• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.271 stemmen

Zoeken op de site

zoeken in:

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Ik kom toch nog steeds rare dingen tegen met het zoeken naar films.

Zo net ook weer. Als ik 'Bad Boys' intik, staat Bad Boys II niet in de lijst met zoekresultaten.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De logica daarachter is dat bij korte zoekopdrachten exacte matches voorrang hebben. Als je op "it" zoekt, wil je niet alle zoekresultaten met "it" in de naam. Misschien helpt het als dit veranderd wordt: dat bij 1 kort woord alleen exacte matches terugkomen, maar dat 2 korte woorden (zoals hier) wel als normale zoekopdracht worden behandeld.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Ach je hebt altijd het zoekscherm, als je daar it intoetst krijg je alles met it erin, en als je it bovenin intoets krijg je er 3, voor ieder wat wils.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Naar aanleiding van het Topic over Die Hard 4 was ik nieuwschierig geworden of de film al op MM stond.

Toen ik in het zoekvenster "Die Hard 4" intypte kwam ik uit bij deze film. Ik geloof niet dat dit het vervolg met Bruce Willis is.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

je weet het niet, misschien vonden ze bruce willis toch te oud worden of zo

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Om de server te ontlasten staat het zoekscript tijdelijk wat losser ingesteld. Hierdoor kan het (tijdelijk) zijn dat er wat onlogische zoekresultaten tussenstaan bij sommige zoekopdrachten.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Aanpassingen gedaan aan zoekscript, ik hoor graag evt. voorbeelden van zoekopdrachten die niet het gewenste resultaat hebben.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Band geeft geen resultaat (Ik zocht Band of Brothers)

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3308 stemmen

get over it vind de zoekmachine niet maar Get Over It vind hij wel.

patjevanasse

• 63 berichten
  • 514 stemmen

Als ik 36 intik, geeft hij 36 fillettes niet...heb beetje de indruk dat de zoekmogelijkheden beperkter geworden zijn...kan dat ?

Ook bij het zoeken naar alternatieve titels vindt het programma dikwijls niets...en ik dacht dat het tervoren wel mogelijk was...

groeten,

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Zelfde principe als wat Purmerend aanhaalde :

'ciske de rat' geeft geen resultaat, maar 'Ciske de Rat' wel.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Vreemd, dacht dat al gefixed te hebben. Ik ga komend weekend weer even aan de site werken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Hmmm ... nu werkt het weer wel. Zou toch zweren dat het daarstraks niet wertke (toen leverde alleen 'ciske' ook niks op in tegenstelling tot nu).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Kan het inderdaad niet nabootsen, de fout.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik zou wel graag een extra optie bij uitgebreid zoeken willen hebben waarbij je uitsluitend op alternatieve titels kunt zoeken.

Zoeken op The Return brengt me in de huidige situatie niet bij de Russische film die ik wil vinden, namelijk Vozvrashcheniye (te veel resultaten). Een titel die je nogal moeilijk onthoudt nietwaar.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zoeken op "The Return" moet je gewoon weer bij Vozvrashcheniye gaan brengen, zo'n redelijk onlogische "alleen op alternatieve titel zoeken"-optie lijkt me niet de oplossing.

patjevanasse

• 63 berichten
  • 514 stemmen

Hoe moet ik sex, lies and videotape intikken ?

En 39 steps ?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Die zoekopdrachten doen het inderdaad niet bij uitgebreid zoeken, gek genoeg, wel bij zoeken via het veldje rechstboven. Zal er eens naar kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Jordy schreef:

Zoeken op "The Return" moet je gewoon weer bij Vozvrashcheniye gaan brengen, zo'n redelijk onlogische "alleen op alternatieve titel zoeken"-optie lijkt me niet de oplossing.

Oh ik zie nu dat via zoeken met het normale zoekveld rechtsboven op de pagina de film wel gevonden wordt.

Ik zocht de film "Bin-Jip" met de alternatieve titel "3-iron".

Zoeken op `Bin Jip` -> geen resultaat

Zoeken op `Jip` -> geen resultaat

Zoeken op `Iron` -> geen resultaat

Zoeken op `Bin` -> resultaat in lijst met resultaten

Zoeken op `Bin-Jip` -> exact resultaat

Zoeken op `3-Iron` -> exact resultaat

Uppercase/lowercase maakt niet uit.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik zal er eens naar kijken, het zou mooi zijn als die eerste drie ook resultaat geven, bedankt

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Wanneer je "The man who would be king" intikt in een zoekveld (rechtsboven of bij 'zoeken' filmtitel) krijg je een hele reeks mogelijkheden (waaronder Purple Rain), maar de film met deze letterlijke titel niet.

Om daaraan te geraken moet je het woord 'king' weglaten, wat toch wel een essentieel woord uit de titel is

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Inderdaad. En je laat 'King' weg en je krijgt onmiddellijk de film die je moet hebben. Raar.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Ik heb geregeld problemen met het zoeken. Zo zocht ik het Zweedse Tillsammans en het Chinese He Ni Zai Yi Qi op hun alternatieve titel, dat dus Together is, en ik krijg dus bij het zoeken op Together een compleet andere film

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Heb het op de lijst gezet

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Zoeken op Murder! (Hitchcock) levert veel titels op, maar dus niet de titel van Hitchcock die ik zoek.

Edit: laat maar las net dit :

Bedankt voor het melden, Ik zal binnenkort het zoekscript weer eens onder handen nemen.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

The Night Before is ook niet te vinden op de site, terwijl hij er toch echt wel op staat.

'Night Before', 'The Night Before' 'Night Before, The' en 'Night' geeft een lijstje met 'night', maar reikt niet tot de N.

Zoeken naar 'before' levert een lijstje op met een stuk of 15 titels, met daarin wel 'Before Night Falls', maar niet de gevraagde titel.

Weer een van de nadelen van het weren van bepaalde zoekwoorden in de query.

Ik blijf me ook storen aan het feit dat ik per se moet weten waar de accenttekens in filmtitels horen. Jungfrukällan vind je niet als je die ä vervangt door een a.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zelva schreef:

Weer een van de nadelen van het weren van bepaalde zoekwoorden in de query.

Da's geen vrijwillige keuze van mij, hoor. Maar voor er een losse/snelle zoekopdracht op de database wordt losgelaten (waarbij populaire woorden helaas door de database genegeerd worden, the price to pay voor een snelle zoekopdracht) moet er eerst een zoekopdracht naar exacte matches gedaan worden, en dat lijkt nog te wensen over te laten inderdaad.

Het is overigens niet nodig om dit te blijven melden.

LeeGer

• 176 berichten
  • 328 stemmen

De film Into the Blue is in de zoekfunctie onbekend terwijl de film wel in de database staat.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Ik wil geen nieuw topic maken voor 1 simpele vraag dus vraag ik het maar op deze....

Ik zoek een lijst of site waar ik alleen tekenfilms kan bekijken,ik kan ze wel hier vinden (1 voor 1) maar ik weet niet alle titels dus dan maak ik het mezelf alleen maar moeilijker.

Mischien kan iemand hier me daarmee helpen?

Bvd.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.