Lucky Them (2013)

geregisseerd door Megan Griffiths
met Toni Collette, Ahna O'Reilly en Thomas Haden Church

De rockjournalist Ellie Klug (Toni Collette) krijgt een onmogelijke taak opgedragen. Ze moet een vereerde, lokale muzikant op zien te sporen die al tijden niet gezien is. Hierbij wordt ze vergezeld door de muziek hatende, aspirant documentairemaker Charlie (Thomas Haden Church) die tevens haar ex-vriend is.

avatar van blurp194
Saaie boel.

Het idee zal wel geweest zijn er een spannende road movie/zoekfilm van te maken. Maar de karakters boeien me niet, en het verhaal is te slaapverwekkend, en de soundtrack is wel aardig maar niet zo goed dat het daarmee enigszins interessant wordt.

avatar van mrklm
Toni Collette vind ik altijd het bezien waard, al ontkomt ook zij helaas niet aan niemendalletjes als dit. Ze speelt een muziekjournalist die de opdracht krijgt om te spitten in het verleden van een populaire muzikant die al een tijd uit het publieke oog is verdwenen. Probleem 1: de muzikant in kwestie is haar ex-vriendje. Probleem 2: ze krijgt ongewenste hulp van een egocentrische documentairemaker [Thomas Hayden Church]. Ze doet enkele bijzondere ontdekkingen die haar relatie met haar ex in een nieuw perspectief zetten en het voor haar emotioneel steeds moeilijker maken om haar zoektocht voort te zetten.

"Lucky Them" meandert wat, kabbelt rustig voort en draait vrijwel volledig op het talent en de charme van Collette. Zij stelt geen teleur, maar het scenario heeft uiteindelijk niet genoeg om het lijf voor een hele speelfilm en ik vond het daardoor moeilijk om de volle 95 minuten geconcentreerd te kijken. Het einde kent dan nog wel een verrassende wending, maar ik vond de voorafgaande 90 minuten onvoldoende de moeite waard om daar nog eens voor te gaan zitten.