Dead Man Talking (2012)

België
Drama / Komedie

geregisseerd door Patrick Ridremont
met François Berléand, Pauline Burlet en Jean-Luc Couchard

Ergens in een in onbruik geraakte gevangenis zit William Lamers, als laatste gevangene, in zijn dodencel te wachten op zijn executie. Hij werd voor moord veroordeeld tot executie door middel van gifinjectie. Hij wil zijn laatste woorden zeer nuttig gebruiken en aangezien de wet hiervoor geen maximumlengte heeft vastgesteld zal hij dit juridische vacuüm gebruiken om zich in een ultieme monoloog te storten, met de hoop zijn straf te ontlopen. Zo wordt zijn executie in plaats van een formaliteit een ongelooflijk mediacircus en een heet politiek hangijzer.

De titel van deze prent, die wel de inhoud weergeeft, is ook misleidend omdat het hier gene Engelstalige film betreft maar wel een Franstalige Belgische film.
En ik vond hem ook helemaal niet goed, te veel dialogen, af en toe een geslaagde grap maar veel te weinig om je aan het scherm gekluisterd te houden.
Kortom saai en langdradig, alleen het einde valt nog mee.
Geen aanrader deze keer.