13/13/13 (2013)

Horror

geregisseerd door James Cullen Bressack
met Trae Ireland, Erin Coker en Jody Barton

Duizenden jaren terug heeft de mensheid besloten om eens in de vier jaar een extra dag aan de tweede maand van de kalender toe te voegen. Uit eeuwenoude teksten blijkt echter dat er eigenlijk elke honderdtwintig jaar een extra maand aan de kalender toegevoegd had moeten worden. Door alleen de dagen toe te voegen klopt er niks meer van de eeuwenoude Mayakalender. Iedereen bevindt zich nu in de dertiende maand van het dertiende jaar in het nieuwe millennium. De mensen beginnen door te draaien, veranderen in bloeddorstige wezens en slachten elkaar af. Alleen de mensen die op negenentwintig februari geboren zijn blijven zichzelf. Samen zullen zij zichzelf moeten verdedigen en de wereld moeten redden van de ondergang.

avatar van BlueJudaskiss
Nieuwe film van The Asylum.

avatar van jeroentjuhhhhh
Grappig dat Bressack voor Asylum filmt tegenwoordig. Toch een bijzondere regisseur die ik vanaf zijn allereerste feature volg. Een groot talent, na My Pure Joy en Hate Crime. Maar wellicht is een Asylum productie niet dé manier om dat aan het grote(re) publiek duidelijk te maken.

Screener is iig aangevraagd, dus ben benieuwd

avatar van benq81
wat een slechte film eerste scene meteen een fout met de auto gelijk afgeknapt zoo slecht dat het grappig was

AHWA
Verschrikkelijk slecht natuurlijk, maar wel 1 hoogtepunt. Als de dochter eindelijk terug bij haar vader is en pardoes door die gestoorde vriend wordt neergeschoten. Dat werkte - vast onbedoeld - op de lachspieren.

Alle logica wordt overboord gegooid en het script en acteerwerk zijn om te huilen.

avatar van Vascago
Dit is zelfs voor The Asylum begrippen gewoon erg slecht. Nergens leuk of grappig. Nauwelijks gore. Slechte sfeer.
Normaal vind ik The Asylum filmpjes best leuk om te kijken, maar dit echt niet.

avatar van Moviestar1979
Wederom troep van The Asylum.
Het verhaal slaat nergens op, er is totaal geen spanning voelbaar en de manier hoe sommige dingen in beeld worden gebracht zijn te lachwekkend voor woorden.
Ik heb onlangs Hate Crime (2013) van James Cullen Bressack gezien die helemaal in Found Footage-stijl werd gefilmd.
Jammer dat hij zowel voor het script als de regie van 13/13/13 verantwoordelijk was.
Deze rotzooi hoort in de prullenbak.

Een schande voor de liefhebbers van horrorfilms.

1,0 *

avatar van Phantasm
Redelijke horror, komt soms rommelig over.

Oke..kan ik op iemand mijn stroomverbruik van het bekijken van deze film terug vorderen?
Te erg voor woorden, en menig home make video kan meer interesse opwekken bij mij.

avatar van BlueJudaskiss
13 13 13 Featurette - YouTube

Aardige featurette met wat achter de schermen beelden.

avatar van jeroentjuhhhhh
Je merkt aan alles dat de overstap van zijn indie-werk naar dit soort ''grotere'' projecten van The Asylum wat onwennig was. Niet heel overtuigend geregisseerd en eigenlijk valt of staat het hele concept bij het acteerwerk... en dat is duidelijk niet in orde. Snap zijn bedoelingen wel, maar het mist een beetje lef en fun. Iets wat zijn Attack of the Killer Lampreys wel had (fun, met name). Nu is het voorspelbaar én goedkoop. Geen fraaie combinatie..