Muisteja - Pieni Elokuva 50-Luvun Oulusta (2013)

Alternatieve titels: Remembrance | Remembrance - A Small Movie About Oulu in the 1950s

Finland
Documentaire

geregisseerd door Peter von Bagh
met de stemmen van Erja Manto en Eero Saarinen

Peter von Bagh, een meester in het maken van films van archiefmateriaal, bracht zijn jeugd door in het Finse stadje Oulu. Daar ging hij voor het eerst naar de bioscoop en werd er verliefd op. Als kind ervoer hij de nasleep van het bombardement op zijn geboortestad tijdens de Tweede Wereldoorlog. In Remembrance keert hij terug naar Oulu en reconstrueert de turbulente geschiedenis, van de jaren 40 tot het heden, evenals zijn eigen verleden.