• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Zoeken op de site

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

uitgebreid zoeken zoekt nog niet in alternatieve filmtitels, ga ik later nog even oplossen

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Staat de film ''The most unromantic man in the world'' op de site, ik kon hem nl. niet vinden..

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Een duidelijke verbetering.

Ben-Hur is eindelijk fatsoenlijk te vinden!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zoeken op regisseur via de zoekbox rechstboven hapert nogal.

Tarantino: geen resultaten

Lynch: wel resultaten

Melville: geen resultaten

Haanstra: wel resultaten

ivens: geen resultaten

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Hmn, het probleem lijkt dat regisseursresultaten alleen getoond worden als er ook resultaten in films zijn, ga ik even fixen

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Jordy, ik heb het al eerder genoemd, maar het Opera probleem bestaat nog steeds en is uitermate irritant. De eerste zoekopdracht gaat goed, maar bij de volgende zoekopdrachten krijg ik steeds weer de resultaten van mijn eerste zoekopdracht. Ik weet niet of hier iets aan te doen is, of dat dit gewoon weer een raar Opera-dingetje is. Ik ben nu genoodzaakt om over te stappen naar het trage Firefox.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Hannibal schreef:

Jordy, ik heb het al eerder genoemd, maar het Opera probleem bestaat nog steeds en is uitermate irritant.

Het staat dan ook op de lijst, je kunt niet verwachten dat zoiets de allerhoogste prioriteit heeft natuurlijk. Als het echt zo lastig is moet je maar even weer de 8.x gebruiken.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Ok, geen probleem hoor, maar omdat je inmiddels aanpassingen hebt gedaan in de zoekfunctie, was ik een klein beetje bang dat je dacht dat het opgelost was.

nachtvlinder

• 520 berichten
  • 464 stemmen

voorbeeld lastig zoeken:

MOCKINGBIRD DON'T SING.

Hij vind niks wat er op lijkt. Haal de punt aan het eind weg en het gaat goed. Ik had de titel gekopieerd en een punt zie je haast niet.

Met Mockingbird gebeurt dus niks in eerste instantie. Ik verwacht echter dat de machine als eerste alle titels geeft waar zo veel mogelijk van de woorden of letters in de volgorde van een woord voorkomt.

Het lijkt me dat sowieso de machine alle punten en komma's weg moet laten bij het zoeken.

Vervolgens de titel zoeken met alle drie de woorden erin.

Vervolgens kun je van elk woord de laatste letter weglaten en weer zoeken, vervolgens laat je van elk woord de eerste letter weg en weer zoeken, dan de volgende laatste letter weglaten van elk woord, dan de volgende eerste letter, etc.

Volgens mij krijg je dan aardige resultaten.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ook met die punt staat de film bij mij gewoon tussen de resultaten.

Het grote punt bij het zoeken is dat de zoekopdracht onder water zo optimaal mogelijk gedaan moet worden. Een klein denkfoutje en de site is 3 minuten later zo traag als dikke stront door een verstopte trechter. Het is dus niet mogelijk om, zoals in je voorbeeld, maar onbeperkt allerlei varianten af te gaan, helaas.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Ik snap niet waarom als ik naar Fall of the Roman Empire zoek, ik hele hordes met resultaten krijg waar Roman Empire helemaal niet in voorkomt.

Worden die dan sowieso niet meegenomen bij het zoeken of zo?

Een echt groot probleem is het niet natuurlijk, de film staat een end verderop gewoon tussen de resultaten, maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het idee is een beetje: hij vindt geen exacte match (je vergeet immers het lidwoord), en dus geeft hij alle zoekresultaten waar 1 van je (grotere) zoekwoorden in voorkomen.

Dat kan nog wat beter afgesteld worden inderdaad, het staat nu iets te soepel.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

Wanneer ik zoek op '3:10' krijg ik als resultaten de films:

10

2010

300

3:15

4:30

Maar niet de gezochte film, nl. '3:10 to Yuma'.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

nachtvlinder

• 520 berichten
  • 464 stemmen

Hallo

Ik weet niet wat er met de zoekmachine is, maar ik vind de resultaten wat te beperkt, soms krijg ik enkele resulaten te zien behalve de film die ik zoek. Bijvoorbeeld: "101 echte dalmatiers" ik krijg hem niet te pakken, pas via de acteur glenn close kom ik er, maar dat is wel erg omslachtig.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Het is ook 101 dalmations

nachtvlinder

• 520 berichten
  • 464 stemmen

Fout: het is geen dalmations, maar dalmatians, je hebt de zoekmachine niet gebruikt zeker

Overal waar ik de dvd in de winkel zie liggen staat toch 101 echte dalmatiers op de hoes ! Geen woord Engels op de hoes hoor. Vervolgens is ie hier niet te vinden.

Dan ga je zoeken en proberen:

Typ alleen 101 in om alle films die 101 in de titel hebben te vinden: -> ik krijg 10 van Bo Derek te zien. Weird

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor deze film, het gebeurt regelmatig.

Klik vervolgens op vergelijk prijzen en je ziet weinig of soms geen resultaat. Niet erg handig zo.

Jammer dat IMDB niet doorlinkt naar Moviemeter, want daar kom je er wel uit. 101 real dalmatiers (zelf verzonnen) en hij doet het.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Dat jij de originele titel niet kent is uiteraard niet de fout van deze site. Als je een alternatieve titel wil toevoegen kan dat.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Dat jij de originele titel niet kent is uiteraard niet de fout van deze site. Als je een alternatieve titel wil toevoegen kan dat.

Vraagt nachtvlinder eigenlijk niet enkel om iets meer gebruiksvriendelijkheid?

