Keep on Keepin' On (2014)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Alan Hicks
met Clark Terry, Justin Kauflin en Quincy Jones

Het portret van een bijzondere jazzlegende, de 89-jarige Clark Terry (Quincy Jones' eerste leraar). Hij is een van de weinige artiesten die kan zeggen dat hij zowel in de band zat bij Count Basie als bij Duke Ellington. Men volgt hem vier jaar met de camera terwijl hij lesgeeft aan het blinde wonderkind, de 23-jarige pianist Justin Kauflin. Tijdens het filmen begint Terry eveneens zijn gezichtsvermogen te verliezen.

avatar van Mr Thee
Deze week wint deze docu zomaar de Publieksprijs bij het Tribeca Film Festival! ...nuff said voor degenen die van jazz houden...

User goongumpa vond er aan zijn stem te zien kennelijk weinig aan maar ik vond dit een heerlijke docu.

Een warme docu over een enorm fijn mens, misschien wel de beste jazztrompettist ooit, Clark Terry, en zijn leven als muzikant en docent op universiteit.
De film richt zich daarbij op zijn relatie met zijn protege Kauflin en hun relatie is hartverwarmend zonder sentimenteel te worden.

Heerlijke muziek, fijne sfeer (jazzy New York), warme personages, vriendschap, ouderdom, overleven, doorzettingsvermogen, genoeg humor en een lieve blindegeleidenhond.

avatar van ohkino
treffende docu, goodfeel, veel sfeer, mooi eerbetoon (CT overleed 21 februari j.l.)