menu

De Site / Algemeen / MovieMeter API / webservice

zoeken in:
Prima wat mij betreft. Ik heb even naar de JSON data gekeken. Ik gebruik de API om data in een persoonlijke DB te aan te vullen. Het enige wat ik mis is de Country info. Kan die alsnog toegevoegd worden ?

Ja zal ik doen

Geweldig ! Dank je !
Misschien kun je "year" ook nog toevoegen ? Dan is het volgens mij weer helemaal compleet.

ohja die ontbreekt ook nog, komt er aan

Wat een service ! Hier staan weer een paar dagen knutselen op de agenda

Zo, lekker aan het testen
Ik kwam nog wat raars tegen in de plot (beschrijving) van een aantal films.
Daar wordt soms een carriage return ge-escaped met \r
Op zich goed, maar er volgen wel een stel spaties achter. Dat vind ik vreemd ?
Voorbeeld:
http://vvcap.net/db/Z86hfnGT6dgw4fuxb-RY.png
(uit film 6978)

Nog een andere, er zitten HTML escape characters in de JSON :

http://vvcap.net/db/4b7oh_2UVUTb_jxZclil.png

Film : 425

Ja dat zit dan fout in de bron, er horen geen newlines of returns (of html escaped tekens) in plotomschrijvingen. Misschien dat ik daar later nog eens een opschoonactie voor ga houden.

Hoi Jordy. Bedankt voor het antwoord.
Maar nog een vraagje : de teksten op je site zien er wel goed uit.
Bewerk je de bron dan nog voordat ze getoond worden ?

Nee. In HTML zie je geen newlines of extra spaties

Best Jordy,

Na zonet een raspberry pi 2 te installeren wou ik zoals gewoonlijk bij video addons de moviemeter scraper installeren. Nu blijkt dat bij de nieuwe versie van kodi (14.2) moviemeter niet meer bij de video addons terug te vinden is. Kan die via een bepaalde source terugvinden? Of wordt moviemeter nog later hierbij toegevoegd?

Mvg.

Ik ben niet de maker van deze plugin. Zie eerder in dit topic

Beste Jordy,

Ik maak met veel plezier gebruik van je API, maar ik mis bij het zoeken naar films het IMDB-nummer. Is het mogelijk dat je bij een search het IMDB-nummer van de film meegeeft?

Groeten,
Martijn

Hallo, Zou graag gebruik willen maken van de API. Waar vind ik deze?

martijngr schreef:
Beste Jordy,

Ik maak met veel plezier gebruik van je API, maar ik mis bij het zoeken naar films het IMDB-nummer. Is het mogelijk dat je bij een search het IMDB-nummer van de film meegeeft?

Groeten,
Martijn

Sorry voor de late reactie, nee daar zul je een losse call naar het ophalen van filminformatie moeten doen

reshadf schreef:
Hallo, Zou graag gebruik willen maken van de API. Waar vind ik deze?

API - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Beste Jordy,

Ik ben mijn programma aan het ombouwen van de oude API naar de nieuwe en dat gaat prima. Alleen ben ik er achter gekomen dat de IMDB ratings (score en votes) niet meer in de API zitten. Zouden deze wellicht toegevoegd kunnen worden?

Groeten, Loadercoder

Die gegevens zijn niet "van ons" en wil ik ook niet meer beschikbaar maken via de api. Ik haal ze zelf bij imdb op via http://p.media-imdb.com/static-content/documents/v1/title/tt0177971/ratings%3Fjsonp=imdb.rating.run:imdb.api.title.ratings/data.json

Beste Jordy, Bedankt voor de oplossing.

Groeten Loadercoder

Jordy schreef:
De huidige XML-RPC api van MovieMeter.nl is vanaf heden deprecated, en zal vanaf 1 mei 2015 niet meer werken. De XML-RPC api is vervangen door een REST api, technische details over deze nieuwe api kun je vinden op API - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Vandaag dus doorgevoerd.

In Film > Algemeen > AllMyMovies:

Hallo,

Ik gebruik al jaren het programma All My Movies om mijn films te catalogiseren. Hiervoor bestaat er een link tussen deze software en MovieMeter. Deze link werkt niet meer (ik zie de foutmelding http code 404). De makers van All My Movies schreven mij dat de database van MovieMeter niet meer compatibel zou zijn.

Kan iemand hierover wat zeggen? En: is er een oplossing?

Mijn dank.

Ik heb je vraag even verplaatst naar het API topic. AllMyMovies zal de koppeling met MovieMeter moeten aanpassen naar onze nieuwe webservice.

hallo jordy,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb dit topic doorgelezen, maar het is duidelijk voor programmeurs etc.bedoeld. Zou je mij als eenvoudige gebruiker misschien een (Windows) applicatie kunnen noemen die wèl met de nieuwe MovieMeter service overweg kan?

Bedankt.

Nee geen idee, sorry.

Is het mogelijk de directors (en actors? ) uit te breiden met hun id op moviemeter?

Verdere uitbreiding van de api staat (momenteel) niet in de planning

greydutch schreef:
In Film > Algemeen > AllMyMovies:

Hallo,

Ik gebruik al jaren het programma All My Movies om mijn films te catalogiseren. Hiervoor bestaat er een link tussen deze software en MovieMeter. Deze link werkt niet meer (ik zie de foutmelding http code 404). De makers van All My Movies schreven mij dat de database van MovieMeter niet meer compatibel zou zijn.

Kan iemand hierover wat zeggen? En: is er een oplossing?

Mijn dank.

Hier idem probleem

Antwoord van AMM

the latest All My Movies version uses new Moviemeter API and works fine. However, their new API provides less details, so we are going to add additional page parsing function in the nearest update.

The latest All My Movies version is available for download here:
http://www.bolidesoft.com/software/amm_setup.exe

Hi!

Ik gebruik de MM API om filmgegevens op te halen, waaronder ook de poster afbeeldingen. Maar deze geven telkens een "403 (Forbidden)" bij het tonen in de front-end.

Enig idee hoe dit komt?

Groeten,
Michael

Zoals de foutcode aangeeft is het "verboden" om onze afbeeldingen op deze manier te hotlinken

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.