is starbright boy . Bij anderen is de overeenkomst blijkbaar ook wat hoger, ik heb niemand boven de 89 % .

Misschien is het trouwens interessanter om bij elke gebruiker te tonen hoeveel die overeenkomt met jouw stemmen in plaats van een top tien weer te geven met veel mensen die inactief geworden zijn. Dus dat als ik ingelogd ben, ik bij elke gebruiker kan zien wat zijn overeenkomst is met mijn stemmen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Vrij veel onbekenden bij mij en mensen die zich niet meer vertonen. Bizar: in de lijsten van de mensen die in mijn lijst staan, staat onevenredig vaak een vriend van me, terwijl geen van mn vrienden in mijn lijst staat.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

BoordAppel schreef:

Bizar: in de lijsten van de mensen die in mijn lijst staan, staat onevenredig vaak een vriend van me, terwijl geen van mn vrienden in mijn lijst staat.

Een zin om 3x te herlezen

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Hoe worden de percentages in godsnaam berekend? Degene met wie ik met 96% overeenkom qua smaak (?) heeft slechts 48 stemmen en die stemmen zijn veelal niet gelijk aan mijn waarderingen...laat staan 96%.

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

Denk dat ik het met een groot deel van de leden eens ben. Het idee is erg leuk, ook interessant om te houden op MovieMeter. Echter de plaats en uitvoering moet anders.

Uitvoering doelend op de vage procenten die niet lijken te kloppen, of in ieder geval niet interessant zijn. Een user met 61 stemmen, die sinds 2004 niet meer op MovieMeter is geweest en daar een overeenkomst mee hebben van 91%. Ik wil niet lullig zijn, maar who cares?

Het is veel leuker van de bekende / actieve leden. Daar zou ik de match wel graag van willen weten, maar niet van deze onbekende users die ooit eens uit verveling op MovieMeter hebben lopen te stemmen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.