• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.632 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Wat Dustyfan zegt. IK vind twaalf uur al erg veel. Je kunt je berichtje na posten toch nalezen? Of (indien dronken) als je je nest uitkomt de volgende dag?

Niet iedereen is eens per 12 uur ingelogd op MM, Jordy, al lijkt het soms van wel. Ik zie simpelweg geen enkele valide reden om de edit-tijd zo kort te doen. Dan is geen edit-functie het beste, kan er nooit iets gewijzigd worden (ook onzinnig, maar in de lijn van jullie redenering).

Ik begrijp eenvoudigweg niet wat er zo vervelend is aan die edit-functie, en hoe erg het is als een discussie gewijzigd wordt. Iedereen kan immers zijn reactie wijzigen, mods kunnen uit de hand gelopen flames so wie so corrigeren...

Vanwaar de paniek?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Als je zonodig je post aan wil passen, kun je toch ook gewoon een nieuw bericht posten waarin je iets duidelijk maakt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Vanwaar de paniek?

Dat weet ik niet, vanwaar de paniek cor?

Ik kan er verder geen reactie op geven zonder mezelf te herhalen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Dat weet ik niet, vanwaar de paniek cor?

Waarom iets gerepareerd dat niet kapot was?

Hoe vaak zorgde die edit-funtie voor serieuze problemen?

Ik ben niet in paniek, dat is flauw. De mensen die VOOR beknotting van de edit-functie zijn, lijken te stellen dat er grote problemen door (kunnen of zijn) ontstaan. Dat is in mijn ogen ongegronde paniek. Als er Grote Problemen mee zouden ontstaan, is de instelling immers ook te wijzigen.

Ik kan er verder geen reactie op geven zonder mezelf te herhalen.

Dan zal het je niet lukken mij te overtuigen, vrees ik.

Voor zover ik kan zien heb ik de twee genoemde argumenten onderuit gehaald. Dus het waarom is me volslagen onduidelijk. Als jij het zo leuker vindt, het zij zo.

EmDee

als je zo nodig je post wil aanpassen

Dat is een argument TEGEN een edit-functie an sich. Kan ook, maar het gaat mij om de huidige limiet aan die edit-functie. Die begrijp ik niet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cornelis schreef:

Dan zal het je niet lukken mij te overtuigen, vrees ik.

Die illusie ben ik al lang geleden verloren

Geen edit-functie = nadeel dat je spelfouten niet kunt verbeteren

Onbeperkte edit-functie = het nadeel op het gevaar van discussies die nergens meer op slaan (zeg niet dat het al vaak gebeurd is, wel dat ik wil voorkomen dat dit ooit dan wel vaker zal gebeuren)

Alles wat daar tussen zit zal betwist kunnen worden, ik pak dan ook maar een tijdstip dat voor m'n gevoel er het best tussenin ligt. Het is vervelend dat niet iedereen het hier mee eens zal zijn, maar 't is niet anders.

Even aanwennen om kritisch naar zojuist geplaatste berichten te kijken, dan maar...

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Jordy schreef:

Die illusie ben ik al lang geleden verloren

tsja, als je argumenten op zijn...

Alles wat daar tussen zit zal betwist kunnen worden.

Dat doe ik dan ook. Maar wel met argumenten.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Er zijn in t verleden toch echt wel eens posts gewijzigd of zelfs verwijderd waardoor t doorlopende verhaal van geen kant meer klopte.

Als je 2 dagen later nog een post wilt aanpassen waarop dan allang is gereageerd, klopt de lopende discussie wellicht niet meer.

Dan moet je maar gewoon een nieuw bericht posten.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

EmDee schreef:

Er zijn in t verleden toch echt wel eens posts gewijzigd of zelfs verwijderd waardoor t doorlopende verhaal van geen kant meer klopte.

Was dat echt Heeeeeel erg? Liep dat de spuigaten uit? Met een beetje netjes kwoten is zoiets ook aardig te ondervangen, hoor.

Als je 2 dagen later nog een post wilt aanpassen waarop dan allang is gereageerd, klopt de lopende discussie wellicht niet meer.

