Amour sur Place ou à Emporter (2014)

Alternatieve titel: Take-Away Romance

Frankrijk

geregisseerd door Amelle Chahbi
met Amelle Chahbi, Noom Diawara en Yvonne Gradelet

Amelle en Noom zijn twee jonge dertigers en totale tegenpolen die door het lot worden samengebracht. Zij is een serieuze en dynamische manager bij Starbucks, terwijl hij een dilettante en slimme leerling komiek is. Beiden zijn ze slachtoffers van teleurstellingen in de liefde en hadden ze gezworen er zich niet meer aan te wagen. Toch voelen ze zich tot elkaar aangetrokken. Maar alles is niet rooskleurig: families, vrienden en collega’s gaan er zich mee bemoeien, oorlogen worden verklaard en ruzies barsten uit...

avatar van Boenga
Zeer povere bedoening.

De humor: daar kan (denk ik) geen enkele volwassene om lachen. Terwijl het eindeloze herhalen van de woorden "borsten" en "billen" en "seks" me niet geschikt lijkt voor wie pakweg -14 is.

De romantiek: hij is alleen in seks geïnteresseerd, terwijl haar koele reactie wanneer de relatie door een stommiteit stuk loopt niet koel maar koud is. Er is meer chemie tussen pakweg Donald Trump en Hillary Clinton.

Enige diepgang: geen sprake van. Met het thema racisme, dat een cruciale rol speelt, wordt helemaal niks gedaan. De dialogen zij een opeenstapeling van inhoudloze zinnen uit het goedkoopste stationsromannetje. Dat zou niet storen wanneer er wat te lachen viel. Maar... niet dus.

Meest grappige is nog het feit dat de twee hoofdacteurs onder hun eigen (voor)naam spelen. Lachen allemaal.