Tante Hilda! (2013)

Frankrijk
Animatie / Komedie

geregisseerd door Benoît Chieux en Jacques-Rémy Girerd
met de stemmen van Josiane Balasko, Sabine Azéma en François Morel

Het verhaal draait om Tante Hilda, een vrouw die dol is op de natuur en een museum heeft met miljoenen planten uit de hele wereld. Ze zorgt er voor talloze soorten die met uitsterven worden bedreigd. Ondertussen werken wetenschappers aan Attilem, een nieuwe graansoort die met weinig water en zonder meststof kan overleven. Het zou een einde kunnen maken aan de hongersnood, maar helaas gebeurt er iets catastrofaals… Wat zich vervolgens ontspint, is een soort van milieuactivisme, waarin het uiteindelijk komt tot een confrontatie tussen twee sterke vrouwen.

Deze handgetekende tekenfilm verschijnt pas op 12 februari 2014 in de Franse zalen, maar gaat volgende week al in première op het beroemde animatiefilmfestival in Annecy (10 – 15 juni 2013).

Bron: http://animatie.blog.nl