The Glass Menagerie (1973)

1 stem

geregisseerd door Anthony Harvey
met Katharine Hepburn, Sam Waterston en Joanna Miles

Amanda Wingfield is een ouder wordende Zuidelijke schone, die leeft op haar herinneringen. Haar zoon Tom doet alles wat hij kan om zich buiten haar schijnwereldje te houden.

'Glazen Speelgoed' van Tennessee Williams - zo ongeveer zijn eerste successtuk. Maar volgens mij toch niet zo sterk meer als bij verschijnen.
Geen kwaad woord over Katherine Hepburn. Zij lijkt mij de enige reden om de film alsnog te bekijken.

spacemangraig
ben ik het zeker niet mee eens. het script is briljant en alle acteurs spelen zeer sterk.

kan zo in het rijtje goede Tennessee Williams films: street car named desire, Cat on a hot thin roof en suddenly last summer (ook met Hepburn)