The Last Light (2014)

Drama / Thriller

geregisseerd door Andrew Hyatt
met Edward Furlong, Jeff Fahey en Yvonne Zima

Zeven vreemdelingen zitten opgesloten in een verlaten ziekenhuis na een onverklaarbare apocalyptische gebeurtenis. Naast dat ze om moeten gaan met alles wat ze verloren hebben moeten ze het ook nog opnemen tegen mysterieuze wezens die hen een voor een opjagen.

avatar van Frank Zappa
Heb me geen moment verveeld tijdens deze film. Mooi gefilmd en een prachtige soundtrack.

avatar van killer13
de poster ziet er nog best leuk uit en het plot klinkt best leuk voor een horrorfilm. maar gezien furlong zijn laatste films niet echt zo denderend waren heb ik hier weinig vertrouwen in. toch maar eens kijken as ik even tijd heb.

avatar van vranque
Soundtrack was inderdaad interessant.Maar ach.... was ik helemaal klaar voor de aftiteling, gebeurde er ineens iets. Nee, dit is een gevecht tegen de verveling. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit geweldig vinden maar ik vond het oersaai.

avatar van sensi1975
Het zag er een goeie spannende film uir mor heb er niks begrepen vant verhaal

avatar van thoole046
moeizame film, had er meer van verwacht. werd niet spannend

avatar van Diederik58
Trage film met weinig spanning. Het lijkt op een toneelstuk voor 7 personen. Wat er precies aan de hand is wordt aan je eigen fantasie overgelaten. Ook hoe de mensen in deze situatie verzeild zijn geraakt. Op het eind lijkt het mij duidelijker te worden. Toch onbevredigend einde.
De acteurs doen het redelijk.
De soundtrack is leuk.

avatar van Pazmaster
Saaie film waar je helemaal niets te zien krijgt behalve 7 mensen die schuilen in een gebouw, voor "wezens" die ze nog nooit hebben gezien, en elkaar het leven zuur maken. Hoe ze daar terecht zijn gekomen weten ze niet en krijg je ook niet te weten. Ook het einde vond ik niet best. Je mag het zelf allemaal invullen, en daar hou ik meestal niet zo van. Acteerwerk kan ermee door. ★★

avatar van m1701
pfff geen ene reet aan.... hoopte dat het tegen het einde beter werd maar helaas.
Opeens was het afgelopen, zonder dat het een beetje spannend werd.
Jammer
0.5

avatar van MrLee
Tegenvaller, ik begreep wel wat de bedoeling was op het einde, maar een beetje meer toelichting was wel fijn geweest. Over het algemeen een saaie film met matig acteerwerk.

avatar van vampyrmaiden
saai. Al na een kwartiertje ongeveer wordt duidelijk wat er gaande is ze zijn dood , en dan kabbelt het nog ff door. Er komt in het laatste half uur wel wat actie, maar daar blijft het bij en de clou schiet niet op want die zag je al tijden ervoor aankomen. slechts 2 sterretjes

avatar van Rickyman
Dit is inderdaad een langdradige saaie film.
Het verhaaltje is ook erg mager, waarbij je de clou al snel ziet aankomen.

avatar van toetje1977
OK, na slechts vijftien minuten irriteer ik me al aan het acteerwerk, de enorm knullig gebrachte flashbacks/dromen (wat is dit voor jaren tachtig-niveau) en het avondje storytelling waarin we gelijk een beeld moeten krijgen wat voor types we gaan bekijken...

Slechts vijf minuten verder staat het al 1-0 voor de aliens (of welke dreiging dat het ook is, op dit moment weet ik dat nog niet) voor welke kant ik in dit verhaal partij ga kiezen. De personages boeien mij geen van allen en zijn irritant, en van mij mogen ze allemaal zo snel mogelijk het loodje leggen.

Op 23 minuten film krijg ik het idee dat dit wel eens een heel laag cijfer als waardering kan gaan krijgen van me. Gaan we echt richting de 0,5*? Het verhaal boeit me al ook niet meer, wat er nu aan de hand is en waarom ze precies onder de grond zitten, het zal me een worst wezen, het is vast slecht verzonnen en uitgevoerd. Wat een onzinnige dialogen ook. Mensen die al veertig dagen bij elkaar onder de grond zitten gaan ineens vragen wat ze nog weten van wat er gebeurd is. Wat een slechte vertelmethode, en hoe onlogisch. Het hoofdpersonage is van een tergend niveau. Wat een belabberde acteur, de rest is ook goed beroerd maar Jack spant de kroon.

De neiging komt op om de film af te zetten, maar ik besluit deze ellende uit te zitten... Ik zet immers nagenoeg nooit een film uit. Mijn verwachtingen zijn laag voor het uur dag nog komen gaat...

Een uur dat ik in een tweede kijksessie uit weet te zitten. Man, man, man wat een tergende film is dit zeg. Het weet geen enkel moment te boeien, wordt nergens spannend en het eindigt uiteindelijk in niks...

Niet kijken mensen, bespaar je de tijd!

avatar van ikkegoemikke
Ze hadden beter het licht uitgedaan vanaf het begin. Waarschijnlijk had ik dan evenveel zinnigs gezien ...

avatar van Noodless
Een drama op zich ! Bij mijn eerste poging is het licht na een half uurtje al volledig uitgegaan.
Nu een tweede poging en vond toch mijn laatste licht bij mijn eerste poging veel beter.
Wat een vreselijke film. Overslaan is mijn advies. Zonde van de tijd. Voor mij een dikke nul !