Hoe Luidt het Land (2012)

Alternatieve titel: The Hum of Holland

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Stella van Voorst van Beest

Hoe klinkt Nederland eigenlijk? Nemen we nog wel de tijd om eens goed te luisteren naar de geluiden om ons heen? Of is er zoveel geluid dat we ons liever afsluiten? Wat doet al dat geluid met ons? Is het nog wel ergens echt stil in Nederland? En hoe klinkt dat dan, als het stil is? Met deze vragen in het achterhoofd leidt filmmaakster Stella van Voorst van Beest ons door Nederland. Ze laat ons bijzondere en alledaagse geluiden ervaren, toont hoe het geluid zichtbaar is in het Nederlandse landschap en zoekt en vindt stilte op soms onverwachte plekken.

avatar van Decec
Mooi poster