Swelter (2014)

Actie / Thriller

geregisseerd door Keith Parmer
met Lennie James, Grant Bowler en Alfred Molina

Swelter vertelt het verhaal van de meest beruchte overval in de geschiedenis van Las Vegas. Vijf mannen, bijgenaamd de Rat Pack, maken bij het Luxor Casino meer dan 100 miljoen dollar buit. Vier van de mannen worden al snel opgepakt, terwijl een van hen ternauwernood weet te ontsnappen. Tien jaar later, nadat ze ontsnapt zijn uit een maximaal beveiligde inrichting, gaan de vier op zoek naar hun vroegere compagnon en de overgebleven 10 miljoen dollar. Het spoor leidt naar een klein stadje in de woestijn waar hun voormalige partner is uitgegroeid tot gezagsgetrouwe sheriff zonder enige herinnering van het verleden.

avatar van schram101
Klink cool!
Komt op de lijst.

avatar van DiDa
Trailer is vandaag gereleased! Verwacht geen typische Van Damme film (hij heeft dan ook maar een bijrol).

YouTube - Swelter - Van Damme Trailer

avatar van jarno1975
Poster ook ingestuurd.

avatar van schram101
Aardige trailer, al lijkt dit geen topper te worden..

Je link naar de poster werkt, bij mij, trouwens niet jarno1975

avatar van jarno1975
schram101 nu wel dan

aub van damme hou op met zulke films maken, je verdiend veel betere films. (speelduur 1uur36min)

ipman-99
"Be Careful Who You Burn." ... " !!!

Aparte Van Damme !!! 'Swelter' is meer een drama dat zich afspeelt in
een klassieke western dat zich wil profileren in een modern jasje.
Verwacht hier absoluut geen volbloed actie, maar meer een drama verhaal dat met
de muziek ook de sfeer wil naar bovenhalen, en lukt daar deels in.
Jean-Claude Van Damme waar ik grote fan van ben, zowel zijn nostalgische als zijn recentere
werk ... speelt hier spijtig genoeg niet de hoofdrol. (jammer)!
Het verhaal en de 'spanning' worden opgebouwd en laat vooral de impact tonen wat
geweld kan aanrichten! Er zijn wel enkele 'coole' actie sequenties ..., maar ze hebben absoluut
een doel tot het verhaal.
Je mag deze niet beschouwen als een DNA Van Damme film ..., daarvoor wijkt het teveel af en zit er te weinig actie en Van Damme in. (verwacht je inderdaad een 'typische' Van Damme film ...,
dan is de kans groot dat de teleurstelling toeslaat) !
Bekijk deze film zonder verwachtingen die je op voorhand 'zou' kunnen verwachten !
Het brutale van 'Reservoir Dogs' , het moderne van de crime thriller 'A History Of Violence'
en van de klassieke 'High Plains Drifter' ... zo omschrijft een beetje IMDB deze film ! (daar heb
ik weliswaar gemengde gevoelens bij)! Maar of mijn aandacht werd bevredigd ...?! Ja hoor,
want mijn aandacht verslapte nergens.

avatar van DiDa
Ik heb de film nog niet gezien, maar heb wel respect voor het feit dat Van Damme ook regelmatig wat anders probeert dan de standaard actiefilm. Van Damme is als acteur gegroeid (zie JCVD, In Hell, Wake Of Death, trailer The Eagle Path). Jammer is dat de studio dit soort films verkoopt alszijnde typische Van Damme films, terwijl ze dat niet zijn. Verwachtingen worden dan never nooit niet waargemaakt. Ik verwacht van Swelter geen actiefilm , maar een trage misdaad/western film. Met die verwachting denk ik dat de film wel leuk is. Ga hem binnenkort kijken...

Een saai en melodramatisch verhaal over bevrijding en een tweede kans krijgen. De regisseur probeerde de spanning langzaam op te bouwen waarbij hij tevens aandacht leek te willen vragen voor de gevolgen geweld. Echter dan hadden de items beter uitgewerkt moeten worden. Nu sleepte deze middelmatige film zich voort zonder een moment meeslepend te worden. Hij maakte wel dankbaar gebruik van het mooie landschap. Op de keeper beschouwd speelde Jean-Claude Van Damme een bijrol. Prachtige poster trouwens; dat wel!

avatar van DiDa
Ik vond Swelter een welkome afwisseling tussen het bombastische filmgeweld van de huidige periode. De regisseur neemt de tijd om het verhaal te vertellen en doet dat op een manier zoals we kennen uit de oude westerns. Prachtige shots en daarnaast een sterke soundtrack!

Verwacht absoluut geen Van Damme film zoals we gewend zijn. Gedurfd van Van Damme om ook eens wat anders te proberen. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Swelter oogt professioneler dan zijn B actie films opgenomen in Bulgarije en Roemenie. Van Damme speelt geen hoofdrol maar zit toch constant in de film. Het is dus absoluut geen cameo, mocht je dat verwachten.

Jammer dat de marketing je doet denken dat dit een typisch Van Damme film is. Met de juiste verwachting kun je je anderhalf prima vermaken.

