Moon Rider (2012)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Daniel Dencik
met Rasmus Quaade

Coming-of-ageverhaal over de Deense wielrenner Rasmus Quaade. We volgen strubbelingen van de jonge Rasmus om professioneel coureur te worden: een hels en ontzettend zwaar proces, verteld vanuit zijn persoonlijke dagboek. Rasmus heeft naast een flinke portie talent ook nog eens de ultieme fysieke bouw voor het fietsen, maar zijn geest houdt zich liever bezig met nadenken. Zijn constante gedachtes over leven en dood worden zijn grootste obstakel in zijn droom om wereldkampioen te worden. Om te winnen moet hij zijn hoofd volledig legen, maar hoe doe je dat als iedere gedachte een stap in de verkeerde richting is?