Sodom und Gomorrha (1922)

Alternatieve titels: Legende von Sünde und Strafe | Queen of Sin and the Spectacle of Sodom and Gomorrah

Duitsland / Oostenrijk
Drama / Fantasy
150 minuten / 98 minuten (Gereconstrueerde versie van 2006)

geregisseerd door Michael Curtiz
met Georg Reimers, Victor Varconi en Lucy Doraine

Mary Conway is een losbandige vrouw die opgegroeid is in een rijke familie. Haar moeder wil dat ze trouwt met de rijke oude Jackson Harber, maar zelf is ze verliefd op de beeldhouwer Harry Lighton en heeft ze ook meer oog voor Edward, de zoon van Jackson Harber. Via een droom komt ze in het bijbelse land van Eufraat en Tigris terecht. In Sodom beleeft ze haar zondige daden maar daarvoor moet ze een hoge prijs betalen.