I Didn't Cross the Border: The Border Crossed Me (2015)

Duitsland / Georgië
Documentaire

geregisseerd door Toma Chagelshvili

Sinds het einde van de Georgische oorlog in 2008 weten de dorpelingen van Churvaleti dat zij op een landgrens leven. Russische patrouilles begonnen prikkeldraadafzettingen op te zetten op deze internationaal niet-erkende grens. Families en gemeenschappen raakten verdeeld. De afzetting loopt dwars door het dorp. Elke uur patrouilleren de grenswachten, die iedereen arresteren die in de buurt van het hek komt. Ondanks deze dreiging zoeken de dorpelingen naar manieren om contact te houden met hun familie en vrienden aan de andere kant de grens. Het leven gaat door, maar zal het ooit nog hetzelfde zijn?