menu

De Site / Algemeen / Gegevens exporteren (Excel, CSV)

zoeken in:
Jordy: zie mijn bericht van gisteren.

Kun je mij hier uitsluitsel over geven? Ik heb in elk geval niks ontvangen aan links o.i.d.
Is dat inmiddels een loze button die ik heb gebruikt of is/was er een (tijdelijke?) hiccup?
Of doe ik iets verkeerd?

Dank alvast.

Jordy (admin)
het is een bug, gaat op de lijst! de csv export bij zoekresultaten hoort direct resultaat te geven

*edit* volgens mij moet het nu weer werken

dat rangschikken en filteren kun je na het downloaden in excel doen, toch?

Het werkt terug weer! Bedankt.

Sorteren etc in excel lukt (nu) uiteraard ook (weer).

Weet iemand of het mogelijk is om de lijst met Netflix-films te exporteren?
https://www.moviemeter.nl/netflix/full

Ik wil graag alle IMDb-urls hebben van films die op Netflix staan.

kappeuter (crew)
joachimt schreef:
Weet iemand of het mogelijk is om de lijst met Netflix-films te exporteren?
https://www.moviemeter.nl/netflix/full

Ik wil graag alle IMDb-urls hebben van films die op Netflix staan.

Volgens mij is die mogelijkheid er niet.
Waar heb je deze gegevens voor nodig trouwens?

kappeuter schreef:
(quote)

Volgens mij is die mogelijkheid er niet.
Waar heb je deze gegevens voor nodig trouwens?

Lijkt me handig om er een icheckmovies-lijst van bij te houden. Ik gebruik MM niet als bron voor tips, maar iCM wel. Een lijst met Netflix-films is er momenteel niet op iCM. Als ik die zou kunnen maken en bijhouden, zouden daar volgens mij best veel iCM-leden mee geholpen zijn.

Ik ben trouwens erg blij met de dagelijkse updates van nieuwe Netflix-titels op MM. Stukken beter dan alleen maar kijken naar "nieuwkomers" in Netflix zelf.

kappeuter (crew)
joachimt schreef:
Lijkt me handig om er een icheckmovies-lijst van bij te houden. Ik gebruik MM niet als bron voor tips, maar iCM wel. Een lijst met Netflix-films is er momenteel niet op iCM. Als ik die zou kunnen maken en bijhouden, zouden daar volgens mij best veel iCM-leden mee geholpen zijn.

Ik denk toch dat er wel een mogelijkheid is om dit te doen:
Je kunt via Mijn Films een Netflix map aanmaken. In het Netflix overzicht kun je vervolgens beginnend bij 0-9, en eindigend bij de letter Z op de link ' toevoegen aan Mijn Films' klikken.
Vink bij Gegevens exporteren vervolgens 'Mijn films' aan.

kappeuter schreef:
(quote)

Ik denk toch dat er wel een mogelijkheid is om dit te doen:
Je kunt via Mijn Films een Netflix map aanmaken. In het Netflix overzicht kun je vervolgens beginnend bij 0-9, en eindigend bij de letter Z op de link ' toevoegen aan Mijn Films' klikken.
Vink bij Gegevens exporteren vervolgens 'Mijn films' aan.

Zoiets was ik al begonnen met Mijn Films. Ik wilde alleen exporteren via geavanceerd zoeken en dan heb je niet de optie om een map te selecteren. Dit zou wel moeten werken. Ga ik proberen. Dankjewel!

In De Site > Algemeen > Overzicht van alle films waar je een stem op uit hebt gebracht:

Lijkt me leuk om onder elkaar te zien op welke films je een stem op uit hebt gebracht.
Zodat je het naar een excel of pdf bestandje uit kan printen.
Moet mogelijk zijn anno 2017 lijkt mij.

Lijkt jullie dat ook leuk??

kappeuter (crew)
93.9

Is er al, of bedoel je wat anders?

Gegevens exporteren

Nee precies dit. Jeetje wat top zeg!

Als ik "mijn films" exporteer en ik heb meerdere lijsten daarin staan, krijg ik dan ook meerdere bestanden? Of één bestand met meerdere tabs? Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar dan moet ik daarna weer een week wachten, voordat ik het opnieuw kan doen, dus wil het meteen goed doen.

joachimt schreef:
Als ik "mijn films" exporteer en ik heb meerdere lijsten daarin staan, krijg ik dan ook meerdere bestanden? Of één bestand met meerdere tabs? Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar dan moet ik daarna weer een week wachten, voordat ik het opnieuw kan doen, dus wil het meteen goed doen.

