Zombie Apocalypse (2011)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Horror

geregisseerd door Nick Lyon
met Ving Rhames, Taryn Manning en Lesley-Ann Brandt

Maanden geleden heeft een zombieplaag maar liefst negentig procent van de Amerikaanse bevolking uitgeroeid. Een klein groepje overlevenden vecht zich een weg door het land terwijl ze op weg zijn naar een schuilplaats, die zich volgens de geruchten bevindt op het eiland Catalina.

TEASER

avatar van apolicum
Keane1983 schreef:

Je mag van mij best wel een low-budget hebben, maar als je zegt dat bijna heel de mensheid is uitgestorven...zorg dan ook wel dat je alle rijdende auto's uit het beeld laat..in een van de laatste scenes in het steegje in de stad.
Ik dacht eerst dat ik het me verbeeld had, maar vervolgens zie ik er nog een paar rijden!!!

Lol inderdaad :-p
Ook zo rond de 57e minuut zie je achteraan op een brug de ene na de andere auto passeren
Verder waren de special effects ook erbarmelijk, maar bon.. twas nog enigszins vermakelijk

avatar van MrLee
Heb me kapot geergerd aan de 'special' effects, dikke tegenvaller.

avatar van Goodfella_88
meesterwerk hahaha

avatar van Boeikens
Waren de CGI en FX niet dermate slecht had hij bij mij een stuk hoger gescoord.

Voor een B-filmpje vond ik de acteurs niet slecht acteren en het verhaaltje, niets nieuws uiteraard, heeft me toch niet verveeld.
De gore was in mijn ogen, voor een zombiefilm van tegenwoordig, vrij ondermaats.

avatar van Noodless
Toch niet verveeld !

B-filmpje waarin de effecten vaak ondermaats zijn en er heel wat knulligheden zijn zoals Testa-Rossa hier al heeft aangegeven. En toch keek de film vlot en soms zelfs vermakelijk weg.
Er waren ook leuke vondsten zoals het schieten met pijlen, een M60 in een winkelwagentje, de hinderlagen van de zombies zelf, de geïnfecteerde dieren. Het acteerwerk stoorde mij in deze film niet. Ik vond wel het personage dat Taryn Manning speelde, heel irritant overkomen en haar rol maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit. Tja, ik heb er al heel wat betere gezien...maar ook al veel mindere in zijn genre. 5/10

juhnzun
28 months later ??
Het oogt goedkoper dan 28 weeks maar des ondanks kan ik deze beter waarderen dan 28 weeks

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, genoeg gore momenten, heb me hier niet echt mee verveeld.

Een 3.5 omdat ik de cast eigenlijk wel nog goed vond, in vergelijking met de special effects en de vele fouten zoals hierboven vermeld.. Amai mijne frak!

Goed voor de liefhebbers die snakken naar zombiefilms (zoals mij.. ) maar voor "niet-ingewijden" (dat woord alleen al..) maar één advies: Niet kijken, want ik denk dat je het dan toch maar niks vindt..

Hierboven zie ik overigens een discussie over de vergelijking tussen The Walking Dead en deze film, dat je überhaupt durft twijfelen over welke van de twee het best is, gaat mijn petje te boven!

avatar van Elineloves
Nee. Dit was 'm niet voor mij. In het begin nog wel redelijk vermakelijk, maar gaandeweg steeds belachelijker. Dat het low budget is spat er vanaf, hoeft niet erg te zijn, mits er niet constant storende factoren aanwezig zijn. De cast deed het beter dan verwacht (Ving heeft een abonnement op dit soort films?), gelukkig, want anders had het waarschijnlijk lager gescoord. Halverwege de film begon het wat saaier te worden, althans voor mij, waardoor ik 20 minuten voor het einde in slaap sukkelde. De dag daarna zei mijn vriend nog iets over een tijger aan 't einde (?), gelukkig dat ik dat gemist heb. Dat soort dingen vind ik namelijk een gevalletje 'beetje jammer'.

avatar van zxstyle
Elineloves schreef:

Zijn er regels voor het geven van een stem voor een nog niet helemaal afgekeken film?
Ik heb het zelf namelijk ook eenmaal of tweemaal gedaan. Maar eigenlijk vind ik het tegen mijn principes. Want ondanks dat films te slecht om uit te kijken zijn, heb je geen eerlijk oordeel omdat je een gedeelte gemist hebt.

avatar van Elineloves
Vind ik niet. Wanneer ik 70 minuten van een film gezien heb, dus sowieso meer dan de helft, dan kan ik goed beoordelen of ik het wel of niet iets vind. Wanneer je dit na 5 minuten doet, kan dat natuurlijk niet. Ik heb het overgrote deel gezien, alleen tegen het einde aan heb ik dus blijkbaar wat gemist. Voor mij persoonlijk voldoende om te kunnen beoordelen wat ik er van vind.

De special effects waren gewoon te erg.
Als je weet dat je een klein budget hebt ga je gekke dingen zoals zombie tijgers toch niet eens in je hoofd halen als je weet dat het er niet uitziet.
En ik weet dat sommige zombies sloom lopen maar in deze film liepen ze gewoon mislukt alsof het virus je een spierziekte geeft (het spijt me echt als ik iemand beledigd heb).

avatar van lowlander69
Weinig verrassende zombiefilm.Natuurlijk met Ving Rhames in zijn zoveelste zombiefilm.
De film is niet superslecht maar je hebt het allemaal wel een beter gezien.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Nogal een foute zombiefilm, en dat genre is al half fout op zich. Er zijn wel leuke titels in het genre, dus ik wou het een kans geven. Qua verhaal haalt de film z'n ideeën bij The Walking Dead, maar dan wel geperst in één film ipv een hele reeks en met minder karakteruitwerking. Bovendien zijn de effecten wel zeer slecht. Niet dat The Walking Dead alles goed doet, maar toch veel beter dan hier. Geen goeie film dus, met erbarmelijke zombies. Leuk misschien nog die 2 zombietijgers. Maar het zal wel snel verdwijnen tussen de andere en betere zombiefilms.