• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.092 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.317 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Beste mensen, ik heb een probleem. In een bui van jeugdsentiment en nostalgie, schoot er onlangs een tekenfilmbeeld in mijn hoofd uit een ver verleden welke ik niet kan plaatsen. Ik ben op zoek naar de titel van deze animatiefilm. De film ging over 2 speelgoedmuizen, een vader en zijn zoon, die met hun armpjes aan elkaar vast zaten. Ze hadden in hun rug elk een opwindveer zitten. Wat ik ook nog herrinner is dat ze op een gegeven moment samen van een waterval dreigen te vallen. Dit is de enige informatie die ik nog in mijn hoofd heb zitten. Ik weet niet of het een lange of korte tekenfilm was. Het was in ieder geval voor mij een hele ontroerende tekenfilm, dus geen slapstick-cartoon, en ik heb hem voor het laats gezien toen ik een jaar of acht was. Wie oh wie kan mij helpen met deze filmtitel. Bij voorbaat dank. Groeten Ramon K. P.S. de filmmuziek was prachtig en ik kan het deuntje nu nog neurien!!!!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb de titel al gevonden op Imdb!! The Mouse and His Child(1977). Ik raad iedereen aan deze te bekijken, want de film is me dus al 16 jaar bijgebleven. Het is een tekenfilm die niet bestemd is voor kinderen, maar voor volwassenen. Gemaakt naar een boek van Russell Hoban. Nu nog even ergens een kopie zien te bemachtigen........

horrorist

• 36 berichten
  • 365 stemmen

Vroeger, zo'n twintig jaar geleden, als piepklein jongentje een Nederlandse film op televisie gezien met Willeke van Ammelrooy, die een soort van trio-relatie had met twee bebaarde mannen. Weet iemand welke film dit is?????

tom

• 308 berichten
  • 1053 stemmen

was dat niet ook met peter jan rens?

niet dat ik dan de titel weet maargoed

tom

• 308 berichten
  • 1053 stemmen

of bedoel ik brandende liefde met monique van de ven

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Mira??

Ralfke

• 764 berichten
  • 2075 stemmen

Wie kent de film die zowat ieder jaar met Kerst uitgezonden wordt, die gaat over de Kerstman die ergens een gigantische fabriek (in of onder het ijs) heeft en waar allemaal kabouters/dwergen werken. Een hele bekende film volgens mij, maar ik weet echt niet meer hoe deze heet!

You_bastard

• 552 berichten
  • 2201 stemmen

Santa Claus misschien

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Klopt......'Santa Claus' uit 1985 met in de hoofdrol Dudley Moore.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

ik heb ook nog ff een film titel die ik zoek.wat ik me nog kan herrineren is dat het over een agent gaat die te horen krijgt dat hij bijna dood gaat en daarom extra veel risico neemt me tzijn werk als agent.ik kan me ok nog een autoachtervolging herrineren.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Welke acteur denk je? Lee Marvin?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

nee het was een dikke amerikaanse acteur met een snor.

Ralfke

• 764 berichten
  • 2075 stemmen

Ik heb een tijd terug een film van Jackie Chan gezien, maar weet niet meer hoe deze heet. Er zit een fragment in dat 'ie op een soort lopende band een soort van zaagwiel moet ontwijken (na afloop van de film zie je een aantal bloopers, waar het bijna fout afloopt bij die zaag)... Wie weet hoe deze film heet?

Ralfke

• 764 berichten
  • 2075 stemmen

Wie kent de film waarin flink gevochten wordt in een Japans gebouw (met van die rijstpapieren muren)...?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik heb een tijd terug een film van Jackie Chan gezien, maar weet niet meer hoe deze heet. Er zit een fragment in dat 'ie op een soort lopende band een soort van zaagwiel moet ontwijken (na afloop van de film zie je een aantal bloopers, waar het bijna fout afloopt bij die zaag)... Wie weet hoe deze film heet?

volgens mij is dat mr. nice guy

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

William Conrad ? of Brian Dennehy

Ik herinner me de film ook die jij beschrijft.. misschien een TV-film ?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

William Conrad ? of Brian Dennehy

Ik herinner me de film ook die jij beschrijft.. misschien een TV-film ?

Yes! Brian Dennehy in Presumed Innocent !

Of bedoel je die niet ?

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

ik heb er ook eentje:

ik kan me alleen een stukje herinneren met een jongetje wiens vader horlogeverkoper of zoiets wordt (Jeroen Krabbe?!?) en dat dat jochie dan alleen achter blijft ofzo.

dacht ik

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

KING OF TE HILL uit '93

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

KING OF TE HILL uit '93

your shitting me!

echt waar?

verdomd dat is um. ff stemmuh

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Ik zoek een film waarin mensen met een luchtballon van oost- naar westduitsland willen.

lorelei

• 314 berichten
  • 325 stemmen

ja die heb ik ook gezien! Hoe heet ie nou ook alweer. Heet ie niet gewoon, der luftballon ofzo?

vic

• 618 berichten
  • 2464 stemmen

ja die ken ik ook. Maar wat de titel is weet ik ook niet. Weet je mishien nog wil er in mee speelt want ik weet dat echt niet meer. Weet nog wel dat ik hem niet zo leuk vond

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Berlin Airlift: First Battle of the Cold War, The (1998) (TV): zou deze het zijn?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

nee is m niet. Heb m ondertussen wel gevonden. Zal hem zo ff toevoegen. Toch bedankt.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ik heb óók nog een film, al denk ik niet dat we de titel zullen achterhalen want ik weet er nog maar heel weinig vanaf en het einde heb ik nooit gezien. En ik denk dat er een miljard films zijn met hetzelfde plot.

Het gaat in elk geval over een spookhuis, waar een vers gezinnetje (pa, ma, zoontje, dochtertje) heen gaat verhuizen. Aan het begin zie je dan ook steeds een afwisseling tussen één of ander heel maf vrolijk deuntje, en de stationwagen van dat gezin op de snelweg. Het zoontje vertrouwt het zaakje gelijk al niet. Wat ik verder weet is dat er voor mijn toen nog zeer jonge leeftijd een aantal gruwelijk enge scènes in zaten, zoals poppen die spontaan begonnen te smelten en een bed dat om niks plotseling in de brand vliegt. En er hangt een héél sinistere sfeer in het huis. Het eind heb ik nooit gezien, mocht niet van mijn ouders. Maar de volgende dag zeiden ze dat het zoontje uiteindelijk het hele gezin had vermoord.

Iemand enig idee?

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

Komen er ook dieren in voor? Lijkt in de verte iets op Pet Semetary.

vic

• 618 berichten
  • 2464 stemmen

brrrrr

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Komen er ook dieren in voor? Lijkt in de verte iets op Pet Semetary.

Misschien een hond of zo, weet ik niet meer. Maar Pet Semetary is het in elk geval niet want die ken ik.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Yak,

Is het niet The Haunting uit 1963!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.