Pourquoi Personne Me Croit? (2013)

Frankrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Jacques Fansten
met Batyste Fleurial, Bruno Wolkowitch en Caroline Proust

De dertienjarige Sébastien wordt beschuldigd van de moord op zijn vader. Zijn vingerafdrukken werden immers gevonden op het wapen van de misdaad. Iedereen is overtuigd van zijn schuld maar met de hulp van zijn halfzus en enkele vrienden kan hij vluchten en gaat hij op zoek naar de waarheid.

avatar van Brix
Vanavond te zien op TV > TV5Monde > 23:55 uur

avatar van henrygreenways
PAS MAL

Beetje ongeloofwaardig de zelfzekerheid van de politie bij het beschuldigen van een 13-jarige van vadermoordmoord. Ook de aanpak van het onderzoek en de behandeling van de jongen wrong wat.
Leek bijwijlen wel een jeugdfilm, zozeer eisten de pientere tieners de hoofdrol op.
Af en toe wel spannend maar in zijn geheel toch wel matig.
Die jonge Bouzid Berkaï overtuigt zeker veel meer dan hoofdrolspelertje Batyste Fleurial.