Mij maakt het zelf niet uit, uiteindelijnk vind ik wel wat ik zoek, maar zo raar is het niet om daar naar te vragen in dit topic, toch?

Overigens ben ik totaal onbekend met de werking van zoekmachines, dus hoe makkelijk of moeilijk zulke zaken aangepast kunnen worden weet ik niet.

Dit is ook geen kritiek derhalve.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

nachtvlinder schreef:

Fout: het is geen dalmations, maar dalmatians, je hebt de zoekmachine niet gebruikt zeker

Overal waar ik de dvd in de winkel zie liggen staat toch 101 echte dalmatiers op de hoes ! Geen woord Engels op de hoes hoor. Vervolgens is ie hier niet te vinden.

Dan ga je zoeken en proberen:

Typ alleen 101 in om alle films die 101 in de titel hebben te vinden: -> ik krijg 10 van Bo Derek te zien. Weird

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor deze film, het gebeurt regelmatig.

Klik vervolgens op vergelijk prijzen en je ziet weinig of soms geen resultaat. Niet erg handig zo.

Jammer dat IMDB niet doorlinkt naar Moviemeter, want daar kom je er wel uit. 101 real dalmatiers (zelf verzonnen) en hij doet het.

Vind jij, je moet toch wel weten dat het verhaal van een niet-nederlandse taal afkomt.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Vraagt nachtvlinder eigenlijk niet enkel om iets meer gebruiksvriendelijkheid?

Mij maakt het zelf niet uit, uiteindelijnk vind ik wel wat ik zoek, maar zo raar is het niet om daar naar te vragen in dit topic, toch?

Dat klopt en ik geef aan hoe het precies in elkaar zit. Bovendien ging het me meer op de manier waarop het aangekaart werd, maar zijn post is nu inmiddels ge-edit zie ik.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

nachtvlinder schreef:

Op IMDB zie je de regisseur, die tik je ook bij Moviemeter in, en voila, je vindt de film onmiddelijk.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

De zoekmachine doet inderdaad raar, maar daar heb ik me al een tijdje bij neergelegd, met wat moeite vind je altijd wat je wilt, en in de meeste gevallen heb je toch wel bij de eerste poging al prijs. Voor mij is het geen prioriteit, maar het is de opvallendste schoonheidsfout van deze site .

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nou ben ik de eerste om toe te geven dat het zoeken altijd beter kan, maar is de kritiek nu dat de film niet gevonden kan worden onder een titel die hier helemaal niet is ingevoerd? Specifieke zoekproblemen zijn altijd welkom, maar dan wel realistische graag

Persoonlijk kan ik nu alles vinden (het probleem is een beetje dat er naar mijn mening teveel resultaten gegeven worden), maar er zijn ongetwijfeld nog uitzonderingen

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Jordy schreef:

Nou ben ik de eerste om toe te geven dat het zoeken altijd beter kan, maar is de kritiek nu dat de film niet gevonden kan worden onder een titel die hier helemaal niet is ingevoerd? Specifieke zoekproblemen zijn altijd welkom, maar dan wel realistische graag

Voor een groot deel was dat de kritiek inderdaad.

Maar een terecht puntje van kritiek zat er ook tussen volgens mij: dat je bij zoeken op '101' bij de film '10' terechtkomt lijkt me niet de bedoeling.

nachtvlinder

• 520 berichten
  • 464 stemmen

Ik wil wel helpen de database bij te werken, en heb dat toen ook meteen gedaan, maar het zou fijn zijn als ook wat met de kritiek gebeurt.

En Kos reageerde te snel, ik was nog aan het schrijven en bewerken en had net een tijd gespendeerd om een film te vinden wat totaal niet lukte; mag ik dan wat verbolgen zijn. Ik verwacht niet dat een woord als dalmatiers totaal niet herkend wordt en dat ook 101 niets oplevert. Dat probleem bestraat nog steeds zie ik. Wat doet de zoekmachine met getallen ? Ziet hij ze niet als één begrip ? Bij IMBD werkt dat werk oke.

Ik hoop dat onderscheid gemaakt kan worden tussen mijn inhoudelijke opmerkingen en mijn ergenis over het niet kunnen vinden. Vooral dat ik geen enkel lijstje met zoekresultaten kreeg was ergerlijk. Je wilt even snel wat opzoeken en wordt dan behoorlijk gehinderd.

Soms zie ik teveel resultaten , maar soms ook beslist te weinig. Ik denk dat je beter te veel kunt zien zodat je je zoekopdracht zelf wat kunt verfijnen. Bij te weinig kun je niet verder, tenzij met omwegen.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

nachtvlinder schreef:

Jammer dat IMDB niet doorlinkt naar Moviemeter, want daar kom je er wel uit.

http://www.imdb.com/title/tt0115433/miscsites

Edit: Als ik 101 dalmatiers intyp, 101 echte dalmatiers, of 101 dalmatians vind hij de film in alle gevallen.

nachtvlinder

• 520 berichten
  • 464 stemmen

He gaaf, even het knopje opgezocht. Leuk te weten. Ben benieuwd of dat altijd werkt.

Klopt dat je hem nu wel vind, want ik heb de database hier bijgewerkt n.a.v. mijn bevindingen (voorstel is geaccepteerd). Dat vind ik wel gaaf.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Als de link is toegevoegd wel ja, zo niet kun je hem zelf toevoegen. (bij update --> add 1 item --> misc. link)

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

De zoekresultaten van A Nightmare On Elm Street zijn niet echt nauwkeurig. Zoek je bv. op nummer 5, dan krijg je nog steeds een hele reeks films hoewel de parameter die je ingeeft uiterst nauwkeurig is.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.