Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Zapped (2014)

Fantasy

geregisseerd door Peter DeLuise
met Zendaya, William Ainscough en Spencer Boldman

De 16-jarige Zoey Stevens, een ervaren danseres en topstudente, heeft het moeilijk. Ze moet zich aanpassen aan een nieuwe school, een nieuwe en onhandige danscrew, een nieuwe stiefvader, 3 nieuwe, rumoerige stiefbroers én een onhandelbare hond. Maar alles wordt anders wanneer een app op haar smartphone de controle lijkt te hebben over alle jongens om haar heen.

avatar van pvl63
Grappig tienerfilmpje met de onvermijdelijke moralistische boodschap op het eind. De meeste rollen zijn echte karikaturen op de hoofdrolspeelster en haar mannelijke tegenspeler na. Toch is het grappig om te zien hoe het verhaal zich ontwikkeld.

avatar van IH88
“So, uh... Here we are… in the hallway... lookin' at each other.”

Het grootste pluspunt van Zapped is het energieke en aanstekelijke spel van Zendaya. Leuke meid die de film moeiteloos draagt. Jammer genoeg is het materiaal waarmee ze het moet doen erg mager. Humor van een bedenkelijke niveau, voorspelbare high school clichés, matige collega-acteurs en een wat vreemd fantasierijk verhaal. Het begint allemaal best normaal, maar zodra dat hele “telefoon app waarmee ik jongens kan laten doen wat ik wil” gedoe begint wordt het een stuk minder. Gelukkig weet Zendaya de boel nog een beetje te redden.

avatar van soom
Everything is upside down, it's like Australia.

Zapped is een ultiem Disneyfilmpje. Zendaya kan zich dan ook meten met Demi, Selena, Vanessa. Dezelfde charme, al zijn ze geen van allen echt steengoed.
De beginscene vind ik hilarisch, het verloop van de film prettig en lekker.
Onwijs grappig hoe het karakter Taylor zo'n beetje in haar eentje de hele film Mean Girls naspeelt.