ad

Alternatieve titel: October November

Oorsprong: Oostenrijk

Geregisseerd door: Götz Spielmann

Met onder meer: Sebastian Hülk, Sebastian Koch en Andreas Ressl

IMDb beoordeling: 6,6 (429)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Oktober November

Sonja (Nora von Waldstätten) is een actrice die woont in de stad. Ze is beroemd maar ook worstelt ze met een identiteitscrisis en angsten. Ze zit gevangen in een gesloten circuit van tweedimensionale acteursrollen en een promiscue levensstijl, wat in scherp contrast staat met haar oudere zus, Verena (Ursula Strauss), die edelmoedig thuis is gebleven om voor hun zieke vader te zorgen. Toch deelt Verena Sonja's gewoonte haar conflicten te internaliseren en heeft zij ook haar duistere kanten.

BBarbie

Dit psychologische drama is bij uitstek een acteursfilm, die het bij gebrek aan ontwikkelingen vooral moet hebben van de interactie en dialogen tussen de diverse personages. Van de drie Spielmann films, die ik totnogtoe gezien heb, vind ik dit de minste.