BUMP
Niemand die dit weet?

joachimt schreef:

Voor zover ik weet krijg je één bestand, allicht met 10 tabjes voor elke hoogte in stemmen, maar dat weet ik niet zeker meer.

mjk87 schreef:
(quote)

Voor zover ik weet krijg je één bestand, allicht met 10 tabjes voor elke hoogte in stemmen, maar dat weet ik niet zeker meer.

Ik ga alleen niet mijn stemmen exporteren, maar mijn lijsten. Die wil ik natuurlijk gesorteerd per lijst.

Je zegt mijn lijsten maar je bent niet helemaal duidelijk...

Je kunt aanklikken: 'mijn top 10 lijsten' of 'mijn films' etc. Welke bedoel je precies? Dan probeer ik het voor je. Ik gebruik het toch nooit.

Jordy (admin)
Als je het nou gewoon even probeert dan is deze hele discussie overbodig, lijkt me

Alexander1900 schreef:
Je zegt mijn lijsten maar je bent niet helemaal duidelijk...

Je kunt aanklikken: 'mijn top 10 lijsten' of 'mijn films' etc. Welke bedoel je precies? Dan probeer ik het voor je. Ik gebruik het toch nooit.

Oh sorry. Ik praat in icheckmovies-woorden. Ik bedoel inderdaad Mijn Films. Daar kun je films toevoegen aan meerdere "lijsten" (weet geen beter woord). Die wil ik exporteren.

@Jordy: Gewoon proberen zou ik doen, als ik niet vervolgens een week moet wachten, voordat ik het nog een keer kan doen. Daarom leek het me handiger eerst even hier te vragen. Ik vind het irritant als je een klus aan het doen bent en het is net niet helemaal goed, dat je dan een tijd moet wachten voordat je het opnieuw kunt proberen.
Nu we het daar toch over hebben:
Waarom zit die restrictie er eigenlijk op? Levert een export zo'n druk op de database?

joachimt schreef:
(quote)

Oh sorry. Ik praat in icheckmovies-woorden. Ik bedoel inderdaad Mijn Films. Daar kun je films toevoegen aan meerdere "lijsten" (weet geen beter woord). Die wil ik exporteren.

Gedaan, en krijg de melding:

'Je hebt vandaag om 13:24 uur een verzoek ingediend om je gegevens te downloaden. Je ontvangt vannacht een melding, wanneer de bestanden voor je klaar staan.'

Even geduld nog.

Jordy (admin)
joachimt schreef:
Waarom zit die restrictie er eigenlijk op? Levert een export zo'n druk op de database?

Het is inderdaad een potentieel zware operatie.

Ah, wat lief van je. Nu doe jij de test voor mij, zodat ik geen week moet wachten.

joachimt

Je krijgt dus 1 Excel bestand, met meerdere tabbladen (afhankelijk van hoeveel mappen je hebt gemaakt).

Zie voorbeeld: Screenshot

Ah, goedzo, daar kan ik wat mee. Dankjewel!

Jordy (admin)
Ik heb de exproteerfunctionaliteit opnieuw moeten bouwen. Mocht er ergens iets fout gaan hoor ik het graag. De mogelijkheid voor Excel export is hierbij helaas verloren gegaan. Je kunt je gegevens alleen nog in csv exporteren

Jordy schreef:
De mogelijkheid voor Excel export is hierbij helaas verloren gegaan. Je kunt je gegevens alleen nog in csv exporteren

Lijkt me geen probleem. Csv in Excel openen is een eitje. Zo lang dezelfde info erin zit, ben ik tevreden. Ik ga het vandaag testen.

Test ziet er goed uit. Ik heb twee lijsten en mijn stemmen geëxporteerd. Drie aparte csv's voor die drie onderdelen. Zelfde info als eerst zit erin en alle lijsten zijn compleet. Prima!

Is een aangevraagde export ongedaan te maken?

Ik maak elke 1e van de maand een export van de lijst met films op Netflix, Film1, Cinemember en NPO Start. Die lijsten heb ik vanochtend gemaakt en een export aangevraagd, dus die komt vannacht beschikbaar. Nu kom ik er net achter dat ik te vroeg was, omdat de nieuwe toevoegingen van 1 maart nog niet verwerkt waren op MM. Die ontbreken nu dus in de aangevraagde export en dan zou ik een week moeten wachten. Mijn OCD kan niet tegen een incomplete export.

Ach, laat maar. Het waren niet zo veel titels. Ik heb de links handmatig verzameld.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:17 uur

geplaatst: vandaag om 10:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.