Los Flamencos (2013)

2,65

Belgiƫ

geregisseerd door Daniel Lambo
met Herwig Illegems, Peter Van den Eede en Sien Eggers

De drie stokoude gebroeders Fleminckx - in hun jonge jaren de schrik van Turnhout - zitten op het einde van hun leven financieel aan de grond. Raoul, de man met het plan, overtuigt zijn twee broers nog één grote slag te slaan: de kluis van een bank openbreken via de aanpalende woning... een begrafenisonderneming. Maar de dementerende César die vroeger altijd de vluchtauto’s bestuurde, krijgt nu amper nog een schommelstoel in gang. En de stomme Pé draagt nu pampers en zonder zijn tanden lijkt hij weer klaar voor borstvoeding. Zijn deze krasse knarren op krukken en steunzolen nog wel in staat een bank te kraken? En vinden ze elk wat ze echt zoeken - de verloren liefde, een eigen stem of simpelweg een waardig leven - wel in de bankkluis?

10 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van lilgangstah
Zeker geen hoogstaande film maar wel echt veel kunnen lachen met momenten. Goed gespeelde gezichtsuitdrukkingen en heel grappige originele scenes!
Kortom heel luchtige film om eens goed mee te lachen niets meer niets minder.

avatar van A.L.I.E.N

Ligt het aan mij, of deze film ondertussen al terug uit de bioscopen?

avatar van dvdfreak123
Toch wel een zeer leuke komedie. Veel grappige momenten. Ja natuurlijk verhaal slaat nergens op maar gewoon puur vermaak en gedachten op nul zetten

avatar van vinckies

Met deze creatie is het weer bewezen dat een cast van topacteurs niet voldoende is om een goede film te maken. Of zoals iemand in een ver verleden al gezegd heeft : "laat deze kelk aan mij voorbijgaan"

avatar van Tiany
Even getwijfeld om hem uit te kijken, maar de film was uiteindelijk toch te pruimen, enkele keren goed gelachen.

avatar van K. V.
Niet echt grote verwachtingen, maar door de bekende cast me er ook maar eens aan gewaagd.
Tja, 't was niet echt de film het het hoogste niveau qua humor, maar wel een leuk rolletje voor Philippe Geubels.
Het verhaal is niet zo bijzonder, maar kijkt wel vlot weg.
Prima kijkvoer als je verstand op nul wil zetten, maar dit is zeker geen meesterwerk.

Doldwaze komedie van Belgische makelij.
Goede cast, dat wel, ook Koen de Bauw, die anders niet zo goed is in komedies doet het hier ook redelijk goed.
Je moet niet teveel nadenken over het verhaal, gewoon genieten van de kolder, en die zit wel goed.
Let op het kleine, maar geslaagde, rolletje van Philippe Geubels... altijd bijzonder..

avatar van misterdhdh
Zeer matige film. Was onlangs op tv en toch maar even kijken. Had amper van deze film gehoord maar de trailer zag er wel nog leuk uit, bovendien hou ik wel van Vlaamse films. Deze film kon mij helaas niet echt bekoren. Het verhaal op zich is wel nog origineel, maar ik vond de film gewoonweg niet grappig. Natuurlijk allemaal zeer braaf en familiegericht. Paar leuke momenten maar heb nooit plat gelegen van het lachen, wat wel het geval was met films als frits en freddy/franky, bingo,... Personages konden mij ook niet allemaal overtuigen, helaas wordt er altijd gebruik gemaakt van bijna alleen maar bekende namen. Bovendien ben ik niet echt fan van Sien Eggers. Einde was natuurlijk voorspelbaar en kon toch ook wel beter. Verschrikkelijk was deze film niet maar hij kon mij gewoon niet bekoren. Gelukkig had ik er geen al te hoge verwachtingen bij ondanks de leuke trailer. Voor mij één van de minste Vlaamse films/komedies van de laatste jaren, al maken we natuurlijk de laatste jaren een paar zeer goede filmpjes en misschien had ik gewoon mijn dagje niet.
2.5/5

eigenlijk wel super. vooral hoe stom sommige kunnen zijn en vooral dat Phillipe geubels nen pastoor is ma een ehte hele droge langzame

Matig filmpje; goed voor 1 keer, maar verre van een hoogvlieger (en dat ligt voor alle duidelijkheid niet aan de acteurs)