• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.085 films
  • 12.557 series
  • 34.727 seizoenen
  • 655.242 acteurs
  • 200.369 gebruikers
  • 9.459.644 stemmen

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

zoeken in:

David Bowie

• 14 berichten
  • 0 stemmen

Iemand die deze film wil toevoegen?

One- storeyed America / Odnoetagnaya Amerika

(afbeelding)

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Iemand zin om een bijna onmogelijke film toe te voegen?

Het gaat over HWY: An American Pastoral (1969) - imdb.com Het is een film gemaakt door Jim Morisson (de zanger van The Doors inderdaad) voor hij aan een zang carrière was begonnen. De film is vrij veel online te vinden maar het is moeilijk om een een deftig plaatje te geraken. Ook qua plot is er vrij weinig over te vinden (Morisson heeft ooit gezegd dat er simpelweg geen plot was) maar wat ik er van heb begrepen is dat het gebaseerd is op Riders on the Storm (het nummer van het L.A. Woman album) en dat Morisson een hitchhiker speelt die vanuit een bos naar L.A. trekt.

Ik blijf zelf ook nog wel zoeken maar ik zou het leuk vinden mocht er iemand mee helpen

Hier is hij o.a. te vinden: http://www.moviesfoundonline.com/hwy_american_pastoral.php en het enige prentje dat te vinden (dat enigszins nog van deftige kwaliteit is) is dit: http://i1.sell.com/7/181/507376/52/78/3442323-m.jpg

Van dit heb ik geen enkel idee of het effectief in de film zit.

(afbeelding)

narva77 (crew films)

• 12775 berichten
  • 6565 stemmen

Knisper schreef:

Ja, mits het oogt als een speelfilm die in delen is opgeknipt en een afgesloten verhaal heeft (dus niet dat elke aflevering een eigen verhaaltje heeft bijv.).

Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Oké bedankt! Dan is die serie dus niet toevoegbaar, want elke aflevering staat op zichzelf. Hij oogt niet als een speelfilm.

Vraag me dan wél af waarom IMDB vermeldt: "TV-Mini-Series".

narva77 (crew films)

• 12775 berichten
  • 6565 stemmen

Metalfist schreef:

Iemand zin om een bijna onmogelijke film toe te voegen?

Het gaat over HWY: An American Pastoral (1969) - imdb.com Het is een film gemaakt door Jim Morisson (de zanger van The Doors inderdaad) voor hij aan een zang carrière was begonnen.

Huh? Volgens mij waren The Doors voor 1969 allang actief hoor, of vergis ik me nu?

En als regisseur wordt vermeld Paul Ferrara, en niet Jim Morisson.

Metalfist schreef:

De film is vrij veel online te vinden maar het is moeilijk om een een deftig plaatje te geraken. Ook qua plot is er vrij weinig over te vinden (Morisson heeft ooit gezegd dat er simpelweg geen plot was) maar wat ik er van heb begrepen is dat het gebaseerd is op Riders on the Storm (het nummer van het L.A. Woman album) en dat Morisson een hitchhiker speelt die vanuit een bos naar L.A. trekt.

Als deze film géén serieuze bios-releases heeft gehad, in de USA en/of in Nederland (en daar lijkt het mij in eerste instantie op), dan is deze film helaas niet toevoegbaar volgens mij.

Als hij alleen op internet is te zien, voldoet hij niet aan de criteria.

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Morisson heeft de film gemaakt met een aantal filmkameraden (waaronder Ferera) Qua jaartal heb ik ook men twijfels maar ik heb geen idee of Morisson nog bij de filmstudie zat terwijl hij bij The Doors zat. Moet ik eens opzoeken. Over je tweede opmerking had ik nog niet aan gedacht dus ik vrees dat mijn moeite tevergeefs is. Alhoewel er volgens mij wel tig films op de site staan die nooit een deftige bioscoop release hebben gehad.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14573 stemmen

narva77 schreef:

[Als deze film géén serieuze bios-releases heeft gehad, in de USA en/of in Nederland (en daar lijkt het mij in eerste instantie op), dan is deze film helaas niet toevoegbaar volgens mij.

Als hij alleen op internet is te zien, voldoet hij niet aan de criteria.

Huh? Dit geld voornamelijk als het gaat om documentaires. Speelfilms kunnen ook gewoon op DVD zijn verschenen om te worden toegevoegd. Maar dan moeten ze wel een goede distributie hebben (te koop via de meeste online winkels).

Die film van Jim Morrison heeft (volgens IMDB) een festival vertoning gehad, en het lijkt me dat zo'n film later ook wel in diverse filmmusea heeft gedraaid.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

(afbeelding)

Ik zou bovenstaande poster van Éden et Après, L' (1970) graag op MM willen zien, maar na enig zoekwerk kan ik nog steeds geen geschikt plaatje vinden. Wie kan me helpen?

kappeuter (crew films)

• 74734 berichten
  • 5988 stemmen

voila

Linksonderaan de pagina staat een bruikbare still.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Voor de duidelijkheid; de film staat reeds op de site. Het is voor een correctie.

kappeuter (crew films)

• 74734 berichten
  • 5988 stemmen

Ach so.

Ik heb geen poster kunnen vinden, behalve een Italiaanse poster die we niet kunnen plaatsen.

kappeuter (crew films)

• 74734 berichten
  • 5988 stemmen

Ik heb alsnog een poster gevonden:

link

Malick

• 9132 berichten
  • 700 stemmen

jarno1975 schreef:

(quote)

Ik zal hem zo toevoegen

Edit: Heb hem verstuurd naar de crew ter beoordeling.

