Chuvstvitelnyy Militsioner (1992)

Oekraïne / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Kira Muratova
met Nikolai Shatokhin, Irina Kovalenko en Natalya Ralleva

Een politieagent in de post-sovjettijd en zijn vrouw, die arts is, dromen van een kindje en overwegen er eentje te adopteren. Totdat de politieagent een baby in een kolenveld vindt en haar mee naar huis neemt. Het kind maakt natuurlijke, sociale en biologische driften en menselijke trauma’s los in het stel.

avatar van Mochizuki Rokuro
In 'The Story of Film' zegt Mark Cousins dat Kira Muratova misschien wel de meest onderschatte regisseur ter wereld is. Op de IFFR-site staat dit jaar dat 'The Sentimental Policeman' Kira Muratova's meest onderschatte film is. Dat maakt dat deze film dan wel officieus de "meest onderschatte film aller tijden".