When Björk Met Attenborough (2013)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Louise Hooper
met David Attenborough, Björk en Andy Cavatorta

De IJslandse muzikante Björk en de natuurcineast Sir David Attenborough delen hun passie voor muziek en natuur. Centraal in hun ontmoeting staat Björks project 'Biophilia', dat op zoek gaat naar de raakpunten tussen natuur, muziek en technologie. David Attenborough legt uit hoe de natuur doordrongen is van de muziek en vertelt over zijn eigen passie voor muziek.

avatar van bjerik76
47 minuutjes maar voor het hele grote project waar ze ruim 3 jaar mee bezig is geweest om alle instrumenten te laten maken is wel heel erg kort voor een documentaire.