Dat kan ook binnen 5 minuten gebeurd zijn, dus dat vind ik een niet valide argument. Als jij sneller reageert dan ik heb teruggelezen, kan dat gebeuren, binnen een minuut of binnen twee dagen. Dus: deze maatregel werkt alleen in je hoofd om een (hypothetisch) probleem op te lossen dat zich vooralsnog niet als zodanig heeft gemanifesteerd.

Dan moet je maar gewoon een nieuw bericht posten.
Nee, dat maakt de discussie leesbaarder: "o ja, ik wou nog even zeggen dat ik 16 posts terug een 'd' in plaats van een 't' bedoelde"...

cr_ix

• 285 berichten
  • 0 stemmen

Nee, dat maakt de discussie leesbaarder: "o ja, ik wou nog even zeggen dat ik 16 posts terug een 'd' in plaats van een 't' bedoelde"...

Als je om dat soort redenen een hele nieuwe post wil plaatsen, laat dan lekker je spelfouten staan. Maar rectificaties en dergelijke kunnen we in een nieuwe post toch...

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

cr_ix schreef:

Als je om dat soort redenen een hele nieuwe post wil plaatsen, laat dan lekker je spelfouten staan.

Precies. Als dat de redenatie is, zou de edit-functie überhaupt overbodig zijn.

Maar rectificaties en dergelijke kunnen wel in een nieuwe post, toch...

Dat kan nu ook, dat kon vroeger ook, dat kan altijd.

Sterker nog: meestal gebeurt dat ook. Maar om na 12 uur geen wijzigingen meer te mogen uitvoeren blijf ik te kort vinden. Simpelweg omdat het meest geeigende moment voor correcties (behalve direct na plaatsing) toch het moment is dat je je bericht in de discussies ziet langskomen als je opnieuw inlogt (wat toch voor de meesten niet binnen 12 uur zal zijn). Bovendien is er dan waarschijnlijk al gereageerd, en kan je dus ook zien of je met eventuele wijzigingen de boel niet overhoop haalt.

Nogmaals: ik zie geen reden de edit-functie te beperken, zeker niet tot 12 uur.

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Zou het misschien een goed idee zijn als iedere gebruiker in plaats van een Top10 een Top15 of misschien een Top20 zou kunnen plaatsen. Ik heb namelijk veel films die ik graag in mijn Top10 zou willen zetten, maar er is altijd plaatstekort. Vooral voor grootstemmers zou dit misschien wel handig zijn.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

U-96 schreef:

Zou het misschien een goed idee zijn als iedere gebruiker in plaats van een Top10 een Top15 of misschien een Top20 zou kunnen plaatsen. Ik heb namelijk veel films die ik graag in mijn Top10 zou willen zetten, maar er is altijd plaatstekort. Vooral voor grootstemmers zou dit misschien wel handig zijn.

Als je, voordat je post, nu eens eerst de voorgaande pagina's zou lezen....

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Alle 162 zeker...

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

U-96 schreef:

Ik zie daar geen nut in. Waar is het einde, een top 50? Een top 100? En hoeveel punten moet je de nummers 11 t/m 20 geven? Je geeft toch al aan wat je de beste films vindt dmv 5 sterren te geven? Waarom dan een uitgebreidere top?

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Yekezzez schreef:

Als je, voordat je post, nu eens eerst de voorgaande pagina's zou lezen....

Phoenix schreef:

Alle 162 zeker...

Als ik alle pagina's zou lezen, Yekezzez ben ik vannacht nog niet klaar. Wat zou het als het nog een keer herhaald word?

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Doordat niemand de moeite neemt om even de afgelopen 162 pagina's te lezen, wordt alles dubbelgepost. Hierdoor komen er alleen maar meer en meer pagina's... Ik vind het lui.

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Yekezzez schreef:

Doordat niemand de moeite neemt om even de afgelopen 162 pagina's te lezen, wordt alles dubbelgepost. Hierdoor komen er alleen maar meer en meer pagina's... Ik vind het lui.

