- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- de ''grote voeg films toe die op tv komen'' topic
de ''grote voeg films toe die op tv komen'' topic
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Prima, ik heb heb dus maar weer een keertje verwijderd
Komt angstig dicht in de buurt van barbarij 
FF serieus: Is Woodstock niet veel meer dan een concertregistratie? Is het niet een documentaire waarin een van de belangrijkste popfestivals ooit centraal staat?
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76919 stemmen
ja.......................
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Is toch een belangwekkende docu over een keerpunt in de geschiedenis, waar toevallig wat bandjes staan te spelen. !!
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Is toch een belangwekkende docu over een keerpunt in de geschiedenis, waar toevallig wat bandjes staan te spelen. !!
Nog niet eens toevallig. Het feit dat die muzikanten daar op dat moment waren is een cruciaal onderdeel van het belangrijke, opvallende culturele verschijnsel Woodstock dat centraal staat in deze film, lijkt me.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Woodstock is cultuur, history en muziek ineen.... niet zomaar een concertregistratie!
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
niet zomaar een concertregistratie!
De vraag hier lijkt me ook of een film waarin ondermeer een concert geregistreerd wordt, meteen als concertregistratie te bestempelen valt, en derhalve van deze site geweerd zou moeten worden.
Vind het op zijn minst een open discussie hier waard.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Nog niet eens toevallig. Het feit dat die muzikanten daar op dat moment waren is een cruciaal onderdeel van het belangrijke, opvallende culturele verschijnsel Woodstock dat centraal staat in deze film, lijkt me.
Ik bedoelde toevallig ook meer in context van het verschijnen in deze docu. Achteraf helemaal geen toeval.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
De vraag hier lijkt me ook of een film waarin ondermeer een concert geregistreerd wordt, meteen als concertregistratie te bestempelen valt, en derhalve van deze site geweerd zou moeten worden.
Vind het op zijn minst een open discussie hier waard.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Dat is zo. Het geeft ondermeer door de interviews met bezoekers en de sfeermomenten een enorm sterk beeld van het hippietijdperk. Bovendien is de film volgens mij in technisch opzicht ook vrij invloedrijk geweest en was het een bioscoophit. Ik kan werkelijk niet een reden bedenken waarom dit niet op de site zou moeten. Waarom Woodstock of Don't look back niet en Buena vista social club en Gimme shelter wel om maar eens wat te noemen? Waarom mag alles met een reguliere bioscooprelease op de site behalve sommige muziekdocumentaires en concertregistraties?
Locutus
-
- 606 berichten
- 5882 stemmen
Een documentaire is geen film. Wat mij betreft geen enkele.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Een documentaire is geen film. Wat mij betreft geen enkele.
Volgens mij is een docu gewoon een film-genre.
Wat is dan volgens jou het verschil?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
deze discussie is oeverloos 
voor ieder persoon die roept dat docu's geen film zijn is er weer een persoon die roept dat er geen verschil is. Zelfde met mini-series. Of series.
Die dicussie is hier trouwens ook helemaal niet van toepassing (ik klink als een wannabe-mod
snel ff off-topic gaan
)
Ik heb woodstock niet gezien, maar imdb zegt dat het een docu is. just my two-cents. praat gezellig verder met z'n allen 
Locutus
-
- 606 berichten
- 5882 stemmen
Volgens mij is een docu gewoon een film-genre.
Wat is dan volgens jou het verschil?
Een film heeft een verhaal. Een documentaire niet. Is alleen maar een opsomming van feiten. Vergelijk het met studieboeken en romans.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Niet alle films hebben een verhaal; bij sommige types film zijn de (beperkte) gebeurtenissen ondergeschikt aan de sfeer, aan de filosofie, aan de beelden, of aan de gevoelens bij de personages. Dat type films kun je goed vinden of niet, maar het zijn duidelijk films in elke zin van het woord.
En goede documentaires zijn niet zomaar een opsomming van feiten, maar leggen daar ook verbanden tussen, en belichten feiten vanuit meerdere hoeken. Daarnaast moet er een opbouw, een structuur in de presentatie zitten.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5882 stemmen
Niet alle films hebben een verhaal; bij sommige types film zijn de (beperkte) gebeurtenissen ondergeschikt aan de sfeer, aan de filosofie, aan de beelden, of aan de gevoelens bij de personages.
Noem eens 1 behalve een documentaire dan.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Noem eens 1 behalve een documentaire dan.
Ik geloof de bergmannetjes, weet het niet zeker.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
De meeste Godards, Le Gai Savoir bijvoorbeeld (zelf niet gezien, maar lijkt me het meest extreme voorbeeld binnen zijn oeuvre).
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
De meeste Bergmans hebben (tevens) een uitstekend verhaal, kees.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Een film heeft een verhaal. Een documentaire niet. Is alleen maar een opsomming van feiten. Vergelijk het met studieboeken en romans.
Tuurlijk heeft een documentaire een verhaal en een script.
En die vergelijking die je maakt gaat niet op.
Documentaire is een sub-genre, te vergelijken met een SF boek of een Crimi.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Een film heeft een verhaal. Een documentaire niet.
Onzin. Een echte documentaire heeft ook een verhaal, en een spanningsopbouw, etc.
Nee, dan bedoel je een reportage. Of een teleac-cursus.
Nee, vergelijk het met verhalende non-fictie.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Kan Woodstock dan nu worden toegevoegd. De film heeft nota bene 3 Oscarnominaties, waarvan zelfs 1 verzilverd: Beste documentaire. Dit zegt toch wel genoeg!
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Of er moeten nieuwe tegenargumenten zijn....?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
evolution's child (1999)
twenty-one (1991)
ghosts of berkely square (1947)
resurrection (1999)
perfect prey (1998)
vergeten speelgoed (1995)
hellfire club
trapped in a purple haze (2000)
de nieuwe 
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Of er moeten nieuwe tegenargumenten zijn....?
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ja, buitengewoon flauw.
Het probeem lijkt me dat iemand bedacht heeft dat dit een concertregistratie is, terwijl de AMPAS het nota bene een documentaire noemt (net als Bowling for C.).
Als ik Henk was, zette ik 'em er gewoon weer op.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik had ook een klein stukje gezien en het is toch duidelijk dat het een documentaire is en geen concertregistratie? Het is niet alleen muziek dat je ziet.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Resurrection staat al op de site.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Twenty-One staat ook al op de site. 
Yekezzez
-