• 13.891 nieuwsartikelen
  • 171.826 films
  • 11.447 series
  • 32.491 seizoenen
  • 634.851 acteurs
  • 197.267 gebruikers
  • 9.233.109 stemmen

Films op site voor ze uitkomen

zoeken in:

Nemesish3d

• 11 berichten
  • 13 stemmen

Beste mensen,

de meeste films staan al op de site voordat ze daadwerkelijk al in de bioscoop zijn. Hier heb ik natuurlijk geen problemen mee, ware het niet dat je wél al reacties op de film kunt geven. Dit vind ik erg onvriendelijk. Als je graag de reacties van mensen wil lezen over de film (bijvoorbeeld War of the Worlds, http://www.moviemeter.nl/film/27772) krijg je eerst tig berichten met "Goh, deze film lijkt me goed", "ik kan niet wachten", "de trailer ziet er goed uit". Dit soort berichten zijn leuk voor de Chat functie van de site, maar uitermate irritant als je als geïnteresseerde de echte reacties op de film wil lezen. Je moet dan eerst alle pagina's doorlopen om te zoeken waar het begint.

Misschien is het daarom een idee om de films die nog niet uit zijn in de bioscoop wel te plaatsen op de site, maar de "reageer-functie" uit te schakelen tot hij daadwerkelijk uit is?

Groeten,

Peter

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De voorpret op een film is wat mij betreft één van de leukste eigenschappen van deze site, ik kan het dus niet erger met je oneens zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mee eens, zeer leuke eigenschap van de site.

Nemesish3d

• 11 berichten
  • 13 stemmen

Jordy,

zelf zei je al een tijdje geleden in een post op een film (welke weet ik niet meer) dat het juist de bedoeling van de site is mensen van tevoren te laten kijken hoe anderen over de film denken. Dat is het hoofddoel van deze site. Daarom lijkt het mij zinvol om misschien 2 typen berichten te onderscheiden bij de films? Dat je dus berichten kunt lezen die echt over de film gaan en de wat meer "off-topic" berichten?

Onderhond

• 87461 berichten
  • 12531 stemmen

Vind het best handig voor informatieve dingen, maar wie er allemaal naar welke film uitkijkt is volgens mij verder ook maar bytevullerij.

U-96

• 11872 berichten
  • 1977 stemmen

Weinig last van, maar maar maar is het dan niet beter om de stemfunktie bij een film te blokkeren voordat deze officieel is uitgebracht? Scheelt een hoop dubieuze stemmen en mod-werk, niet?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik ben het met U-96 eens, maar niet met Nemeshish3d. Voorpret hoort er gewoon bij.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nemesish3d schreef:

Dat je dus berichten kunt lezen die echt over de film gaan en de wat meer "off-topic" berichten?

een leuk bericht in de trant van "Ik heb hier deze foto of die trailer gezien, en aangezien daar bladibla te zien is, lijkt me dit echt een goede film, want... " vind ik relevanter bij een film dan een "goede film, 4 sterren" bericht achteraf.

Als je de voorpret berichten niet wilt lezen, begin je toch gewoon op pagina 2 of 3 met lezen?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Overigens is dat inderdaad een bestaand idee voor het geval het hier ooit nog eens heel erg druk zou worden (wat ik me gezien de beperkte "markt" niet kan voorstellen): dat je topics hebt per film, waarin je dus wel een scheiding kan maken. Maar vooralsnog vind ik het wel prima zo. De sterren voor een snel waardeoordeel, de berichten als je eens lekker wilt lezen over een film.

Wouter

• 18698 berichten
  • 3051 stemmen

Ik zie er meer in om films die nog niet gefinancieerd zijn niet toe te laten op de site. Misschien pas als de eerste draaidag 100% zeker gepland staat?

Er hebben hier al films gestaan van Romero, die nooit gemaakt werden en een film als Worst Case Scenario (die al drie keer een nieuw bouwjaar heeft ontvangen) lijkt me vooralsnog meer iets voor het forum, omdat het verre van zeker is dat de film uberhaupt ooit gemaakt wordt.

Leno

• 5910 berichten
  • 4327 stemmen

Als ik bij een echt bekende film de MM recensies wil lezen dan klik ik op pagina 3, waar nog steeds berichten staan van 'lijkt me vet cool' en 'stem verwijderd' (beetje overdreven, oké). Vervolgens moet ik enkele pagina's verder klikken om eindelijk inhoudelijke reacties op de film te lezen. Dat vind ik wel jammer.

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1006 stemmen

Scrollen tot het eerste bericht van een persoon die de film gezien heeft is toch een kleine moeite?

NietUniek

• 4 berichten
  • 19 stemmen

...moet je bij je persoonlijke shit...die functie aan klikken waar staat..sorteren: op nieuw naar uit....en niet zoals bij jouw oud naar nieuw...dan kan het lang duren jah...

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Da Jando schreef:

Scrollen tot het eerste bericht van een persoon die de film gezien heeft is toch een kleine moeite?

Nou bij sommige films beslaat het geouwehoer voor het uitkomen van een film al gauw een pagina of 10... /

Leno

• 5910 berichten
  • 4327 stemmen

Juist, en dan moet je dus op pagina 3 klikken en vervolgens verschillende malen volgende totdat je eindelijk hebt wat je wilt lezen. Ik maak me er niet druk om ofzo, maar echt handig is het niet..

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

je kan ook ACHTERAF de zinloze berichten verwijderen

U-96

• 11872 berichten
  • 1977 stemmen

Maar dat is ontzettend veel gedoe.

gotti

• 14055 berichten
  • 5785 stemmen

En wie mag dan bepalen wat onzinnige berichten zijn? Een vrij stupide idee imho.

neo

• 15415 berichten
  • 9944 stemmen

Precies. Sommigen (en daar is niks mis mee), lezen liever 'goede film 4 sterren' berichten van bepaalde user en gaan daar eerder op af dan lange verhalen.

kappeuter (crew films)

• 74654 berichten
  • 5943 stemmen

neo schreef:

Sommigen (en daar is niks mis mee), lezen liever 'goede film 4 sterren' berichten van bepaalde user en gaan daar eerder op af dan lange verhalen.

Die berichten zijn officieel verboden op MovieMeter. Wie alleen maar dat soort berichten post krijgt een waarschuwing.

Film Pegasus (moderator films)

• 30841 berichten
  • 5359 stemmen

De algemene regel moet gewoon toegepast worden van geen zinloze berichten te zetten. Berichten als 'wow, ik kan niet wachten', daar heeft niemand iets aan. Maar bvb bij James Bond discussieren of ze de juiste keuzes maken (bondgirl, verhaal, jongere-oudere bond, ...) of bij een Toy Story 3 over al dan niet een samenwerking met Pixar en Disney, heb je berichten die zinvol zijn en wel interessant voor de liefhebber van die film.

Als ik Batman Begins wil ik niet lezen dat persoon A hem binnen een maand ook gaat zien. Maar ik vind het wel leuk om te lezen welke richting de film zou uitgaan, de verwachte sfeer die de regisseur wil opwerken en de eerste indruk van de trailer bij andere users (leuker en beter dan de laatste vleermuisfilms)

En je kan gemakkelijk één van de eerste berichten zoeken van iemand die wel de film heeft gezien, door in de berichten te zoeken op datum (vergelijk datum release)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.