Ik vind van niet. Als ik in een forum een vraag of voorstel wil plaatsen dan neem ik heus wel de moeite om enkele vorige pagina's te lezen. Het "Opmerkingen Site"-topic is dus heel algemeen en gigantisch groot. Ik denk dat niemand de moeite neemt om alle 162 pagina's te lezen om te kijken of zijn vraag of voorstel bij ertussen staat. En waarom zou het nou erg zijn, Yekezzez, als een bepaald onderwerp nogmaal boven water komt?

Locutus

• 606 berichten
  • 5890 stemmen

Een top 10 lijkt mij ook genoeg. Dan moeten er maar wat afvallen. De beste 10 blijven over. Keuzes maken!

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Ik vind jou zo'n mooi mannetje

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Locutus schreef:

Een top 10 lijkt mij ook genoeg. Dan moeten er maar wat afvallen. De beste 10 blijven over. Keuzes maken!

Een Top10-lijst is ook helemaal niet verkeerd, maar ik heb vaak nooit plaats. Er zijn enkele films die van mij een Top10-garantie hebben; die dus altijd in de Top10 blijven staan. Zo houd ik helaas weinig plaats over. Maar zo'n ramp is dat nou ook weer niet. Zoals Yekezzez al zijn. Een 4.5 of 5 sterren lijst is eigenlijk ook wel een beetje een Top.

blabla

• 2070 berichten
  • 5247 stemmen

U-96 schreef:

Vooral voor grootstemmers zou dit misschien wel handig zijn.

Ik zou niet weten waarom.

Een lijstje van 10 titels is al moeilijk genoeg, laat staan een langere lijst.

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Komt er nog iets nieuws op de homepagina nu de prijsvraag beëindigd is? Het ziet er nu namelijk weer een beetje troosteloos uit ...

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Jazeker. Vanaf morgen komt de NFF special op de site. Zonder subsidie.

NFF staat voor Nederlands Film Festival.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Yekezzez schreef:

Ik ben er veertien dagen geleden eens aan begonnen. Eén keer maar geen twee keer. Anderhalf uur later was ik maar een zestigtal pagina's ver...;(

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Locutus schreef:

En da's soms best lastig! Je hebt wel eens van die films waarvan ik denk: "die hoort in mijn top 10"... als ik vervolgens ga kijken welke eruit moet dan kan ik ook geen afvaller bedenken... kortom: dillema. Maar een top 10 is voldoende. Bij grotere lijsten worden ze minder interessant...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Er zit een raar foutje in de site. Af en toe gaat er iets fout met een toevoeging (weet niet wat), en komt er ineens een half ingevulde versie van een oude film nieuw op de site te staan (net met Peggy Sue Got Married)... als een mod dit merkt svp even melden welke film er oorspronkelijk toegevoegd had moeten worden (waar blijkbaar iets mis mee ging)

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

kappeuter schreef:

Jazeker. Vanaf morgen komt de NFF special op de site. Zonder subsidie.

NFF staat voor Nederlands Film Festival.

Super! _o_

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Locutus schreef:

Waarom?

Ik stel voor: een ongelimiteerde persoonlijke top. Dus als stinissen een top 2500 wil maken en iemand anders een top 2, dat dat dan kan. Wat is er mis mee?

andolini

• 256 berichten
  • 1751 stemmen

Ik kan mijn eigen stemmen niet bekijken. Van andere users kan ik wel die pagina openen, mijn eigen stemmenpagina opent hij niet. Krijg ook geen foutmelding, maar pagina blijft gewoon leeg (behalve moviemeterlogo). Help?!

Faramir

• 59 berichten
  • 587 stemmen

cornelis schreef:

Ik stel voor: een ongelimiteerde persoonlijke top. Dus als stinissen een top 2500 wil maken en iemand anders een top 2, dat dat dan kan. Wat is er mis mee?

Beetje dubbelop naar mijn idee, je kan nu namelijk al zien wat de top van een bepaalde user is door middel van zijn hoge stemmen. om dan ook al je topfilms weer in een top zoveel te gaan zetten... Op het moment is het goed, je kan stemmen, wat jij topfilms vind kan je veel sterretjes geven, en 10 films die voor jou net dat beetje extra hebben kan je nog apart weergeven.. wat wil je nog meer!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.