Alex of Venice (2014)

geregisseerd door Chris Messina
met Mary Elizabeth Winstead, Chris Messina en Don Johnson

Milieu-advocate Alex is een echte workaholic die steevast op haar echtgenoot rekent om het huishouden te organiseren. Maar wanneer hij onverwacht op een breuk aanstuurt, dwingt zijn vertrek Alex om haar leven opnieuw onder de loep te nemen. Tussen de zorg voor haar zoon en de behoeften van een vader met acteerambities moet ze ook nog eens de belangrijkste zaak van haar leven tot een goed einde zien te brengen.

avatar van blurp194
Misschien dat ik te ver van de belevingswereld van de hoofdpersoon af sta, maar het verhaal wil me echt niet pakken. De toch vrij korte speelduur van 86 minuten voelt toch best lang aan. Vooral eigenlijk doordat er geen sprake is van enige binding met de personages, ben ik bang. Aan Winstead ligt het niet, de rest van de acteurs - Johnson inclusief - overtuigt maar matig. Om toch nog iets positiefs te zeggen, het camerawerk was best aardig.

Mooi romantisch drama .
Nadruk ligt vooral op drama.
Omdat men niet heeft gekozen voor te overdreven sentiment blijft de film puur en realistisch.
Mooie rol van Don Johnson als vergeetachtige vader die toch nog eenmaal een hoofdrol wil pakken in een zwaar theater stuk. Maar ook de manier van filmen en de keuze van soundtrack geeft deze
"Alex of Venice" een warm tintje.
Film had zomaar een proloog kunnen zijn van nieuwe tv serie , wat ik zeker zou gaan volgen.