Ik had gehoord van Jarno dat er problemen waren met Ruhr. Welke informatie hebben jullie nodig om Ruhr op de site te zetten?

narva77 (crew films)

• 12775 berichten
  • 6565 stemmen

stephan73 schreef:

Huh? Dit geld voornamelijk als het gaat om documentaires. Speelfilms kunnen ook gewoon op DVD zijn verschenen om te worden toegevoegd. Maar dan moeten ze wel een goede distributie hebben (te koop via de meeste online winkels).

Die film van Jim Morrison heeft (volgens IMDB) een festival vertoning gehad, en het lijkt me dat zo'n film later ook wel in diverse filmmusea heeft gedraaid.

Oh oké, dan had ik dat verkeerd begrepen.

Dus, dan is die film met Jim Morisson wél toevoegbaar?

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

kappeuter schreef:

Ik heb alsnog een poster gevonden:

link

Lijkt me een amateurposter. Spuuglelijk ook, zie liever de huidige still dan.

Hopelijk komt er t.z.t. nog een geschikt plaatje van die andere poster beschikbaar.

Bedankt voor het zoeken, kappeuter!

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

narva77 schreef:

(quote)

Oh oké, dan had ik dat verkeerd begrepen.

Dus, dan is die film met Jim Morisson wél toevoegbaar?

Ik wou daarjuist proberen om de film toe te voegen maar blijkt dat hij dus al in de wacht staat... Nu vind ik het op zich niet erg dat iemand anders een film toevoegt (al had ik deze wel graag op mijn naam gehad vermits ik al een zeer groot deel van het opzoekwerk heb gedaan) maar heb dan tenminste ergens het fatsoen om mij dan te verwittigen of om het hier te zeggen. Het is precies een trend van de laatste tijd van als er iemand hier om hulp vraagt dat de toevoeging maar even snel wordt 'gestolen'

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Metalfist heeft hier dus 100% gelijk.

Het is niet voor het eerst dat dit scenario zich voordoet. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is om alles op te zoeken om vervolgens erachter te komen dat je toevoeging gestolen is.

Misschien kan de crew in zo een geval de film alsnog op naam van de juiste user (in dit geval Metalfist) zetten.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14573 stemmen

Dit is dus niet het geval. De titel stond al in de rejectionslijst, omdat hij in 2006 is afgekeurd. Het is dus gewoon mogelijk om hem uit de rejectionslijst (met correcties) gewoon weer door te sturen!

http://www.moviemeter.nl/rejection/16872

Dus, Metalfist... ga je gang!

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Fantastisch! Het was nooit in me op gekomen dat de titel die je zag bij het toevoegen een titel was uit de rejections lijst. Ik trek mijn woorden terug

edit: ik heb hem maar ineens ingestuurd. Maar is het dan misschien geen idee dat wanneer de titel in de rejection lijst blijkt te staan er een hyperlink van te maken zodat wanneer je er op klikt je automatisch naar de rejection pagina wordt doorverwezen?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14573 stemmen

Misschien een idee om dat in het algemeen opmerkingen / feedback topic te plaatsen, wie weet of Jordy daar iets mee kan doen!

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8314 stemmen

Metalfist schreef:

edit: ik heb hem maar ineens ingestuurd. Maar is het dan misschien geen idee dat wanneer de titel in de rejection lijst blijkt te staan er een hyperlink van te maken zodat wanneer je er op klikt je automatisch naar de rejection pagina wordt doorverwezen?

Nou inderdaad! Ik heb de rejection-page nu maar aan mijn favorieten toegevoegd (dat is de gemakkelijkste oplossing, hoeft Jordy ook niet aan de slag!). Ooit wilde ik graag 'Shinboru' toevoegen, dacht tijdenlang dat die in de wachtrij stond, bleek ie al maandenlang in de rejectionslijst te staan!

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3317 stemmen

Voor wie zin heeft een film toe te voegen:Code of Silence (2009)

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Die film is nog in pre-production, dus die kan pas over een tijdje worden toegevoegd.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3317 stemmen

Oh ja ff niet opgelet.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Metalfist schreef:

Nu vind ik het op zich niet erg dat iemand anders een film toevoegt (al had ik deze wel graag op mijn naam gehad vermits ik al een zeer groot deel van het opzoekwerk heb gedaan) maar heb dan tenminste ergens het fatsoen om mij dan te verwittigen of om het hier te zeggen.

Mee eens, best onredelijk, heb het onlangs gehad met een film waarvoor aardig wat moeite nodig was.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3317 stemmen

Misschien hebben ze een andere film van je verwijderd.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Ik zie anders maar 1 film de afgelopen dagen die op naam van Mac Hammer Fan is toegevoegd.... [wellicht een dubbele toevoeging?]

jarno1975 (moderator series)

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

Misschien dat iemand anders hem net iets eerder als jou heeft ingediend.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14573 stemmen

Purmerend schreef:

Misschien hebben ze een andere film van je verwijderd.

Lijkt me stug, want als er een film verwijderd wordt moeten wij van de crew het weten.

Ook zou MacHammerFan dan een PM moeten hebben gehad over een eventuele verwijderde titel!

Ik zou niet weten hoe dit kan!

Mac Hammer Fan

• 6278 berichten
  • 7483 stemmen

Oops. Heb verkeerd gekeken. Sorry mensen! Die andere film was ouder.

Vroeger heb ik het wél eens gehad, maar dan werd het rechtgezet.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14573 stemmen

Aha!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.