- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Top tien is er volgens mij vooral om de verschillen tussen de door jou hoogstgewaardeerde films aan te geven. Maar zo bijster interessant zijn die lijstjes niet, ik denk dat je aan tien wel genoeg hebt. Voor de rest kun je inderdaad nog altijd kijken in de stemmenlijst van een bepaalde user.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
zou het niks zijn om voor de liefhebbers een top 20 in plaats van top 10 te maken
En dan later een top 30?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat is het leven toch spannend he 
spannendere hobby dan postzegels 
status 19.30 uur : ruim voldoende (toch?)
starbright boy (moderator films)
-
- 22644 berichten
- 5259 stemmen
Ja, absoluut. Gaat lekker.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Het gaat nu veel sneller. 
Ik gebruik voor het forum nogsteeds mijn 'nummer-methode'. Bij de updatespagina alle nummers van de topics op een blaadje schrijven, en zo van topic naar topic gaan. Werkt prima. Bij mij op werk is het internet zo onmenselijk snel dat ik het daar niet nodig heb, maar hier thuis iig wel.
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2360 stemmen
bij Films > Algemeen > top 20 ...:
zou het niks zijn om voor de liefhebbers een top 20 in plaats van top 10 te maken .. of eventueel datje kan kiezen tussen een top 10 of een top 20 wat je in je profiel heb staan.
ik heb en dat zullen zeker meer mensen hebben het gevoel dat ik meer films in mijn top wil doen ...
dit geldt zeker voor mensen die al heel veel films hebben gezien
misschien een idee ?
Persoonlijk lijkt mij dit ook een goed idee.
Dat degene die het zouden willen, deze optie zouden kunnen gebruiken.
Maar ik zie niet dat iedereen het met Mikoz en mij eens zijn 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Lijkt me nogal dom om standaard de keuze te geven. Ik zie meer in een uitbreiding van de lijst-modus, zodat je zelf een volgorde kan geven aan de filmlijsten die je maakt. Dan kunnen die lijstjesfetisjisten (de neologismen van MuMe verdienen hier ook een kans
) zich naar hartelust uitleven. Maar ik denk dat dat al op de 'to do' lijst staat, ergens.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Het gaat nu veel sneller. 
Ik gebruik voor het forum nogsteeds mijn 'nummer-methode'. Bij de updatespagina alle nummers van de topics op een blaadje schrijven, en zo van topic naar topic gaan. Werkt prima.
2005, en hij schrijft nog op een blaadje. 
Gewoon in Firefox de interessante topics openen in een nieuw tabblad gaat ook heel snel. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Inderdaad. Dat kan heel makkelijk met de scrollknop en dan werk je ze een voor een af. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Top tien is er volgens mij vooral om de verschillen tussen de door jou hoogstgewaardeerde films aan te geven. Maar zo bijster interessant zijn die lijstjes niet, ik denk dat je aan tien wel genoeg hebt. Voor de rest kun je inderdaad nog altijd kijken in de stemmenlijst van een bepaalde user.
Inderdaad, als ik een idee van de smaak van een bepaalde user wil hebben, kijk ik in z'n 5 en 4,5 sterren lijstjes. Top 10 is genoeg.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Waarschijnlijk een malloot idee, maar ik gun 't maar een poging...
Dat je bij een film/topic een printbaar scherm kan krijgen van (te kiezen) pagina's. Dat is waarschijnlijk erg handig als je een lange discussie wilt lezen maar geen vierkante ogen wilt krijgen, of (wegens tijdgebrek) als leesvoer voor ergens anders kunt gebruiken.
Wat vinden jullie ?
gotti
-
- 14091 berichten
- 5951 stemmen
Wellicht wil Jordy de updates per post gaan versturen...
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Waar ik wel eens benieuwd naar ben is een top 250, maar dan van de harde kern die hier op MM rondhangt. Dus zeg maar dat je dan alle loze 0.5 sterren stemmers en loze 5 sterren stemmers niet meeteld. Dit is misschien een beetje arrogant om zo te zeggen, maar ik ben toch benieuwd naar wat de die-hard-film-fans hier op de site voor top 250 (of 100) zouden samenstellen.
