ad

Geregisseerd door: John Gulager

Met onder meer: Anthony Michael Hall, Daryl Hannah en Alan Ruck

Releasedatum: 8 oktober 2013

Over Zombie Night

"Tonight, at sundown... the dead will rise again"

De avond valt in een klein dorpje in Californië. Op het kerkhof en in het mortuarium staan de doden op. De dorpsbewoners zullen zichzelf moeten verdedigen tegen de zombies, totdat de zon weer opkomt...

imageimageimage

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Tsja, het is Gulager... maar hij werkt ditmaal wel met een enorm B-team en beduidend kleinschaliger dan z'n vorige werk Fingers crossed.

dutchtuga

Gulager stemt me nog enigszins hoopvol (al vind ik Piranha 3DD niks), maar die poster en bovenstaande feiten zijn geen goed teken.

avatar van Shinobi

Shinobi

Ah, een nieuwe film van Gulager. Tot nu toe heb ik me wel vermaakt met zijn films.

dutchtuga

Met 80's iconen Hall (Breakfast Club) en Hannah (Splash) zie ik nu pas. Dat stemt me dan wel weer vrolijk

BlueJudaskiss

Vergeet Ruck niet, uit Ferris Bueller's !!

avatar van Tonypulp

Tonypulp

What happened, Gulager? Aai dit was een foutje, mag ik hopen. Zielloze zombie flick zonder zijn kenmerkende explosiviteit. Sterker nog; de film is ongekend traag. Was met vlagen doorbijten geblazen.. Viel vooral af en toe van m'n stoel af door al dat akelige acteerwerk, wat natuurlijk wordt versterkt door het gebrek aan positieve afleiding. Jammer..

BlueJudaskiss schreef:

Vergeet Ruck niet, uit Ferris Bueller's !!

Inderdaad! Spin City! Jammer van jeroentjuhh's recensie. Had al het idee dat dit niet veel moest zijn.

BlueJudaskiss

Ach, het is nu eenmaal The Asylum en daar heb ik hoe dan ook een zwak voor.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Ook met deze titel er bij lijkt het steeds moeilijker te zijn een zombie film te maken.

Af en toe zeer voorspelbaar, maar buiten dat wel een vermakelijke zombie film.

Daarvan zijn de situaties in dit kleine avontuur ook weer niet verrassend.

En moet de film het echt hebben van de toffe zombies en de vluchtende familie.

avatar van Shinobi

Shinobi

"We'll take the shortcut home."

Tegen beter weten in gekeken en helaas erg pover. Ik wist trouwens niet dat dit een Asylum productie was, dus nog een waarschuwingsteken die ik in de wind heb geslagen.

'Zombie Night' resulteert zich in een slappe hap dat nergens, maar dan ook nergens bijzonder wordt; laat staan eng. Zoals eerder gezegd, is het traag te noemen en is het op momenten lang wachten voor er daadwerkelijk iets gebeurt.

En dan heb ik het nog geen eens gehad over het lachwekkend slechte acteerwerk, met name aan het personage van Shirley Jones heb ik mij flink geërgerd. De manier waarop zij alsmaar zat te zeiken om onbenullige dingen, man, man, man. De overige personages komen minder irritant over, maar ook zij hebben zo hun kuren. Hierbij moet je denken aan: foute dialogen, onlogische acties en stompzinnigheid.

Ergens tussendoor was er nog iets met zombies, maar door de wijze waarop de film zich presenteert lijkt het meer bijzaak te zijn. Gelukkig zien de zombies er wel redelijk smerig uit.

Al met al erg slecht, geen idee hoe John Gulager zich hiermee heeft ingelaten.

Krappe 1,5 sterren, omdat ik het soms - onbedoeld - grappig vond.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke zombiefilm, ik heb ze beter gezien.

• 20912 berichten

Naast boven genoemde acteurs ook nog een rolletje van Shirley Jones ( "The Partridge Family" (1970) - imdb.com ) als de moeder van Daryl Hannah.

avatar van schumacher

schumacher

Zwakke film. Ik zie heel graag zombie films maar dit vind ik geen goede.

avatar van Mies1965

Mies1965

oww wat zwak geacteerd.....

avatar van Barry83

Barry83

Bij het afspelen van de film zag ik tijdens de aankondiging Syfy staan….ik dacht "oehjee" Een halfuur later dacht ik "HEEL SNEL AFZETTEN"

Kortom niet al te best.

avatar van tal1b

tal1b

grappig voor tussendoor

avatar van Noodless

Noodless

Zwakke zombiefilm met weinig vermakelijke scènes op gebied van gore of spanning. Daarbij zwak acteerwerk. Wat ik wel nog kan waarderen is dat de regisseur gekozen heeft naar een old time zombie film waarin de zombies tergend traag vooruit lopen. Maar helaas is dat ook zo met de film. 4/10

BlueJudaskiss

Leuk! Volgende week woensdag om 22.00u op SyFY NL!

BlueJudaskiss

Shit wat saai. Ik ben altijd erg vergevingsgezind tegenover The Asylum en omdat het leuk begon kon het idiote script me weinig boeien, maar na een tijdje begon ik al mijn interesse voor verhaal en personages kwijt te raken. Bewijs dat ook voor een low budget tv-zombiefilm het verhaal aandacht verdient.

Bah.