Swelter is het soort film dat je in de jaren 70 zag. Rustig tempo, tijd om de personages te leren kennen en goede acteurs. Enig minpuntje is dat de film in het midden saai dreigt te gaan worden, maar uiteindelijk valt dit al met al mee.

Degelijke film

3 sterren

avatar van Brabants
Swelter is een film met een op het eerste oog interessant plot, goed acteerwerk en goede cinematografie. Alle karakters zijn eigenzinnig en krijgen ieder een interessant aandeel binnen het geheel. Toch mist het totaal aan cohesie en is de weg naar de climax erg lang en veelal slaapverwekkend. Het ontbreekt dus aan tempo en enige vorm van actie had zeker gemogen. Hierdoor is de uitwerking van het geheel enigszins mislukt.

avatar van Albert020
Wat een slechte bagger film, dit verwacht je gewoon niet !!!

ramonbrenda
redelijke actie film voor keer leuk maar niet veel bijzonders verder 2 sterren waard

Zwakke film... Van Damme heeft maar een bijrol... Het enige positieve is dat Mindy te zien is, voor de rest een drama om snel te vergeten. Er kon veel meer met gedaan worden.

avatar van Cleanshot
Film komt traag op gang.
Verhaal gaat van de hak op de tak, logica is ver te zoeken waarom iedereen doet wat hij/zij doet.
Van Damme speelt een onbetekenende bijrol en glijdt blijkbaar steeds verder af in hollywood.

avatar van fritsy
Film was swel!

avatar van Alexander1900
Jammer dat Jean-Claude van Damme steeds bijrollen heeft in films. Elke keer hoop ik dat hij de hoofdacteur is maar helaas. Meestal zijn de films waarin hij bijrollen heeft niks aan...

Alexander1900 schreef:

Nog even wachten op Pound Of Flesh....

avatar van schumacher
Van Damme doet mee in de film al is z'n rol heel klein.
Deze film viel nog redelijk mee maar ze konden er meerdere kanten mee uit en helaas keer op keer opnieuw is weer dat einde hetzelfde als al die andere films, dat snap ik dus echt niet.
Helaas kan ik nikske zeggen waarover ik het heb maar wie de film nog moet bekijken die zal denk ik wel mijn punt snappen dat het einde een veel beter of leuker einde kon gehad hebben inplaats van telkens weer hetzelfde te moeten zien, jammer.

Deze film is meer een drama vond ik met een heel klein beetje aktie in.
Thriller daar was ook niet zoveel van aan.

Ik had van films zoals bv swordfish , wie dat einde kent die weet wel waarom ik dat leuk vind, dat was tenminste eens een leuker einde, een verrassend einde ook.

avatar van dvdcrusher
Een wat onverwachte en geslaagde film met Van Damme in een bijrol. Toch mooi gefilmd en het verhaal is best ok, filmtechnisch heel verzorgd en helemaal niks mis mee. Van Damme doet het iets beter dan in zijn andere recente films zoals Pound of Flesh. Leuke soundtrack ook van Tree Adams. 4 sterren.

Nederlandse dvd release 28-04-2016

Swelter | DVD | eci.nl

avatar van mixmaster
wat een draak van een film, alles verloopt erg sloom en traag.
Van Damme speelt een kleine rol op de automatische piloot.
Het enige wat goed was is de muziek tijdens de aftiteling.

avatar van Q Jones
Hele trage film.

Vond het moeilijk om deze film uit te zitten. Wist dat het geen van Damme film was maar zijn aandeel hierin is wel heel minimaal. Lennie James bekend va de walking dead acteert ook maar een beetje als een houte hark.

De shots van een vergeten stadje zijn mooi om aan te zien maar veder stelt de film op alle vlakken teleur. Hoop dat Van Damme weer meer films gaat maken waarin hij echt de hoofdrol speelt. Deze film is gewoon troep.

2 sterren en er komt sowieso geen herziening.

Zwakke film. Jean Claude Van Damme heeft betere films.
Wat ook opvalt is dat Van Damme in veel van zijn recente films steeds sterft alsook in deze film.

avatar van mrwhite
black_shadow schreef:
Zwakke film. Jean Claude Van Damme heeft betere films.

Ik weet dat ik laat ben maar heb je ooit eens van spoilers hoord !!!!

avatar van Bram0108
Opzig geen hele slechte film. Maar ik kocht deze film door Van Damme. Dat was een zware teleurstelling! Van Damme was na 1 gevecht dood

avatar van TronMan
Gevonden op blue ray , in de Duitse ' 1 euro shop ' . Meegenomen puur om van Damme. Hij speelt hier echt meer een drama rol, en zit niet al te lang in de film helaas. Film is inderdaad een western formule dat zich afspeelt een klein dorpje. De flashbacks zijn wel saai in beeld gebracht. Voor de rest vrij middelmatig. Toch wel leuk voor de Jean Claude fans.
O trouwens op de Blue Ray versie staat een apart interview met Damme ,van 12 minuten.