Dit is niet een idee die de site voor de gemiddelde bezoeker beter of interessanter maakt, maar voor de regelmatige bezoekers hier is het misschien wel eens leuk om te zien wat voor top lijst zij met zijn allen genereren. Deze lijst zou dan op een losse pagina kunnen komen te staan, die je niet zomaar vanuit de menus aan kunt klikken, maar gewoon hier de URL bekend maken.
Je zou dan bijvoorbeel alle stemmenv an iedereen uit de top 100 stemmers en/of top 100 berichten mee kunnen tellen, of iedereen meetellen die meer dan 1000 stemmen gegeven heeft.
Misschien een goed idee?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Dit is niet een idee die de site voor de gemiddelde bezoeker beter of interessanter maakt, maar voor de regelmatige bezoekers hier is het misschien wel eens leuk om te zien wat voor top lijst zij met zijn allen genereren.
Ik denk dat een lijst die loze stemmers weert gezocht moet worden in de huidige 'alternatieve top-100'.
In die lijst worden enkel films opgenomen van mensen die de moeite nemen (of het nut inzien van) een persoonlijke toplijst, en kunnen geen negatieve 'omlaagstem'stemmen gegeven worden.
Hiervoor hoef je regelmatige bezoekers als ik, die toch nog niet lang genoeg lid zijn om in de berichtentop te staan, alsmede niet willen stemmen op films die ze niet recent genoeg gezien hebben, niet te weren.
-
- 22644 berichten
- 5259 stemmen
Ik zou zo'n lijstje juist erg boeiend vinden.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zal eens kijken of ik eerdaags een leuk querytje kan draaien...
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Ik zie er echt 't nut niet van in. Ik denk dat het dan toch weinig zal verschillen met de huidige Top250.
-
- 22644 berichten
- 5259 stemmen
Ik denk dat het dan toch weinig zal verschillen met de huidige Top250.
Of dat zo is vind ik nou net het interessante.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3255 stemmen
Lijkt me ook best interresant, maar wat reken je tot de harde kern?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Min. aantal berichten of stemmen?
Dat zou ik dan wel over het laatste jaar, of nog beter het laatste half jaar laten gelden.
Anders wordt het niet 'de harde kern', maar 'de oude kliek'.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Moeilijk te bepalen, kun je het eindeloos over hebben. Ik zou zeggen, top 100 stemmers plus top 100 berichtenplaatsers. Dan kom je denk ik op een 150 users uit en trap je geen van de regelmatige berichtenplaatsers en stemmers op de teentjes. Minimum aantal stemmen per film om in het lijstje te komen kun je dan vrij laag houden, 15 ofzo.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Moeilijk te bepalen, kun je het eindeloos over hebben. Ik zou zeggen, top 100 stemmers plus top 100 berichtenplaatsers
'k Zal snel de site volplempen met stemmen en berichten 
Maar serieus: jij rekent kwantiteit dus hoger aan dan kwaliteit?
Je hebt wel gelijk dat je ergens een grens moet trekken, maar wat jij voorstelt is geen toplijst van 'harde kern', maar een toplijst van 'veelstemmers en veelpraters'.
Misschien is het interessanter wat je in je oorspronkelijk voorstel liet doorschemeren, om alle 5 en 0,5 stemmen bij films te verwijderen, en dan te kijken hoe de lijst er uit ziet, maar dat is natuurlijk ook weer zwaar in het nadeel van topfilms die veel 5-stemmen krijgen.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Moeilijk te bepalen, kun je het eindeloos over hebben.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik denk dat je je eerder zou moeten concetreren op de tijd die zit tussen het geven van de stemmen. Wat mij betreft kan iemand die maar 50 stemmen gegeven heeft omdat hij gewoon niet zoveel films gezien heeft, best serieus genomen worden. Maar wat in zo'n lijst dan geweerd zou kunnen worden zijn de eenmalige bezoekers die snel hun favoriete en slechtste film even omhoog- en omlaagstemmen. Maar iemand die regelmatig terugkomt mag dan wel meetellen, ook al heeft hij niet zo veel films gezien of schrijft hij niet zoveel berichten. Weet alleen niet of zoiets traceerbaar is, misschien via een vergelijking tussen de laatste stem en het moment van aanmelden of zo.
kappeuter (crew films)
-
- 74742 berichten
- 5988 stemmen
Begint een behoorlijk kafkaëske discussie te worden zo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.