Klovnen (1926)

Alternatieve titels: The Golden Clown | The Clown

Denemarken

geregisseerd door A.W. Sandberg
met Gösta Ekman, Karina Bell en Maurice de Féraudy

Deze film is een remake van de gelijknamige film uit 1917, ook onder regie van A.W. Sandberg. Joe Higgins (Gösta Ekman) is clown in het rondreizende circus van circusbaas James Bunding (Maurice de Féraudy). Joe is verliefd op Daisy (Karina Bell), de dochter van de baas. Op de dag van hun verloving krijgt Joe een aanbod om zijn show op te voeren in Parijs. Het wordt een daverend succes en Joe vestigt zich in de grote stad. Maar zijn nieuwe drukke bestaan in de stad heeft een slecht effect op zijn relatie met Daisy.