ad
  • 8.141.851 stemmen

This Is Martin Bonner (2013)

Drama | 83 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Chad Hartigan

Met onder meer: Paul Eenhoorn, Richmond Arquette en Sam Buchanan

IMDb beoordeling: 6,5 (921)

Over This Is Martin Bonner

"Sometimes You Have to Lose Your Life in Order to Find It"

Martin is net van de oostkust naar Nevada verhuisd en heeft zijn twee volwassen kinderen achtergelaten. Op hetzelfde moment wordt Travis na een straf van twaalf jaar vrijgelaten uit de gevangenis. De verhalen van Martin en Travis beginnen samen te vallen wanneer de twee mannen elkaar ontmoeten en ontdekken dat ze veel gemeen hebben, waaronder een onuitgesproken behoefte aan aanmoediging en ondersteuning. Hun onwaarschijnlijke vriendschap wordt op de proef gesteld wanneer Travis het vertrouwen van Martin schaadt om zich te kunnen herenigen met de dochter van wie hij vervreemd is.

avatar van Decec

Redelijk acteerwerk...

Redelijk kwaliteit breedbeeld

(geen HD aanwezig)...

Redelijk geluid

(geen Dolby Digital aanwezig)...

Geen moeite waard...

avatar van morpheus2000

morpheus2000

Prima film, die mede door zijn traagheid, de relaties tussen de verschillende personen, goed weet weer te geven.

avatar van Movsin

Movsin

Hoe eenvoudig een film kan zijn en toch warm menselijk en boeiend.

Die Twee hoofdacteurs lijken mij van een zeer goed kaliber en nochtans niet gekend.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Uiterst mager filmpje met vrij onbekende acteurs. Rommelig, nietszeggende (slappe) dialogen en de binding is/was ver te zoeken.

*2.5

avatar van Apollinisch

Apollinisch

Een stukje slice of life in Reno, Nevada. Met mensen die elkaar net ontmoet hebben en nog niet echt op hun gemak bij elkaar zijn en het hebben over het weer en over waar ze vandaan komen. Inderdaad, nietszeggende dialogen. En ik vond het een verademing. Ik had er nog wel wat langer naar willen luisteren. Dat is meteen ook mijn voornaamste kritiek: de film eindigt te vroeg. Of beter gezegd te abrupt. De film houdt op een gegeven moment gewoon op. Het ongrijpbare karakter van de film wordt daardoor versterkt, maar ik hou er wel een licht onbevredigd gevoel aan over. Verder zit er een shot van 360 graden in de film. Bij mij haperde dat. Is dat zo schokkerig gefilmd of had mijn laptop op dat moment misschien kuren? Hoe dan ook, de film heeft ook nog mooie muziek en puike hoofdrollen van Paul Eenhoorn als de sympathieke titelpersoon en Richmond Arquette als Travis Holloway, het personage dat net zo ongrijpbaar is als de film in z'n geheel en mij aan Adam Sandler deed denken. Maar wat This is Martin Bonner misschien wel het meest de moeite waard maakt is de unieke sfeer. Dat, en het heerlijk lage tempo.